בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | החבר'ה הטובים | החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שנועה אקסינר מרדיו קול רגע הכינה לכם לסופ"ש

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שנועה אקסינר מרדיו קול רגע הכינה לכם לסופ"ש

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שנועה אקסינר מרדיו קול רגע הכינה לכם לסופ"ש

הכירו את החבר'ה הטובים של לינקטון: פרויקט בו עורכי המוזיקה המובילים בארץ משתפים אתכם בלינקטונים שהכי עשו להם את זה בשנה החולפת. מדי שבוע ביום חמישי יעלה פלייליסט לערוץ היוטיוב של לינקטון ולבלוג של לינקטון.

החבר'ה הטובים הפעם בעריכת נועה אקסינר, בת 28 מחיפה, עורכת מוזיקה ושדרנית ברדיו קול רגע. בעבר שדרנית ברדיו קול יזרעאל שבאופן שפוי ביותר בבוקר שידרה תוכנית מוזיקה ישראלית ישנה ובערב שידרה תוכנית לרוק כבד ומטאל. בין לבין היא גם זמרת, מפיקה פרויקט להקות צעירות, שדרנית חדשות והעורכת הראשית של תוכנית הרדיו 'מדברים ברדיו' עם חיים הכט. אם נמשיך על רצף השפיות, היא גם רוקדת שלוש פעמים בשבוע זומבה ברזילאית. הגיוני.

להאזנה לפלייליסט הלינקטונים המלא של נועה אקסינר

1. Buckets N Joints – OMG
לא תאמינו אבל זה עדיין קורה. עברתי ליד פאב ושמעתי מוזיקה טובה, נכנסתי פנימה ונשארתי להופעה חיה נהדרת. החבר'ה האלו השיקו את אלבום הבכורה שלהם בחודש שעבר, נאחל להם בהצלחה.

2. אניה בוקשטיין – יש לנו סיכוי
עזבו אתכם ממשחקי הכס, מדובר פה בזמרת בחסד עליון! האלבום השני של אניה מביא פופ ישראלי נשי נהדר, דבר שמשום מה נחשב עדיין למאתגר ולא פשוט.

3. Lola Marsh – She's A Rainbow
איזו תגלית. הסאונד החמים של השיר מעורר תחושה שהוא יצא לפני חמישים שנה. לנה דל ריי… מאחורייך.

4. טל כהן שלו – ארץ פורעת
רוב החומרים של טל נכתבו בשפה האנגלית, אך כשזה מגיע לטקסטים ושירה בעברית, זה מרגיש כמו השיר שלא נכתב לתקליט "בדשא אצל אביגדור".

5. לאה שבת – בית
שיר קסום הוא שיר שאתה מסוגל לשמוע שוב ושוב מבלי שימאס לך. אחת לתקופה יוצא אחד כזה, שמלווה אותך לאורך זמן מבלי יכולת להסביר למה ומבלי יכולת להתנתק ממנו.

6. Random Dogs Ft. Diana Golbi – Mankind Dawn
שילוב זועם בין שני בוגרי בוגרי ריאליטי, כל אחד בתקופתו, מה שיצר רוקנרול ישראלי טעון ונהדר.

7. אורן ברזילי – כל מה שאני רוצה
סולו חדש לאורן ברזילי, המנון הרוקר שהתבגר.

8. חיה מילר – כסף מאמא
מאז הבילויים לא היה טקסט כזה, שנותן בעיטה בבטן התחונה. למרות השם, מדובר בהרכב (ולא בזמרת) הקרוי על שם המורה שלהם מבית הספר.

9. Moran Magal ft. Kobi Farhi- From Broken Vessels
קאבר לשיר המופיע באלבומה הרביעי של להקת המטאל הישראלית Orphaned Land. מורן מגל קילפה מהשיר את הגראולינג והחשמליות והשאירה שיר חשוף עם טקסט פגיע ופצוע , שמקבל משמעות כל כך שונה באופן הזה. רק לשם ההשוואה, שווה להאזין לשיר המקורי, זה נשמע שיר אחר לגמרי.

10. שי צברי והדג נחש – שמש
שיתוף פעולה מוצלח של הדג הנחש עם אחד הזמרים המסקרנים והמקוריים ביותר שיש היום במוזיקה הישראלית.

11. מירי מילמן – ציפור מדבר (אתניקס)
מירי הייתה סולנית Distorted, אחת מלהקות המטאל הישראליות הבולטות ביותר וכך ראיתי אותה בפעם הראשונה בחיי, בגיל 16. יש משהו בחיבור בין מטאל לאוריינטלי שמצליח לרגש אותי.

12. אליעד – רוחות
כמה שנים לפני 'מתוק כשמרלי', פגשתי בחור שנחוש להביא את ארצות הברית לישראל. אפשר להגיד אחרי כמה שנים שהוא הצליח למצוא את השילוב הנכון בין שתי המדינות. לטעמי, מדובר באחד משירי הפופ הכי טובים שיצאו כאן בזמן האחרון.

13. אסף אברבוך והשמועה – היא
מתוך אלבום הבכורה של אסף אברבוך. לקח זמן, הרבה זמן. היה שווה לחכות.

14. עלמה זהר – שני אינדיאנים
מתוך אלבום שירי הילדים הנהדר של עלמה זהר, שיר שהתאהבתי בו בשניות.

15. יונתן זילברשייד – ים ביי בידי ביי ביי
כל כך אותנטי, לא קשה להאמין שבמקור הוא מעמק יזרעאל. יונתן רק בתחילת הדרך, חורך את המדינה בהופעות ומשתדל להגשים חלום אחרי חלום. רק לעצום את העיניים וללחוץ פליי.

16. שלום חנוך – פחדתי (היפותזה)
האינטרנפרטציה המוזיקלית הזו של הטקסט של מאיר אריאל, מציגה באור שונה את השיר. הוא נשמע נואש ועצוב יותר ממה שעשו איתן לפני כן "התקווה שש" ואפילו לוקח איזה רגע, גם לבעלי האוזן החדה, להבחין שזה אכן הטקסט המדובר. מה שכן, שלום לוקח.

17. קוקי לבנה – גם אני
בהיותי רכזת נוער, אי שם באיזה טיול בסוף העולם סביב מדורה, מישהו תפס גיטרה וכך שמעתי בפעם הראשונה את "כמה הייתי רוצה" בשירה רמה שהרעידה את היער. בדיעבד, הסתבר לי שהשיר שלהם הוא מגיפת יוטיוב חובקת תיכונים. מאז אני עוקבת אחרי החבר'ה הללו, שלקחו את העניינים ברצינות והלכו להקליט אלבום.

18. מאי ספדיה – Goodbye My Love
בשלוש מילים – פופ ישראלי מושלם.

19. שפיטה – היצא לי הצ'וקה (אצא לי השוקה)
הבחורה שכבר הצליחה כבר להרים את המזרח התיכון דרך היוטיוב בקאבר מהמם לKarma Police של רדיוהד, עושה את זה בעברית בצורה מוצלחת ביותר.

20. דניאלוף – אל תלכי לי
באמת שאין לי מושג איך הצמד הנהדר הזה עדיין לא חורך גלגלצים ושורף פלייליסטים. שני הסינגלים שהם הוציאו עד היום מתעלים על הרבה דברים שמציעים לנו תחנות הרדיו השונות.

21. דני סנדרסון – מקנא בציפורים
לאורך כל קריירת הסולו של דני סנדרסון, יש תחושה ששיריו נכתבים למען כוורת/גזוז/דודה. אם תעצמו את העיניים אפשר לדמיין איך השיר הזה היה נשמע אם היה מגיע לדני בשלב מוקדם יותר של החיים.

22. Omer Netzer – Goodbye Song
יוצר נהדר. מעניין לדעת כיצד ישמעו חומרים שלו בעברית.

23. שיטי סיטי – מהפכה של שמחה (קאבר לליאור נרקיס ועומר אדם)
שנסיים בפוגו? בכל מדינה מתוקנת חייבת להיות איזה Punk Goes Pop. את החבורה הפסיכית הזו מעכו ראיתי בפעם ראשונה במקלט שקרכלשהו אי שם בצפון ולשמוע את השיר הזה חותם חתונה ישר אחרי Killing In The Name זו סגירת מעגל דורית.

 

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה