בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | אמנים | הכר את האמן - עמרי נובל

הכר את האמן - עמרי נובל

הכר את האמן - עמרי נובל

ספר לנו קצת על עצמך:

עמרי נובל, 32, יליד כפר סבא, הצעיר מבין 3 ילדים להורים פרודים. ילד "צופים", אבל בהחלט לא פראייר ויודע דבר או שניים על החיים. כיום נשוי לאנסטסיה ובקרוב אבא. עוסק במוסיקה רוב חיי ויהיה נכון יותר לומר שזה מרכז חיי וכל היתר זה תחביב.

האם מלבד ביצוע השירים אתה גם כותב/מלחין/מעבד?

אני בהחלט כותב, מלחין, מעבד ומפיק מוסיקה שלי וגם עבור אחרים. למדתי ברימון כ 3.5 שנים – הלחנה, עיבוד והפקה ואני מאוד אוהב לעסוק בזה.

מתי הבנת שהמוזיקה היא לא רק תחביב?

מגיל 13 הבנתי שזה מה שאני הולך לעשות. בעקבות טיול בר מצווה בהונגריה התגלגלה לידי קלטת (בתקופה שהיו עוד קלטות) של GUNS N ROSES וזה שינה אותי לנצח. ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות כשאגדל!

איך היית מגדיר את הסגנון המוסיקלי שלך?

ההשפעות העיקריות מגיעות מעולמות הבלוז, הקאנטרי והרוק. מאוד חשוב לי שזה ישמע מהארץ עם הניואנסים הישראליים ולכן אני מגדיר זאת כקאנטרי-רוק תוצרת הארץ! אני בהחלט חושב שיש משהו טיפה אפלולי במוסיקה שלי, כמו שאמרתי אני לא פראייר.

מהו ההישג הגדול ביותר אליו הגעת עד היום?

המתחרה הכי גדול שלי זה אני. אני תמיד דוחף את עצמי לשבור עוד יעדים שאני מעמיד בפניי ואני מבין שקריירת מוסיקאי זה מרתון ולא ספירנט. עצם העובדה שיש לי אלבום שלם בדרך שאני העמדתי על הרגליים לבד (ללא מימון מסחרי), שעבדו איתי מוסיקאים מהשורה הראשונה (בינהם המפיק המוסיקלי של האלבום אסי אברג'ל), וכעת שהקמתי הרכב חשמלי שמלווה את ההופעות שלו "עמרי נובל והאצילים" אני מאוד גאה על זה וכבר חושב על היעד הבא שהוא האלבום הבא בעצם.

מהו החלום המוזיקלי הגדול ביותר שלך?

להשאיר חותם כיוצר, זמר, מעבד ומפיק שהביא משהו מרענן, איכותי, ושעושה טוב לאנשים ולאורך זמן.

מודלים לחיקוי/השראה?

היום המשפיעים הגדולים עליי הם אדי וודר, טום פטי, ולהקות שלא כל כך מוכרות ברחוב הישראלי כגון – BLACKBERRY SMOKE.

עם מי היית רוצה להקליט דואט?

ישי לוי, יש לו נשמה של "שחור" בשנות ה 30 במאה הקודמת.

יש לך אמונות תפלות או הרגלים מיוחדים לפני הופעה?

לא, אבל אני תמיד נושא איתי מכתב שסבתי השאירה לי לפני מותה כשהייתי בן 16. את תוכן המכתב לא אפרט אבל מספיק שאציין שעל המעטפה רשום "לעמרי אשר גיטרה בנפש שלו" – זה ללא ספק הדבר שמניע אותי.

באילו קשיים נתקלת בדרך להפקת השירים הראשונים שלך?

האתגרים העיקריים זה תקציב במיוחד כאמן עצמאי, ואין מה לעשות העסק הזה עולה כסף והרבה. צריך הרבה סבלנות ואורך רוח נפשי וכלכלי כדי להעמיד דברים על הרגליים. זו תעשייה לא פשוטה ומאוד קל להכנע לבינוניות ולשליליות אבל אסור בתכלית האיסור להוריד מהפוקוס העצמי עד שמגיעים לאן שמתכננים להגיע.

פידבק מיוחד שקיבלתם מהתקשורת/ קהל?

כשאני מופיע אני תמיד בוחן תגובות של אנשים ואני תמיד מתמקד במישהו ספציפי כדי להבין את התגובות שלו לכל שיר ושיר. הכי משמח אותי לראות את אותו מישהו מזיז את הגוף עפ"י הקצב ונכנס לאוירה של השיר ומהנהן עם הראש לאות הסכמה.

טיפ חשוב ואישי לאמנים מתחילים?

המתכון להצלחה בעיני נמדד בשלושה אלמנטים: כישרון – כמה יש לך את זה באופן טבעי. מוטיבציה- האם אתה רואה את עצמך עושה את זה? מוציא אלבום? מופיע? התמדה – כמה אתה עובד קשה יום יום כדי להפוך חלום למציאות.

ברגע שאמן יידע לאבחן איפה נקודת החוזק/חולשה שלו ויתמודד עימה שום דבר לא יעצור אותו!

בימים אלו אני עובד על…

להכין את הקרקע לשחרור האלבום, שני סינגלים מתוכו יצאו ("נכון להיום", "חופשי" ובהמשך יהיה עוד.) אני ממשיך להופיע אקוסטי בכל הארץ וכעת גם מופיע עם ההרכב החשמלי "עמרי נובל והאצילים". מתחיל לחסוך שקל לשקל כדי להקליט את האלבום הבא ששיריו כבר מוכנים ואני מת להקליט אותם כבר ולהתחיל לנגן אותם בהופעות.

אם לא הייתי מוזיקאי,  הייתי רוצה להיות…

צייד נאצים. אומנם זה תחום שונה אבל בעיני אחד הנושאים הכי רגישים ליהודים, ישראלים ובכלל בני אדם – למצות את הדין אם מי שראויים לשלם את פשעיהם נגד האנושות (יצא קצת כבד).

ולסיום- מסר לאומה:

יש לי מוטו בחיים שכתוב לי תמיד מול העיניים – "THERE CAN BE ONLY ONE"

הופעות קרובות:

10/7 –  ג'ופלין בר פתח תקווה – הופעת הרכב חשמלית

31/7 "בר טוב" ארטוב – הופעה אקוסטית

4/8 "קפה לולה " באר שבע – הופעה אקוסטית

15/8 "שישי LIVE" נמל יפו – הופעת הרכב חשמלית

יוטיוב | פייסבוק | בנדקמפ

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה