בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | החבר'ה הטובים | החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שהכינה לכם לסופ"ש לינוי משעלי - כתבת ומבקרת המוזיקה של אתר 'סרוגים'

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שהכינה לכם לסופ"ש לינוי משעלי - כתבת ומבקרת המוזיקה של אתר 'סרוגים'

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שהכינה לכם לסופ"ש לינוי משעלי - כתבת ומבקרת המוזיקה של אתר 'סרוגים'

הכירו את החבר'ה הטובים של לינקטון: פרויקט בו עורכי המוזיקה המובילים בארץ משתפים אתכם בלינקטונים שהכי עשו להם את זה בשנה החולפת. מדי שבוע ביום חמישי יעלה פלייליסט לערוץ היוטיוב של לינקטון ולבלוג של לינקטון.

החבר'ה הטובים הפעם בעריכת – לינוי משעלי, כתבת ומבקרת המוזיקה של אתר 'סרוגים' – לינוי משעלי, בת 21 כתבת ומבקרת המוזיקה של אתר 'סרוגים' אחד מבין שני האתרים הגדולים למגזר הדתי – מסורתי. "המוזיקה בשבילי היא מתנה גדולה, היא נותנת לי את ההשראה, מכניסה אותי בדיוק למוד הנכון בזמן הנכון ובכל פעם מביאה צלילים וקולות חדשים.  וידוי קטן אני עדין נהנת לקנות דיסקים, יש משהו כיף ברגע הזה שמוצאים את הדיסק החדש למערכת, ולהוציא תוך כדי גם את החוברת ולהקשיב למילים ולצלילים החדשים. ולינקטון ממש משחזרים לי בכל יום את הרגעים האלו רק בעולם הדיגיטלי".

להאזנה לפלייליסט הלינקטונים המלא של לינוי משעלי

1. ניב דמירל –  השעות הקטנות-
אמן יחסית חדש וצעיר בעולם המוזיקה, הוא הגיע לשלבים גבוהים בעונה הקודמת של דה וויס ובכל זאת לא נח על זרי הדפנה ש15 דקות התהילה מספקות ועבד במהלך כל השנה הזו על אלבום מקורי המביא את קולו המחוספס בצורה הכי ייחודית ונעימה.

2. אברהם טל – הימים עוברים
שיר שעברתי איתו ימים רבים במהלך השנה הזו מאז שהוא יצא, לשיר יש משמעות גדולה שמעניקה המון פרופורציות על חיינו כי אי שם ילדים הולכים ואמהות בוכות ומה הדברים שאנחנו מייחסים להם חשיבות לכאוב באמת?

3. עידן רייכל – היד החמה
אני זוכרת שבפעם הראשונה ששמעתי את השיר הזה, עלו לי ממש דמעות בעיניים. משהו שכמעט ולא קורה לי לעתים קרובות ממוזיקה. הסיפור שעידן שר בשיר הזה נכנס לי בהמון חום ללב.

4. יובל דיין – בדיוק כמו הירח
השנה הכנסתי באופן רשמי את יובל דיין לפלילייסט האישי שלי. משהו באלבום שלה 'ליבי ער' הצליח להעיר ולהבליט את הכישרון הענק והייחודיות שיש בה. בדיוק כמו הירח זה אחד מהשירים המוצלחים באלבום בו בולטת הייחודיות והקסם של יובל.

5. חנן בן ארי – איזון
אחד האמנים הכי מוכשרים שנכנסו בסערה לעולם המוזיקה, חנן מכניס המון איזון בין שלל הז'אנרים שהוא משלב בשיריו. מאז ששמעתי בפעם הראשונה את השיר הזה, שהוא גם שיר הנושא של האלבום הראשון של חנן ידעתי שיש כאן הבטחה גדולה לעולם המוזיקה.

6. יונתן רזאל – עכשיו אני עף
סינגל שני ויחסית מהאלבום החדש שיונתן עובד עליו לאחר 5 שנים שלא הוציא אלבום חדש. וממש כמו אפקט 'הלו' של אדל יונתן קם מתוך הדממה עם אחד השירים הכי שונים ומוצלחים שלו לטעמי.

7. אנייה בוקשטיין – כל יום שעובר
מוזר שרק השנה גיליתי באופן רישמי את המוזיקה הנפלאה שאנייה עושה. מאוד התחברתי ליכולת המשחק שלה וכיום גם ליכולת השירה המופלאה שלה.

8. שלמה ארצי וישי ריבו – והאמת
אחד מהשירים המופלאים של שלמה ארצי באלבום האחרון 'קצפת', משהו בחיבור של שלמה עם ישי הוציאה צדדים מאוד יפים שלא הכרנו בשלמה- לגמרי הוא צריך לעשות יותר כאלה.

9. גיא ויהל –  בא לי לדבר
צמד מחוספס ומדהים שרק הולך ומשתבח עם הזמן.

10. ישי ריבו – זוכר אני
אחד מהשירים האהובים עלי באלבומו האחרון של ישי 'פחד גבהים'. השיר הזה הוא מין סגירת מעגל עבור קריירת המוזיקה העצומה של ישי שממשיכה לנסוק לגבהים גם השנה. בשיר הזה הוא מודה וזוכר את כל הדרך אל ההצלחה בצורה מיוחדת המחברת כל אחד לדרך שלו.

11. עידן רייכל – בחמש שניות
למרות שכבר הזכרתי את אלבומו החדש של עידן רייכל 'היד החמה' לא יכולתי שלא לכתוב על השיר הזה שהוא יחסית לא מוכר במיוחד לעומת שאר הלהיטים באלבום אך הוא שיר מאוד שונה ומיוחד. שיר שמזכיר לי מעט מוזיקה תמנית ובעיקר שיר מלא במסורת ושורשים.

12. נתן גושן KVR REMIX -THINKING ABOUT
ללא ספק זו השנה של נתן גושן, שיצא לדרך חדשה ופרץ גם לזירה הבינלאומית בזכות רמיקס שעשה די-ג'י צעיר המכונה  KVR לשירו THINKING ABOUT מהאלבום דברי איתי יותר. השיר הופק שנית בהפקה בינלאומית הפך ללהיט והוביל אותו להיות חתום בלייבל היוקרתי. בטוחה שב2107 נשמע על נתן הרבה יותר דרך הזירה הבינלאומית.

13. להקת A-WA – חביב גלבי
ואם כבר מדברים על כבוד בינלאומי. להקת A-WA ממשיכה לכבוש יעדים רבים בעולם ואפילו גרמה לי להתחבר לסגנון שעד לפני שנה היה זר ורחוק ממני. על אף היותי מרוקאית לא אהבתי מעולם זמר ערבי/תמני/ מרוקאי או כל דבר שמזכיר או נמצא בסגנון עד שנתקלתי בשיר הזה של שלושת האחיות המופלאות שהצליחו דרך השילוב של הפופ והחדשנות להכניס ללבי סגנון שעד כה לא הייתי מסוגלת לשמוע.

14. אריאל זילבר – מישהו
השנה אהבתי במיוחד את המוזיקה החדשה שהוציא אריאל זילבר. זכיתי להיות בשתי הופעות מעולות והשתכנעתי שהכוכב נשאר כוכב גם לאחר החזרה בתשובה והגיל שהולך וגדל, במקרה שלו רק עשה לו טוב.

15. אופיר חיים – בואו נאהב
אמן חדש וצעיר בתחילת דרכו. שהצליח כבר בסינגל הראשון שלו לגרום לי לחכות לאלבום הבכורה שלו. אכן אמן שמביא איתו המון אנרגיות וגרוב נכון. שללא ספק נראה שילך וישתבח עם הזמן.

16. אביתר בנאי – פרגולה
שיר שונה, שהצליח להפתיע אותי לטובה ולגרום לי לרצות פרגולה למטה ואושר בלי מניירות.

17. יוני גנוט ואריק סיני – נשבעתי לך
שיר שיצא ממש בשבוע האחרון ומכניס המון אור בזכות השילוב המעניין של אריק ויוני שהצליחו לקחת את הפסוק נר לרגלי שביצע במקור חיים בנט ולתת לו משמעות חדשה לרקע העיר הגדולה וילדו הקטן של גנוט ששר קטע קטן מלא בטוהר ותמימות שהרבה זמן לא נראו פה.

18. יובל דיין –  שעה חלפה
שיר שכתבה והלחינה אהובה עוזרי ז"ל, שהצליחה להוציא מיובל דיין קסם אחר וחדש שלא נשמע ממנה עד כה. בשיר ממש שומעים את החותם המיוחד של אהובה שישאר ויזכר לנו כאן גם שהיא כבר לא איתנו כאן.

19. נתן גושן – זה שלנו
שיר מאוד אהוב עלי, בשנה החולפת הוא היה כוכב פלילייסט הבוקר הקבוע שלי ותמיד עשה לי כיף לשמוע אותו מחדש.

20. ניב דמריל – אני אתה ויוסי
שיר כיפיי במיוחד, השורה האהובה שממשיכה ללוות אותי ממנו היא 'אל תתכנן תכניות, החיים הם טסים כמו טיסה אז תהדק חגורות.

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה