בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | החבר'ה הטובים | החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שאורי וינוקור מאולפני הסליק הכין לכם לסופ"ש

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שאורי וינוקור מאולפני הסליק הכין לכם לסופ"ש

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שאורי וינוקור מאולפני הסליק הכין לכם לסופ"ש

והשבוע: ספיישל אולפנים. החבר'ה הטובים של לינקטון הוא פרויקט בו אנשי התעשייה המובילים בארץ משתפים אתכם בלינקטונים שהכי עשו להם את זה בשנה החולפת. מדי שבוע ביום חמישי יעלה פלייליסט לערוץ היוטיוב של לינקטון ולבלוג.

החבר'ה הטובים הפעם בעריכת אורי וינוקור, אחד המפיקים המוזיקלים הבולטים בישראל, טכנאי הקלטה מיקס ומאסטרינג, מוזיקאי ואחד מהמקימים של אולפני הסליק בפלורנטין (יחד עם יובל גרשטיין) שהפך בשנים האחרונות למרכז מוזיקלי שוקק חיים. הסליק מרכז בתוכו צוות של אנשים מוכשרים שלוקחים חלק יום יומי בעשיית מוזיקה בישראל- יובל גרשטיין, דניאל אנגליסטר, ערן אלפרן, אסף שי, עומר לוז.

אורי הפיק אלבומים לאסף אבידן והמוגוז, סיון טלמור, איזייה, מיקה קרני, אורן לביא, ארז סיון, עמית ארז ועוד רבים אחרים. לקח חלק בתפקידים שונים באלבומים של לולה מארש, דה אנג'לסי, ג'יין בורדו, לוסיל קרו, אומללה, גבע אלון, יעל דקלבאום, היללה ועוד. נגן בס בלהקת קולולוש שפעלה כעשר שנים בהצלחה רבה ברחבי העולם. כיום אורי מבלה את רוב זמנו בסליק, מפיק, מקליט ומקסס אלבומים מידי יום. בימים אלו עובד על אלבום סולו של גדי רונן- איש החצר האחורית, שירים חדשים של ארז סיון, אלה רונן ועוד רבים וטובים.
צילום: נעם לוינברג
לאתר של אורי | לעמוד הפייסבוק של סליק

להאזנה לפלייליסט הלינקטונים המלא של אורי וינוקור

1. גבע אלון – האור בחשכה
הייתה לי זכות ועונג צרוף לקחת חלק בעבודה על האלבום הראשון בעברית של גבע אלון. זו הייתה הפעם הראשונה שזכיתי לעבוד עם עמיר לב, שהפיק את האלבום הזה ברגישות וחכמה שאין כמותה, כל מילה קיבלה מקום, גבע הפליא בכתיבת שירים נהדרים שהם ממש קלאסיקה ישראלית מודרנית לטעמי. השיר הזה הוא סינגל שקיבל פחות תשומת לב אבל בשבילי הוא השיר האהוב באלבום.

2. לולה מארש – She's A Rainbow
היה לי כבוד לקחת חלק בהפקה ובעיבודים של אלבום הבכורה של לולה מארש, בשנה האחרונה לולה עושים עבודה מדהימה בכל רחבי העולם וזוכים להצלחה והכרה בכל מקום אליו הם מגיעים והכל בזכות הקול והכישרון המדהים של יעלי שושנה כהן וגיל לנדאו המופלאים.

3. Isaiah – Babybird
תומר ישעיהו אולי המוזיקאי והיוצר הכי מיוחד שפגשתי בחיי, באלבומים של איזייה הוא מצא סאונד וסטייל שלא שמעתי כמותו בחיים. היה לי כבוד לעבוד איתו על שני האלבומים של איזייה כשותף להפקה ולמיקסים. בייבי בירד הוא שיר מהאלבום השני שיצא ככה קצת בשקט אבל יש בו עשרה אוצרות בצורת שירים מופלאים בהפקה וביצוע גאוניים של תומר ויוגב גלוסמן.

4. אלישע בנאי ו40 השודדים – קם ורוצה ליפול
אלישע והלהקה הנהדרת שלו הגיעו כמו רוח סערה לאולפן וביום וחצי הקלטנו יחד שני שירים, הראשון מבניהם יצא ממש עכשיו לרדיו, שיר נהדר ומרגש עם להקה שיודעת רוק אנד רול מהו.

5. ג'יין בורדו – איך אפשר שלא
הייתה לי זכות לעשות מאסטרינג לאלבום של ג׳יין בורדו שהפך בשנה האחרונה לשם דבר כמעט בכל בית בישראל, השירים המקסימים, הקול היפיפה של דורון, הנגינה של מתי גלעד ועמיר זאבי והכל תחת המעטפת של ההפקה המוזיקלית המבריקה והמשובחת של תומר ישעיהו.

6. אקו וטיטו – חם
איזה כיף היה לי למקסס את האלבום של אקו וטיטו, שהם גם חברים טובים וגם הצמד הכי גרובי בעיר, הסינגל הזה הוא חם!

7. Erez – Blending in the universe
את ארז הכרתי כשהייתה בת 18, ילדה מלאה באנרגיה ותשוקה למוזיקה. אני מלווה אותה מאז ורואה אותה עושה דרך מדהימה, זה הסינגל הראשון מאלבום הבכורה שלה אשר הפקתי, הקלטתי ומיקססתי אצלנו בסליק, היום אנחנו כבר עובדים על חומרים חדשים וארז מתחילה צעדים ראשונים גם מעבר לים…

8. דניאל ספיר – אפשרות של יופי
דניאל ספיר הוא נגן בס מהטובים בארצנו, ורק לאחרונה גיליתי שהוא בכלל כותב שירים כל כך יפים. זה סינגל מאלבום הבכורה שלו שמיקססתי יחד עם אסף שי,
תקשיבו לשיר הזה הוא קסם צרוף.

9. מורה – מות המשורר
מורה אולי הטריו המשובח בישראל, ביד אומן הם לוקחים טקסטים של משוררים ומעניקים להם חיים ונופח מוזיקלי עשיר ומיוחד. התופים הבלתי רגילים של שחר ברבש, הקלידים של האומן הבין לאומי עומר קליין וכמובן הקול והבס העמוק של אלון לוטרימגר חברי היקר. הקלטנו שירות לכמה מהשירים באלבום הזה יחד בסליק. זה אלבום נדיר בשמי המוזיקה המקומית והיה לי כבוד עצום לקחת בו חלק קטנטן.ֿ

10. מארש דונדורמה – שני שושנים
את מארש דונודרומה אני מכיר מיום הקמתם, בירושלים הם תמיד היו תופעה מיוחדת. לשמחתי השנה הם פנו אלי לעשות מיקסים לאלבום החדש שלהם. בסינגל הזה הם משתפים פעולה עם ליאורה יצחק בגרסא חדשה לקלאסיקה של כל הזמנים, שני שושנים. איזה טויסט יפה לשיר מוכר, כמה שמחה ואושר יש בלהקה הזו.

11. The Secret Sea – Afterlife
כמה עושר ויופי יש במוזיקה של עמית ארז, שילוב של כתיבת שירים משובחת עם עולם סאונד מהאגדות. רגע לפני שעזב לארה"ב זכיתי לעבוד איתו ועם הלהקה המופלאה שלו. ברגע ששמעתי את השיר הזה, כבר בגרסת הסקיצה, ידעתי שאני חייב לעבוד איתם ובאמת השיר הזה גם בסוף התהליך היה מהבולטים באלבום ויצא כסינגל שזכה להצלחה.

12. חן רותם – שיר ערש
שיר נפלא של חן רותם מתוך אלבום שהקלטתי ומיקססתי אצלנו בסליק, בהפקתו של עמיר לב האחד והיחיד, טקסט מרגש עד כאב.

13. Coolooloosh – Everyday
רגע של פרגון עצמי, זה שיר של להקתי לשעבר קולולוש, עבדנו יחד עשור שלם, הופענו ברחבי העולם ועבדנו עם מוזיקאים מדהימים מכל רחבי תבל. זכיתי ממש כי האנשים האלה הם משפחה שנייה בשבילי גם היום – אפילו שהלהקה כבר התפרקה. זה שיר מאוד מיוחד שכתב יובל גרשטיין באמצע סיבוב הופעות בקנדה, כשהקלטנו אותו באולפן בפלורנטין יובל יצא להביא אוכל ופגש ברחוב את דניאל בדינגפילד – זמר מדהים מאנגליה שפשוט נכנס לאולפן מבלי שהכרנו, תפס את השיר הזה ועשה ממנו זהב. לצערי השיר לא קיבל הרבה תשומת לב כשיצא, אבל בשבילי הוא עדיין אחד היפים שיצא לי לעבוד עליהם.

פינת הפרגון

14. Roni Alter – Once Again
שיר פשוט מקסים מאלבום של רוני אלטר שהשנה זוכה לראות אור גם בצרפת תחת הפקתו הגאונית והמשובחת (כרגיל) של אלון לוטרינגר, שחר חזיזה הקוסם על התופים.

15. Kutiman & Princess Shaw – Stay Here
קותימאן הוא אולי האומן המקומי שאני הכי אוהב, רב אומן, ממציא של שפה חדשה ומעל הכל פשוט מוזיקאי משובח שלא מפסיק לייצר מוזיקה מדהימה. אלבום חדש שלו הוא תמיד סיבה למסיבה.

16. אביגייל רוז – שיר כנה
אביגייל היא מהזמרות האלה שפשוט לא מספיק אנשים מכירים עדיין, כמו אופי ויופי באישה אחת, זה שיר מקסים במיוחד בהפקה נהדרת של יוסי מזרחי.

17. Keren Ann – Easy Money
זכיתי לעבוד הרבה בעבר עם קרן אן, היא אולי האישה הכי מרשימה שפגשתי באולפן, שולטת ביד רמה בכל אספקט של ההפקה המוזיקלית ומעל הכל יוצרת בחסד עליון עם קול של מלאך.. זה שיר חדש מאלבום שלה שיוצא בקרוב.

18. מיקה שדה – Your Garden
מיקה ואוראל חברים אהובים שעושים קסמים באלבום חדש ונפלא.

19. Garden City Movement – She’s So Untouchable
אין כמעט הרכבים ישראלים שיוצרים ממש עכשיו סאונד שבאמת מתכתב עם מה שקורה בעולם, גרדן הם אולי ההרכב עם הסאונד הכי עדכני ומעניין שיוצא היום מישראל זה שיר חדש ואדיר.

20. ארמון – מפל
בשבילי האלבום הישראלי הטוב של השנה האחרונה. שירים מעולים, סאונד מיוחד שמעטים מעיזים לדגדג בישראל… כבוד גדול לחבורה המוכשרת הזאת.

21. Folly Tree – My Emptimess
הרכב של מוכשרי-על אחד אחד, בהנהגתה של אלכס עם הקול החלומי. האלבום מוקסס על ידי דניאל אנגליסטר הגאון שלשמחתי הוא אחד השותפים בסליק.

22. Ninet – Superstar
אי אפשר להוסיף הרבה על נינט, אבל בשבילי מעל הכל היא פשוט זמרת מעולה. זה שיר חדש מאלבום באנגלית בהפקתו של יוסי מזרחי, אשר איתו הם נוסעים לעשות צעדים ראשונים מעבר לים. אני מאחל ומאמין שתהיה להם הצלחה ענקית שם.

 

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה