בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | החבר'ה הטובים | האזינו לפסקול שהכין לכם רועי ריק במסגרת החבר'ה הטובים של לינקטון.

האזינו לפסקול שהכין לכם רועי ריק במסגרת החבר'ה הטובים של לינקטון.

האזינו לפסקול שהכין לכם רועי ריק במסגרת החבר'ה הטובים של לינקטון.

החבר'ה הטובים של לינקטון: פרויקט בו אנשי מפתח בתעשיית המוזיקה הישראלית משתפים אתכם בלינקטונים שהכי עשו להם את זה בשנה החולפת. מדי שבוע ביום חמישי יעלה פלייליסט לערוץ היוטיוב ולבלוג של לינקטון.

והפעם: בעריכת רועי ריק:  רועי ריק, סולן להקת הקולקטיב ונגן מפוחית חצי ידוע לשמצה. בימים אלו מוציא לאור אלבום מיוחד שעבדתי עליו כמה שנים – פרויקט תרגום לשיריו של פבריציו דה-אנדרה לעברית. פבריציו דה-אנדרה הוא גדול המוזיקאים האיטלקיים במאה העשרים – מה שפליני היה לקולנוע, מה שג'יג'י בופון הוא לכדורגל, כך דה-אנדרה היה למוזיקה. עם פאסון של אריק איינשטיין, טקסטים של מאיר אריאל, ועומק של לאונרד כהן, הוא נחשב לאייקון של ממש באיטליה. אך בארץ הוא פחות מוכר. יחד עם יוסי מזרחי על עמדת ההפקה, הקלטנו אלבום ובו אני מבצע את מיטב שיריו של דה-אנדרה שתורגמו לעברית (על ידי אלה אילון ועל ידי). יצא מקסים. תנו אוזן ומי יתן ויפתח בלבבכם צוהר ליצירתו של דה אנדרה.
ונקנח בתודה קטנה לאנשי לינקטון על הפרגון. כל הקונספט של לינקטון הוא מקסים בפשטותו ויעיל עד מאוד. כיום ההבדל בין להוציא שיר דרך המערכת לשיטה הישנה הוא של שמיים וארץ. ויותר חשוב מכך, יש שם אנשים שאוהבים מוזיקה באמת, ושמחים בהצלחתה.

להאזנה לפלייליסט הלינקטונים המלא של רועי ריק

1. רועי ריק – בלדה על אהבה עיוורת
בחירת המערכת  – אחרי סינגל ראשון ומסקרן וקמפיין הדסטארט מוצלח, רועי יצא בלינקטון שני מהפרויקט המקסים וההו-כה-מצופה של שיריו של פבריציו דה-אנדרה בעברית. וזה מעולה!

2. מאור כהן – ושוב
מאוד אוהב את מאור כהן. בכל מה שהוא עושה, ובמיוחד כשהוא מתעסק עם טקסטים מעולים. פרויקט התרגום שלו לבודלר היה אחד מההשראות לפרויקט התרגום שלנו. בחרתי את הסינגל האחרון שלו , ושוב.

3. רן ראשון – אפרסמונים
שומע עליו רק דברים מאוד מבטיחים מכל מיני נשמות טובות שאני מעריך את טעמם. אז הוא על הראדר שלי (שיזהר לו!)

4. החצר האחורית – עובר ושווא
בדרך לאלבום שני, אחרי אחד האלבומים הטובים ביותר בעיניי שנעשו בעברית בעשורים האחרונים כאן, חברי החצר מחממין מנועין.אין לי ספק שיהיה טוב (האלבום, לפחות). יש להם כבר צבע משלהם.

5. איה זהבי פייגלין – מיי דוג
אני לא אובייקטיבי לגבי איה. יש לה צחוק מאוד מצחיק. כל פעם שאני רואה אותה ברחוב היא פשוט הופכת את היום למחויך יותר. הפרויקט החדש שלה אמור לעשות חיוך כזה גם למי שלא מכיר אותה.

6. ג'ירפות – מי שלא חולם כועס
כנראה בדרך להיות אחד מהאלבומים הטובים של 2017. טראק נהדר שמוכיח לי שכל פעם שאני חושב שהבנתי את הקטע שלהם, אני בעצם פחות מבין אותו וממשיך להניע את הראש בהסכמה. מיקס נפלא של דניאל אנגליסטר, חבר יקר, שגם טמן ידו בפרויקט פבריציו.

7. נינט – Paper parachute
לנינט אני חייב טובה בכך שבחודשים האחרונים גרעתי ממנה את בן זוגה (יוסי מזרחי, חברי לקולקטיב עד לא מזמן, שגם הפיק את האלבום…) בעודם עושים צעדים ראשונים ומבטיחים בניכר. באופן מצחיק, דווקא בגלל שאני ויוסי היינו בקשר הדוק טרנס-אטלנטי לסיים את האלבום, יצא לי להיות מעין חבר להקה בלתי נראה במסעם, ובכל יום שעובר אני מתרשם עוד יותר. היא לא רואה אף אחד בעיניים.

8. טל תמרי – הם מפחדים
טל הוא קרחון ענקי, שבקצה הבולט שלו הוא אחד ממתופפי הגרוב הטובים ביותר כאן (והמחייכים ביותר שבהם) אבל מתחת למים הוא יוצר ומפיק עם שזורם עמוק ממש. שימו עין ואוזן למשהו שהולך להתפתח מהר מאוד.

9. אבי עדאקי – התקווה
אבי עדאקי הלחין מחדש את התקווה. אם אתם לא מבינים וצריכים יותר מזה אז אפשר לדלג ללינק הבא. יום אחד תחזרו לכאן, מקווה שלא מאוחר מדי.

10. שריף – ממשיכה לבד
אם לא הפרויקט הזה של לינקטון, לא הייתי מגלה ששריף ילד הפלא עוד איתנו! אני צולל עכשיו לרפרטואר החדש ואחזור עם רשמים מקיפים יותר.

11. מיקה שדה – little things
מיקה היא קרן השמש של רחוב יהודה הימית ביפו. כולם מחכים שתעבור שם ותעשה קצת טוב על הלב. אז היא הקליטה את הרגע הזה עם אוראל תמוז (הירח המלא של רחוב מרגוזה), ויצא אסטרונומי.

12. אלון עדר ולהקה – אזרח השמש ממזרח
לא מפסיקים. להיט אחר להיט מחוץ לפארק. לא מכיר מישהו כל כך פורה. רק שימשיכו.

13. ליאורה יצחק – בואי מהלב
לא, היא משהו אחר. אני אומר עכשיו כדת וכדין, ביונסה הודית עברית (תצקצקו לא אכפת לי, אני עומד מאחורי זה).

14. גיא מר – הכל כלול
גיא מר הענק לא מסוגל לשמור בבטן. הוא עובד על זה. אני מאמין לו.

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה