בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | החבר'ה הטובים | החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שמבקר המוזיקה חגי אוזן הכין לכם לסופ"ש

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שמבקר המוזיקה חגי אוזן הכין לכם לסופ"ש

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שמבקר המוזיקה חגי אוזן הכין לכם לסופ"ש

הכירו את החבר'ה הטובים של לינקטון: פרויקט בו עורכי המוזיקה המובילים בארץ משתפים אתכם בלינקטונים שהכי עשו להם את זה בשנה החולפת. מדי שבוע ביום חמישי יעלה פלייליסט לערוץ היוטיוב של לינקטון ולבלוג של לינקטון.

החבר'ה הטובים הפעם בעריכת חגי אוזן, 38, תושב ראשון לציון. מוסיקאי, כותב, מלחין ומנהל את הזמרת נסרין קדרי והסטנדאפיסט רועי צברי בחברת 'ליאם הפקות'. כתב ומבקר מוסיקה.

להאזנה לפלייליסט הלינקטונים המלא של חגי אוזן

1. עופר לוי – תראי אותי
אחד הזמרים הגדולים במוסיקה הישראלית בכל הזמנים, נמצא בשלב מאוד מאתגר בקריירה. הוא מוציא שירים בקצב ודי מתפזר. השיר החדש שהוציא, 'תראי אותי', מפקס אותו. שיתוף פעולה מבורך עם הזמר והיוצר גוסטו, מביא את השיר הטוב ביותר שהוציא עופר לוי בתקופה האחרונה.

2. שונטל – אם תרצה
לשונטל יש קול מיוחד שמשלב בין מתיקות לכאב. משהו ילדותי ובאותו זמן גם בוגר. השיר 'אם תרצה' מתכתב ישירות עם שירי הנשמה בקצב הרומבה שהיו שכיחים לפני עשרות שנים בז'אנר והפכו לחלק בלתי נפרד מכל חפלה.

3. תומר צבר – ריקוד לנשמה
כבר הרבה מאוד שנים שהזמר תומר צבר מסומן על ידי גורמים בכירים בתעשייה כהבטחה גדולה. עד עכשיו זה לא קרה מכל מיני סיבות. את השיר 'ריקוד לנשמה' כתב והלחין ציון שרעבי, שאחראי לקלסיקות שהן אבני דרך במוסיקה המזרחית והישראלית בכלל. אפשר בקלות לשמוע עד כמה השיר 'ריקוד לנשמה' שייך לצלילים המאפיינים של תחילת שנות התשעים העליזות. אותו צליל ממנו נולד הפופ הים תיכוני העכשווי. מי שהתגעגע לנתי לוי וישי לוי של פעם, יכול ליהנות מתומר צבר.

4. ישי לוי – נקלטת
ממרומי גילו, לישי לוי אין בעיה להוציא שיר קליל וצעיר מבית היוצר של אבי אוחיון ואסף צרויה. באופן מפתיע, זה עובד. השיר השובב, המתאר לחץ של חתן מיום החתונה שלו, מעלה חיוך ומשכיח את העובדה שמי ששר אותו כבר התחתן פעמיים והוא אבא לחמישה. ישי לוי הוא זמר מבצע קלאסי ושחקן לא קטן.

5. גלעד צארום – מי אמר לך
בשמיעה ראשונה קשה להבחין בייחודיות של גלעד צארום. צבע הקול שלו הוא השכיח ביותר במוסיקה המזרחית, ובכל זאת יש לצארום לא מעט איכותיות. בשיר הראשון שהוציא, הוא מפגין אינטליגנציה ובשלות בביצוע. יש לו "בשר" בגרון, הרבה חום ובעיקר נשמה.

6. מיכאל פרץ – עבר עוד יום
למיכאל פרץ יש ייחודיות בולטת. הוא מגיע מעולם החזנות, עם המון יכולות כדי לעשות את המעבר הלא פשוט מפייטן לזמר. למרות שזה נשמע מאוד קרוב, מעטים הם המקרים, אם בכלל, שפייטן הצליח לרקוד על שתי החתונות גם כזמר. מיכאל עושה את זה אחלה.

7. אוראל גיספן – כרגיל
אם אביב גפן התחיל את הקריירה שלו בתור "הבן של יהונתן גפן", אז אוראל גיספן מתחיל את הקריירה בתור "הבן של יוסי גיספן". בדומה לאביב, גם גיספן עושה מהלכים מאוד עצמאיים שבעתיד הממש לא רחוק יורידו מעליו את התווית המולדת. אוראל מביא איתו משהו אחר, בוגר ושלם.

8. גוסטו – ברהם
שנים ארוכות שגוסטו הוא עוף מוזר בתעשיית המוסיקה הישראלית. האיש מייצר דברים שהם הכל חוץ ממסחריים. לגוסטו יש אידיאולוגיה, והוא שופך אותה בכל שיר ושיר. לא תמיד זה מתחבר מבחינה מעשית לקהל. בשיר 'ברהם' זה כן קורה. גוסטו שר על מוסיקאי מרוקאי נשכח מלב, והלחן הקליט כולל הפזמון ההמנוני, הופך את 'ברהם' לשיר הכי אפקטיבי של גוסטו.

9. מאור אשואל – זועק אלייך
שנים אחרי הזכייה שלו בתכנית 'אייל גולן קורא לך', מאור אשואל קצת התעכב. האמת, לא ברור לי ממש למה. אולי זאת האנמיות שהוא משדר וחוסר החשק, או שזה פשוט חיפוש עצמי. בכל אופן, מאור אשואל הוא זמר מעולה, עם קול עוצמתי שמצליח לרגש. בלהיט שלו 'לבד בינתיים', אפשר כבר היה לשמוע את זה. בשיר 'זועק אלייך' אשואל מפגין ורסטיליות בביצוע שירי נשמה שנוגעים ברבעי הטון. זה לא פשוט לשיר ככה ואשואל עושה את זה מצוין.

10. דניאל חן – שומר כבודך
הוא מלחין, הוא מעבד והוא גם זמר. קוראים לו דניאל חן וכבר די הרבה זמן שהפעילות שלו מאחורי הקלעים מורגשת היטב, בין היתר כשהלחין לאייל גולן שירים כמו 'שיר לסבא' ולאחרונה את 'תמיד בשבילך' עם בתו אלין. אז דניאל הוא גם זמר, וזמר טוב מאוד. הוא חד, נקי, יש לו טונים גבוהים והסלסולים שלו תענוג. ב'שומר כבודך' הוא מוכיח את כל מה שכתבתי עליו הרגע.

11. חן רז – מה עניינים?
לפעמים שאלה פשוטה כמו "מה העניינים" עוצרת אותך לרגע כדי לבדוק. זה מה שעושה חן רז. כמעט בדרך אגב, מגיעה ומכניסה לך לראש פזמון שאי אפשר שלא לזמזם אותו לאחר מכן.

12. אוריאל שי – מחר יש חופש
טוב, למי שלא יודע 'מחר יש חופש' זה אשכרה להיט. אי אפשר להתעלם ממה שקורה עם השיר הזה בשטח. למרות שלא מדובר בשיר פשוט מבחינה מוסיקלית ודי מורכב, הכותרת שלו עושה את העבודה. במיוחד אצל חיילים, אלא מה. אוריאל שי מביא אחלה ביצוע וכשהוא שר 'מחר יש חופש', אני לא מתכוון להתווכח איתו. חופש זה חופש.

13. דוד ג'מיל – חוף הים שקט
את דוד ג'מיל אני מכיר מלפני יותר עשרים שנה. הוא היה זמר בתחילת דרכו ואני עיתונאי שכותב את המילים הראשונות. ג'מיל, קרוב משפחה של אייל גולן, הספיק לחזור בתשובה ולשנות את מסלול חייו. הג'וק המוסיקלי כידוע לא מת מהר אם בכלל, וכשראיתי אותו באולפן עובד על שיר חדש, הייתי מבסוט בשבילו. אפשר לשמוע ב'חוף הים שקט' את הסגנון הישן שמתכתב עם קלסיקות של דקלון וישי לוי.

14. מאיה אברהם ואיתי לוי – ליום הזה חיכיתי
גילוי נאות, מעבר לכך שהזמר איתי לוי חתום במשרד 'ליאם הפקות' שבו אני גם עובד, על הדואט עם מאיה אברהם יש לי אחריות מסוימת. הייתי בהקלטות והרגשתי את הקסם. שיר שהוא הרבה מעבר לדואט, מאיה ואיתי ממש רוקדים בשיר הזה, והשילוב הווקאלי ביניהם כל כך נכון ויפה. שיר כמעט פסטורלי.

15. דקלון, אהובה עוזרי וסגיב כהן – עמק הפרחים
איזה חיבור מוצדק, הגיוני ומרגש. כשסגיב כהן שר עם דקלון ואהובה עוזרי, ברור לגמרי שהם באים באהבה ושומעים את זה בכל רגע. מבלי להיות איתם באולפן, אפשר לראות אותם מחייכים. גם המאזינים.

16. ג'ורג' בר – כפרה אני עלייך
איזה כוכב היה ג'ורג' בר בשנות התשעים המוקדמות, עד שעזב אותנו לאוסטרליה. בזמן שהוא היה בגלות, השירים שלו הפכו לקאלט אמיתי. מ'הלו הלו' ועד 'הולך אני ברחוב'. עכשיו עם השיר החדש 'כפרה אני עלייך', הוא ממשיך מאותה נקודה שבה הוא הפסיק. וואלה, זה עובד. שיר חפלה לפנים, אגרסיבי בלי התחכמויות מיותרות.

17. נתי לב – נעלמת לי
שיר יפה של זמר שהצליח להרשים אותי. משהו באלגנטיות שלו, בפאסון, נתן לי תחושה של זמר צעיר עם טוויסט. מה שיותר חשוב זה ש'נעלמת לי' פשוט עובר יפה באוזן.

18. בום פם ונטלי פרץ – תמיד לבד
מהרגע הראשון ששמעתי את חבורת 'בום פם' היה לי ברור שהם חייבים לשתף פעולה עם זמרים מהז'אנר המזרחי. הם באו עם צליל מזרחי ושיק של רוק ואי אפשר היה לברוח מזה. עם נטלי פרץ זה נשמע כמו חיבור טבעי, כשכל אחד מהצדדים שומר על הצבע שלו.

19. דיקלה – ואם פרידה
עזבו אותי מהלהיט 'שבע בערב', מבחינתי 'ואם פרידה' זה השיר הכי גדול בקריירה של דיקלה. אני מכיר אותה כבר מהאלבום הראשון, שבו היא פרצה בסערה למוסיקה הישראלית. היא היתה חריפה מדי ומשתוללת מדי. השנים עשו לה רק טוב. הכאב שלה אותנטי, הייאוש מנחם והביצוע השבור לרסיסים מרסק את הלב.

20. מאור אדרי – בא ממך
למאור אדרי יש אולי את הקול הכי מיוחד ומעניין בדור החדש במוסיקה המזרחית. לכן הוא גם צריך שירים מיוחדים. הפזמון של 'בא ממך' מוציא ממאור צלילים חדשים שלא שמענו לפני כן. אהבתי.

 

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה