בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | החבר'ה הטובים | החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שהכין לכם לסופ"ש אודי אור - עורך ומגיש את התכנית "תגבירו!" ברדיו קול הכנרת.

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שהכין לכם לסופ"ש אודי אור - עורך ומגיש את התכנית "תגבירו!" ברדיו קול הכנרת.

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שהכין לכם לסופ"ש אודי אור -  עורך ומגיש את התכנית "תגבירו!" ברדיו קול הכנרת.

הכירו את החבר'ה הטובים של לינקטון: פרויקט בו עורכי המוזיקה המובילים בארץ משתפים אתכם בלינקטונים שהכי עשו להם את זה בשנה החולפת. מדי שבוע ביום חמישי יעלה פלייליסט לערוץ היוטיוב של לינקטון ולבלוג של לינקטון.

החבר'ה הטובים הפעם בעריכת – אודי אור- עורך ומגיש את התכנית "תגבירו!" ברדיו קול הכנרת.-  אודי עורך ומגיש את "תגבירו!" ברדיו קול הכנרת, כבר 3 שנים. " תכנית של לפני הלילה, שמלאה במוזיקה קצבית מעוררת, בנימה אופטימית. הרבה גיטרות וקצב טוב שמחמם את הלב וגם סיפורים שמאחורי השירים. מאמן אישי בשיטת סאטיה, עובד עם אנשים מופלאים, שמעוניינים להתבונן באומץ בעצמם, בחייהם ובסביבתם, ושמוכנים לבחור ולקבל החלטות בחייהם מתוך חופש והשלמה" . הוא כותב את הבלוג "התכוונות" https://hitkavnut.com/. "בלוג על הרגעים המאוד אישיים וקצרים האלה בחיי היומיום, שבהם קורה משהו, שכדאי לעצור ולהקדיש לו תשומת לב. על הדברים הקטנים האלה שמתרחשים מידי פעם, שאם אכן נותנים להם מקום ותשומת לב, אז אפשר לגרום למשהו לקרות, להשתנות… לא שינוי גדול, רועש או מהפכני, אבל שינוי משמעותי" .

להאזנה לפלייליסט הלינקטונים המלא של אודי אור

1. Russo & Weinberg – Travel
מההרכבים המשובחים ביותר של השנים האחרונות. הסגנון הייחודי שלהם תפס אותי כבר מהצליל הראשון. שילוב נפלא של שני מוזיקאים מיוחדים, שנשמע מדויק ויפה להפליא. Travel הוא השיר האהוב עליי ביותר באלבום הנהדר שלהם.

2. שלום חנוך – זום
כמה שאני אוהב רוקנרול צרוד, שמתחיל חזק ואז מתגבר, ששם את המציאות בפרצוף בלי להתבייש. שלום חנוך – יש במיתרי הקול השחוקים שלו מספיק אותנטיות בשביל 100 רוקרים צעירים. וכל זה, בתוספת אקורדיון, כזה קופצני, מפעם, מן תזכורת לאפשרות אחרת, בתוך תיאור מפורט של מציאות אפוקליפטית.

3. רונה קינן – אל בורות המים
רונה קינן שרה כאן את המילים של נעמי שמר, בכל כך הרבה אהבה וכבוד, שזה פשוט מעורר השתאות. כל מילה, כל משפט, כל צליל, נעטף באהבה וזה נותן לשיר חיים חדשים, כאילו הוא נולד שוב, מחדש.

4. סי היימן – בכל מקום
סי היימן הוציאה כמה שירים חדשים ונהדרים בשנה האחרונה, וזה האהוב עליי מכולם. פשוט, חכם, אישי, מדויק. זורם וממכר, עושה חשק להריץ שוב ומעורר סקרנות לקראת האלבום המלא.

5. חיה מילר – כסף מאמא
כבר הרבה זמן לא שמעתי זמר ששר ככה, כאילו הכל על ה-ז' שלו. זה בכלל לא מובן מאליו בעידן הלייקים והריאליטי, שבו המטרה העיקרית בלומר משהו היא למצוא חן (או "שיעשו לך לייק"). זה ראוי להערכה, חוץ מזה שהשיר ממש טוב.

6. צילי ינקו – GET READY
זה שיר מקסים, שעושה טוב ומחמם את הלב ואני מאחל לעצמי לאמץ את המילים שלו, שוב ושוב, בכל בוקר.

7. פיטר רוט – כמה שאני מתגעגע
כל שיר חדש של פיטר רוט הוא בשורה טובה. שיר של פיטר רוט שמוקדש לאריק איינשטיין… בכלל נהדר. ואם לפני הסולו של הגיטרה החשמלית אפשר לשמוע את אריק מספר על האהבה שלו לגיטרה ואיך שהיא חמצן בשבילו, אז זה מושלם.

8. דנה ברגר – הנה באתי הביתה LIVE
אהבתי מאוד את השיר הזה כשיצא בפעם הראשונה, לפני כמה שנים. מאוד אהבתי. לפני המשפט המסיים שלו: " מחור קטן של תריס שבור אפשר לראות הרים גדולים שנשפכים אל הכינרת…", אני עוצר להאזנה צפופה יותר, בכל פעם. ועכשיו, הביצוע החדש של דנה ברגר, רק עם גיטרה, מקרב את השיר והופך אותו לאינטימי ואישי אפילו עוד יותר.

9. אניה בוקשטיין –הכל עוד לפני
יש משהו בשירים החדשים של אניה בוקשטיין שאני מאוד אוהב, וזאת לא רק ההפקה המוזיקאלית המשובחת. זאת בעיקר השירה שלה. השיר הזה הגיע אליי בדיוק בזמן, וחימם לי את הלב. המשפט "אם אני יודעת שהכל עוד לפני, כמו שילדים", נשאר איתי עוד הרבה זמן אחרי שהשיר הסתיים. משפט קצר ופשוט שנאמר בשפה של ילדים, וגרם לי להיזכר איך שכשהייתי ילד ידעתי שהכל עוד לפני, וכמה אפשרויות שזה פתח עבורי.

10. יהודה עדר – מתחת לסדין
איזה כיף זה שיר רוקנרול, עם גיטרה נהדרת, חיוך, קצב ממכר, וגבר ואשה מתחת לסדין.

11.  ג'וי ריגר –  כשאתה איתי 
אהבה אמיתית במציאות בלתי אפשרית. כמה שהדיסטורשן הזה עצוב.

12. שלומי שבן – הצעה לשיר ערש חדיש
כששמעתי את השיר הזה לראשונה, בהופעה של שלומי שבן, התמוגגתי. הביצוע המושקע של שיר ערש שכזה, היה עבורי מצחיק ומטריד בעת ובעונה אחת.

13. עלמה זוהר – ילד יפה
"ילד יפה" של ג'ון לנון הוא אחד מהשירים היפים ביותר בעיניי, שיר ערש שכולו נוכחות, בטחון ואהבה. ומה ילד צריך יותר מזה כשהוא מנסה להירדם? אני אמנם מכור לדרך שבה לנון מגיש את השיר הזה ומקדיש אותו לבנו שון, אבל הביצוע החדש של עלמה זהר כל כך יפה… וזוהי גם הזדמנות להשכיב ילדים לישון כשהם נאהבים, בעזרת השיר ההוא, רק בעברית.

14. גיא מזיג –רוצה שנתממש
זה פ'אנק! וכל מילה נוספת מיותרת.

15. גלעד כהנא – אפריקה שלי
לפעמים אתה נתקל בשירים שתופסים אותך, לא בגלל שהם יפים או נעימים, ולא בגלל שהם רקידים או קליטים. אתה מבין, תוך כדי ההאזנה, שאתה נחשף עכשיו למשהו מיוחד. אתה פשוט שומע… אמנות.

16. יהודית רביץ – דבר איתי באביב
עוצמה. זה מה שהשיר הזה מעלה אצלי. שילוב יוצרים מיוחד במינו – יהודית רביץ, דודו טסה וגלעד כהנא, כל אחד מהם עם הגאונות האישית שלו, משולבים יחד לשיר פיגוזי.

17. אלון עדר ולהקה – בואי נחמה
אלון עדר המופלא הוציא בשנה האחרונה כמה וכמה שירים טובים, וזה השיר שעל אף המינימליסטיות שלו, או אולי בגללה, הוא האהוב עליי מבניהם. השיר הזה מוגש לנו כמעט בלחישה, מה שגורם לו להישמע כמעיין תפילה לשקט, לשלום, לנחמה. נדמה שככל ששרים את השיר הזה יותר בשקט, כך הוא הופך לעוצמתי יותר.

18. להקת לולה – כל פעימה שהלב מחסיר
יש שירים שפשוט גורמים ללב להתרחב, ולעולם להראות טיפה יפה יותר. וזה כל מה שצריך.

19. ג'יין בורדו – you give love a bad name
את השיר המקורי של בון ג'ובי, לא אהבתי, למרות שהיה להיט היסטרי. אבל אני מאוד מאוד אוהב את מה שג'יין בורדו עושים איתו. הם מסירים ממנו את כל הפוזה, הבומבסטיות והקיטש, ומבצעים אותו בפשטות, בחכמה ועם ההרמוניה הכל כך ייחודית שלהם.

20. פורטיס – תולדות הכותרת
פורטיס כמו פורטיס, שוב ממציא את עצמו מחדש. אחרי כל השנים והשירים, הוא כותב שירים בצורה פשוט גאונית, שירים שמצריכים עוד ועוד האזנות כדי להתעמק בהם ולקלוט עוד משהו, וכך בכל פעם ליהנות מהם יותר. ואיזה עיבוד. ואיזו הפקה מוסיקאלית. איזה שיר ענק.

21. נינט – מה קרה
אני אוהב את מה שקורה לנינט. את ההתפתחות המוסיקאלית שלה, את הדרך שבה היא מביסה באומץ את המובן מאליו והצפוי. נינט נותנת בראש וצועקת על התקפות והטרדות מיניות כשהיא מגובה בגיטרות מנסרות. זה רוקנרול וזה מעולה.

22. רם אוריון – השלמה
יש משהו שקשה לי להסביר בשילוב שבין הגיטרה של רם אוריון לבין השירה שלו. כל אחד מהם מיוחד בפני עצמו, אבל כשהם ביחד, נוצר משהו שלישי, ש"גדול מסכום חלקיו". או אולי הוא פשוט מעורר אצלי הזכרות נוסטלגית ב'נושאי המגבעת' והאנרגיות שהם הביאו בשירים שלהם, לי ולחבריי, אז בילדות.

23. רוני אלטר – I follow rivers
כשרוני אלטר שרה "I, I follow, I follow you", אני פשוט מאמין לה.

24. אורי הרפז מנגן נחום היימן – אלבום
מקבץ של פנינים יפות, נדירות וקסומות.

25. יוסי בנאי – אמרתי לך שיהיה כך ולא האמנת
מלבד העובדה שזהו שיר יפיפה, זהו שיר על סוף, שאת מילותיו כתב יהודה עמיחי, ויוסי בנאי ספק שר, ספק מדבר, ספק לוחש, מה שמעצים אותו אפילו יותר.
"אמרתי לך שיהיה כך, ולא האמנת", אומר בנאי בשקט בסיומו של השיר, ונותר שקט מוחלט, מלבד צליל מיתר אחד שהולך ומתרחק. השקט הזה בשניות האחרונות של השיר, ממחיש בעדינות את הסיפור של השיר – הסוף, שבעצם כבר קרה. כמה טוב לפגוש את יוסי בנאי בשיר חדש-ישן כל כך מופלא.

 

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה