בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | החבר'ה הטובים | החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שארן לביא מאולפני Tan Tan הכין לכם לסופ"ש

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שארן לביא מאולפני Tan Tan הכין לכם לסופ"ש

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שארן לביא מאולפני Tan Tan הכין לכם לסופ"ש

והשבוע: ספיישל אולפנים. החבר'ה הטובים של לינקטון הוא פרויקט בו אנשי התעשייה המובילים בארץ משתפים אתכם בלינקטונים שהכי עשו להם את זה בשנה החולפת. מדי שבוע ביום חמישי יעלה פלייליסט לערוץ היוטיוב של לינקטון ולבלוג.

החבר'ה הטובים הפעם בעריכת ארן לביא, מפיק סאונד, אמן מיקס וטכנאי מאסטרינג, מעורב בחלק גדול מהשירים והאלבומים הגדולים והמשפיעים ביותר של השנים האחרונות. היום שותף והטכנאי הראשי של חדר המיקס והמאסטרינג TanTan ובתהליכי בניה של אולפן נוסף להקלטות, לשעבר שותף והטכנאי הראשי של DB Studio A.
ארן החל את דרכו המוזיקלית עם פסנתר קלאסי, זכה בהכרה ארצית על עמדות ה DJ של המועדונים המיתולוגיים של תל-אביב של שנות התשעים והיה אורח מבוקש בפסטיבלים ורייבים בינלאומיים מהגדולים באירופה וישראל, צמח להיות אחד המיקסרים וטכנאי המאסטרינג המשפיעים והמוערכים ביותר בתעשית המוזיקה המקומית בזכות הסאונד העמוק, הרחב, והפאנצ׳י של עבודותיו המגוונות עם אמנים כמו אביתר בנאי, שלום חנוך, אביב גפן, אברהם טל, עברי לידר, דיקלה, היהודים, J.Viewz, אהוד בנאי, כנסיית השכל, מתי כספי, יהודה פוליקר, שלומי שבת, George Benson, יסמין לוי, אלי מגן, מארק אליהו, דנה אינטרנשיונל, דוויוד ברוזה, אורן לביא, Phototaxis, Last Of Songs ועוד רבים וטובים..

"השנה האחרונה הייתה שנה מרתקת ומאתגרת, למדתי שאותו שיר יכול להרגיש מאוד שונה בסיטואציות האזנה שונות, דרך אותם רמקולים ובאותו ווליום אצלי ברכב אני לעיתים קרובות חווה שירים שאני עובד עליהם אחרת לגמרי בין אם אני לבד באוטו או עם הילדים לדוגמה, אם אני עם אוזניות בהליכה לילית או עם הקפה הראשון של הבוקר.. אני לוקח לעצמי את החופש לחוות את השירים בהרבה סיטואציות עד שהם מרגישים לי טוב באמת לפני שאני משחרר אותם מהאולפן.
הרגלי ההאזנה של המאזינים של האלבומים שאני עובד עליהם הופכות למאתגרות יותר משנה לשנה, בשיחות עם חברים ולקוחות לכל אחד יש את סביבת ההאזנה האהובה שלו, האחד מאזין לשירים באוזניות כשהוא שוטף כלים בסוף היום, אחר באוטו בדרך לעבודה ואחר במכון כושר על האופניים.. אחד האתגרים הכי גדולים שלי הוא איך "לארוז" שיר בצורה שבה השיר יבלוט ויגע בכל אחת מהסיטואציות, איך לגרום ללהקת רוק להעביר ביצוע שירגיש עוצמתי ומרעיד דרך רמקולים של סמארטפון או איך לתרגם סאונד אינטימי של סינגר סונגרייטר על מערכת של בר הופעות.. החופש המוחלט והמדהים של מוזיקה לנדוד איתנו ביותר ויותר צורות הופך את תהליך המיקס למאתגר יותר משנה לשנה כי עולמות שלמים של צלילים, רעיונות והבעה הולכים איתנו בכיס לכל מקום."

להאזנה לפלייליסט הלינקטונים המלא של ארן לביא

1. אברהם טל – הימים עוברים
אברהם ואני עבדנו ביחד על האלבום המעולה שלו שיצא לפני כמה חודשים בשם 'עכשיו החיים', מאז ומתמיד התחברתי לשירים של אברהם ושמחתי מאוד שהתחלנו את דרכנו המשותפת עם שיר מאוד חשוף עם טקסט אישי במיוחד. זכיתי פעמיים, גם באלבום יפהפה וגם בחברות עם איש קסום ומלא בענווה שיוצר מתוך אהבה גדולה ואמיתית.

2. שלום חנוך – המדינה הזאת צריכה אמא
כבר כמה שנים שאני בצוות היצירה של שלום, ביחד עם משה לוי, יוסי פיין שהצטרף והשותף האהוב שלי לואי להב. השיר הזה מדבר אלי במיוחד, הטקסט פוליטי אבל גם הרבה מעבר. אני חושב שנשים צריכות למלא הרבה יותר תפקידי מפתח, סימבולי ומדהים בעיניי שבחודש שהשיר יצא אלונה ברקת הובילה את קבוצת הכדורגל הבאר-שבעית שלה לאליפות. באר-שבע צריכה אמא, כולנו צריכים אמא וגם המדינה הזאת צריכה אמא.

3. אביב גפן – קציר מלחמה
זה השיר הראשון שאני ממקסס לאביב והוקסמתי מהמחווה המרגשת שהוא עשה למעריץ שלו שנפל בצוק איתן. אביב הוא בית-ספר לאיך לא דוחים כלום לאח"כ, למחויבות מוחלטת לדרך ולנאמנות מוחלטת לאיך האמנות שלו מרגישה בבטן ברגע נתון, אתמול היה אתמול ומחר יהיה מחר, אמנות צריכה להרגיש טוב כאן ועכשיו.

4. דיקלה – הוא כותב לי מאמי
לפני כמה שנים רוני בראון שלח לי סקיצות ראשוניות של כמה שירים של דיקלה ורצה שאנסה למקסס אותן.. עשיתי גרסה ראשונית ואז נפגשנו באולפן רוני, דיקלה, עידו ואני לסשנים מלאים באמוציות. צחקנו, התווכחנו, התפוצצנו והתחבקנו עד שלמדנו לעבוד יחד באמת.. החיבור הזה הוליד שירים כמו 'ואם פרידה' ו'שבע בערב'. נפגשנו שוב לפני כמה חודשים בהרכב אנושי שונה, יחד עם יפתח שחף וגיל פלדמן לבשל את 'הוא כותב לי מאמי' ונראה לי שאי אפשר לפספס כמה נהנינו לעבוד על השיר הזה באולפן.

5. עברי לידר ועופר מאירי – אור ראשון
זה שיר מלא בהתחלות חדשות בשבילי.. 'אור ראשון' לעבודה משותפת עם עופר מאירי, 'אור ראשון' לעבודה משותפת עם עברי לידר, ומיקס ראשון על תוכנת Logic שלא ידעתי איך להפעיל לפני אבל עופר רצה שנעבוד עליה אז ניצלתי בשמחה את ההזדמנות לצאת מאיזור הנוחות שלי וללמוד תוכנה חדשה בשביל העבודה על האלבום הזה. אני מאוד שמח שזה קרה, זה כמו לצחצח שיניים עם יד שמאל ולהבין כמה יד ימין מובנת מאליה. אני מת על השיר הזה ונהניתי מכל רגע של עבודה עליו, הדיאלוג האמנותי עם עופר ועברי הוא תענוג צרוף.

6. שלומי שבת ויהודה פוליקר – הזמן המאושר
לקראת סיבוב ההופעות בקיסריה בהפקה של לואי להב הייתה החלטה להוציא סינגל, עמוס בן דויד עיבד, לואי הפיק ויהודה ושלומי הגיעו לאולפן, היינו מאוד מסונכרנים על הכיוון אליו אנחנו הולכים, ממש GPS משותף שהוביל אותנו, לכולם היו רעיונות מצוינים וכולם נתנו באהבה את המקום לכל האחרים לתת את האינפוט שלו. זאת הייתה הפעם הראשונה שלקחתי מיקס הביתה ואיך שהשיר נגמר הבן בן הארבע שלי ביקש לשמוע אותו שוב ושוב ושוב ואז לקח דיסק להמשיך להאזין לו באוזניות (לא פחות מ 30 פעמים !), עד היום זה אחד השירים האהובים עליו וזאת מתנה ענקית בשבילי שהבן שלי נהנה ככה מפרי יצירתי. שיתוף הפעולה המשיך באלבום כפול מתוך ההופעה בקיסריה שזכה במעמד אלבום זהב תוך שבועות בודדים.

7. אלי מגן מארח את שלום חנוך – זה רק געגוע
זה היה אחד הטלפונים המשמחים ביותר שקיבלתי השנה, בדרך לארוחה משפחתית אלי התקשר אלי ורצה שנעבוד ביחד על חמישה שירים מתוך אלבום האוסף הכפול שלו בהפקת עדי ריינרט המבריק. אלי בשבילי הוא סמל מהמון סיבות.. קריירה חסרת פשרות ונטולת גבולות, ממייסדי הרוקנרול הישראלי, קונטרבסיסט מוביל בתזמורת הפילהרמונית ומגדולי נגני הג'אז שאי פעם החזיקו קונטרבס, אלי הוא השראה לאיך אפשר לגעת בשמיים בכמה תחומים במקביל והשירה שלו באופן כללי ובמיוחד בשיר הזה מרגשת אותי מאוד.

8. דויד פרץ – ארץ שלא שם
דויד ואני הולכים דרך ארוכה ביחד, אנחנו חברים כבר הרבה זמן והכרנו דרך אישתי בערך לפני עשור.. ארץ שלא שם הוא שיר חשוב מאוד בעיניי והוא מעביר בצורה מאוד ייחודית את התחושות וההתמודדויות של חיי האמן בפריפריה: "ערים מתות לבד / וכל כיוון אבד / בדרך לתל אביב / מארץ שלא שם".

9. Phototaxis – When Doves Cry
אני עובד עם ההרכב המופלא הזה עוד מהאלבום הראשון, איתי צוק הוא מפיק מוזיקלי מדהים שגם עובד בימים אלה על השירים המעולים של נועם בנאי, יעל פלדינגר עם קול ייחודי וחודר והרכב נגנים משובח. בחרתי דווקא ב cover היחידי מתוך האלבום המעולה הזה שמכיל שירים מקוריים שאני ממליץ לכולם ללכת לשמוע בגלל ש Prince שהמוזיקה שלו השפיעה ומשפיעה עלי מאוד לאורך כל הקריירה הלך לעולמו השנה.

10. שירה חן – Lonely Wild Heart
שירה היא זמרת ענקית והשיר הכיפי הזה הוא שיתוף הפעולה הראשון שלי עם צח דרורי מאז האלבום 'יפה כלבנה' של אביתר בנאי ומביא צד אחר לגמרי של דרורי כמפיק.

11. היהודים – זוג יונים
הסינגל הראשון של הלהקה מתוך האלבום שיצא השנה, עבודה עם להקת רוק היא תמיד עבודה מיוחדת במינה ושונה מאוד מעבודה עם סולן, דמוקרטיה באולפן, יש בחירות משותפות, קואליציה ואופוזיציה, לכל אחד יש את הסאונד הייחודי שלו וביחד זה מתחבר לרוקנרול בועט עם הקול העצום של אורית.

12. Ben Simone – Strange Boy
רע מוכיח ואני חברים קרובים כבר כמה שנים ונמצאים בקשר כל הזמן למרות שרע מחלק את זמנו בין ישראל וניו-יורק, למרות זאת, השיר הזה הוא שיתוף הפעולה האמיתי הראשון שלנו באולפן, הטרדנו מלא אלקטרונים בחציית האוקיינוס הלוך וחזור והלוך בשליחת קבצים עד שיצאה הפנינה המיוחדת הזאת של זמר כותב עם קול וביצוע יחודיים רק לו.

13. קוקי לבנה – גם אני
להקה מקסימה וותיקה, השיר במילים ולחן של קובי מנדלבאום והפקה של יקיר טוב איתו שיתפתי פעולה בעבר בעבודה עם ההרכב J.Viewz. כיף של שיר.

14. איל כהן – שיר חשוף
אחרי איל כהן עקבתי כמתמודד ב The Voice, מוזיקאי, מבצע וכותב סופר מיוחד שהמוזיקה שלו והדיאלוג שלו עם אביב גפן המנטור שלו בתכנית גרם לי ממש לרצות לעבוד עם האיש הזה ואני ממש שמח שזה קרה. זה גם הכישרון הענק וגם הדו שיח הפתוח והקרוב עם אביב כשני אנשים שבאים מרקעים שונים לגמרי, דתי וחילוני, תל אביב ופריפריה.. לשיר טוב וביצוע מרגש אין מגדר ואין גיאוגרפיה וזאת אחת הדוגמאות שממחישות למה תרבות בכלל ומוזיקה בפרט הם צורך קיומי בשביל חברה, ובמיוחד בשביל חברה מורכבת כמו שלנו. את השיר הפיק יהוא ירון שכמות הסופרלטיבים שיש לי לאיש הזה היא אינסופית, עבדנו על כמה תקליטים ביחד לפני 12 שנה והנה נפגשנו שוב עם תשוקה שרק הולכת וגדלה אצלנו עם השנים. זכות גדולה.

15. לוויתנים עם רונה קינן – מאחורי הדלת
פרויקט יפהפה שמאחוריו עומד מפיק מהמוכשרים במחוזותינו בשם אביב משולם שמאולפן היצירה הפרטי והמעולה שלו מוציא אינסוף קסם, אביב גם חתום על אלבום הבכורה המצוין של האחיות ג'משיד ומשהו ביכולת שלו להמציא את עצמו כל פעם מחדש גורם לי לחשוד שמדובר באיש משמעותי בדור העתיד של המפיקים המוזיקליים המקומיים.

16. Last Of Songs – Round Midnight
הפרויקט Last Of Songs של אלדד ציטרין ואירית דקל הוא אחד הפרויקטים המעניינים והמרעננים ביותר ששמעתי בשנים האחרונות, הקול המיוחד של אירית, העיבודים, ההפקה והנגינה של אחד האנשים המבריקים ביותר שהייתה לי הזכות להכיר אלדד ציטרין, אלדד הוא מהסוג הנדיר של מוזיקאים שיודעים להפיק קסם מכל דבר שהם נוגעים בו.. פסנתר, חליל, אקורדיון, תכנת מחשב או מיקרופון. האמצעי הוא כמעט שולי, המוזיקה שם ורק מחכה להתפרץ החוצה.

17. אסף איילון – אביגייל
אסף אילון הוא מפיק מוזיקלי ותיק ומוערך שמעורב באלבומים רבים של אמנים כמו עלמה זהר ומוש בן ארי, אביגייל זה השיר הראשון בו אסף עבר לצד השני של המתרס, מחזיק גיטרה ועומד מאחורי המיקרופון ומוציא שיר ראשון ומקסים שהוא כתב על הבת שלו.

18. בן אלקיים – אחיזת הלב
הסינגל הרביעי מתוך אלבום בכורה של בן אלקיים כותב ומבצע מוכשר ורגיש מבית הליקון עליו עבדתי ביחד עם שמוליק נויפלד.

19. מורה – ילדי הישן חלם עלי חלום
מורה, הרכב של הטריו המופלא של עומר קליין, שחר ברבש וחברי הטוב אלון לוטרינגר. את מורה ראיתי בהופעה מעולה פעם אחת לפני עשור, הרבה לפני שלוטרינגר ואני נהיינו חברים והם התפקרו זמן קצר אחרי. הופתעתי מאוד שאלון אמר לי באופן מפתיע שמורה מתאחדת לזמן מוגבל כדי להקליט את החומרים הישנים (והחדשים) שלהם לאלבום שאני שמח שקיבלתי בו חלק.

20. אביתר בנאי – ילדים
אמנם לגמרי לא יצא השנה אבל מלווה אותי ממש כל יום וכל השנה: "וליבי מבקש תהיה נשמר / תהיה אהוב וקרוב ותמיד תלך בשדות של אמת / בשדות של שמחה ויופי / וליבי כורע ומשתחווה / חסוך מליבו בושה ועלבון ופחד". מתוך האלבום 'יפה כלבנה' עליו עבדתי עם אביתר, המפיק אמיר צורף והמעבד צח דרורי. אביתר בנאי פשוט לא מהעולם הזה, הכתיבה והביצוע שלו מצליחים להפוך אותי מבפנים כל פעם מחדש והטקסט הזה ספציפית מתמצת בצורה גאונית את מה שעובר לי בלב בכל פעם שאני חושב על או מבלה עם הילדים שלי.

פינת הפרגון

21. Lola Marsh – She's A Rainbow
שיר יפהפה של הרכב מעולה עם חותמת ייחודית מאוד.

22. ג'יין בורדו – איך אפשר שלא
הרכב מצוין שתמיד נעים לשמוע.

23. Folly Tree – My Emptiness
הרכב מיוחד במינו עם שירה קסומה של אלכס המדהימה.

24. הדג נחש עם אהוד בנאי – רעדה האדמה
השילוב של הדג נחש אחד ההרכבים האהובים עלי הרבה בזכות הטקסטים שבעיקר הם מעיזים להגיד ביחד עם אהוד בנאי אחד מכותבי השירים האהובים עלי גם הוא בשיר משותף.

 

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה