בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | החבר'ה הטובים | החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שהכין לכם חן לב כתב ומבקר מוזיקה ותרבות , מגזין מעריב

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שהכין לכם חן לב כתב ומבקר מוזיקה ותרבות , מגזין מעריב

החבר'ה הטובים של לינקטון - האזינו לפסקול שהכין לכם חן לב כתב ומבקר מוזיקה ותרבות , מגזין מעריב

הכירו את החבר'ה הטובים של לינקטון: פרויקט בו עורכי המוזיקה המובילים בארץ משתפים אתכם בלינקטונים שהכי עשו להם את זה בשנה החולפת. מדי שבוע ביום חמישי יעלה פלייליסט לערוץ היוטיוב של לינקטון ולבלוג של לינקטון.

החבר'ה הטובים הפעם בעריכת – בעריכת חן לב כתב ומבקר מויזקה ותרבות , מגזין מעריב – חן לב יליד 1981, נולד בחיפה. עיתונאי, כתב ומבקר מוזיקה ותרבות עצמאי המשמש כיום חלק מצוות מדור התרבות של מגזין מעריב היומי. בעבר מגיש פינות תרבות טלוויזיוניות בחדשות המקומיות של חיפה והשרון. כותב, ובעל הבלוג "מבין השורות". בוגר תיכון "עירוני א'" בחיפה ובעל תואר B.Sc בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה. למד כתיבת מחזאות ותסריטים אצל רון ישועה ואורי אגוז.

חן לב החל את דרכו ככתב תרבות בסוף 2004 במסגרת מגזין האינטרנט "מגזין במה". בתקופה בה המידע באינטרנט היה מוגבל, מצא עצמו לב הופך לסוג של חוקר אשר התחקה אחר אלבומיהם לאורך השנים של יוצרים מוזיקאליים וזמרים ישראלים שהתחבר אל יצירתם. בין השאר הוא כתב על שרון ליפשיץ, עמיר לב, ערן צור, פורטיסחרוף ונתן כהן- במה שהפך להיות הביוגרפיה של אתרו הרשמי. באותה מסגרת פרסם לב לראשונה ראיונות שערך. זאת עם שלום גד, אריאל הורוביץ ואורי מור. כמו כן פרסם ב"מגזין במה" טורים אישיים הקשורים לתחומי האקטואליה הישראלית. כתבותיו בתחום המוזיקה זכו לאיזכורים רבים ברחבי הרשת ושימושו נקודות ייחוס לכתבות המשך של עיתונאים וכתבים אחרים וכן כבסיס לתחקירים שונים באמצעי התקשורת למיניהם. בתחילת 2008 הפך למקים, לכותב ולעורך של מדור התרבות המיתולוגי של מקומון "זמן חיפה/קריות" מרשת "זמן מעריב". מדור אשר הביא לו את ההכרה והחשיפה העיתונאית הראשונה שלו. לב שימש ככותב הראשי של מדור זה לסגירתו ב-2012, בעקבות קריסת עיתון "מעריב". המדור כלל ראיונות עם יוצרים חיפאיים, ישראלים ובינלאומיים; ביקורות בתחומים שונים וזרקור על אירועים מקומיים. כמו כן, פרסם לב במקומון זה כתבות שער וכתבות מגזין, וכן היה אמון על המדור "הכל אישי". נוסף על כך הופיעו פרסומים שונים שלו במקומון "זמן תל אביב", חלקם באופן בלעדי, ובמוסף התרבות הארצי של "מעריב"- בהם כתבת שער גדולה עם אושיק לוי, אשר זכתה להדים רבים. במקביל, לב הקליט עשרות פינות תרבות טלוויזיות במסגרת החדשות המקומיות של חיפה והשרון. לאחר סגירתם הסופית של כל מקומוני "זמן מעריב", הוא פתח את הבלוג העצמאי "מבין השורות"- בו המשיך לראיין יוצרים מתחומים שונים ולכתוב ביקורות על הופעות מוזיקה ואלבומים חדשים. בתחילת 2015, חזר לב לכתוב עבור "מעריב", הפעם ככתב במדור התרבות של המגזין היומי. הבלוג שהקים, פועל היום בעיקר כבוטלג לכתבות עבר שמעולם לא פורסמו או פורסמו חלקית. הבלוג גם כולל ארכיון מכתבותיו לאורך השנים אשר אינם מופיעים במקום אחר ברשת. כמו כן משמש לב, מסוף 2013, כמנחה וכמרצה אורח באירועי ה"רוקולנוע" של יורם מארק רייך בסינמטק חיפה, בעיקר בערבים המוקדשים ללאונרד כהן ולרוק אלטרנטיבי.
"יש לנו כל כך הרבה מוזיקאים, כותבים ויוצרים מוכשרים בארץ אשר לא כולם זוכים לחשיפה ולהכרת הקהל ובוודאי שלא שיריהם. ראיתי לנכון שרשימה זאת תציב זרקור עליהם ובנוסף על שירים של אמנים קצת יותר מוכרים, שגם הם יצאו במהלך השנתיים האחרונות ולא קיבלו את הכבוד המגיע להם לדעתי. לצורך הכנת רשימה זאת איגדתי כארבעים שירים, מהם בחרתי קצת יותר ממחצית- על פי ההגבלה שניתנה לי. הקפדתי שכל אמן יזכה לבחירה אחת, על מנת לא לקפח אמן אחר. הרשימה כוללת ממיטב התוצרת המקומית, כאשר עליה אפשר להוסיף רבים אשר נאלצתי להשאיר מחוצה לה משיקולי מקום. אולי מקומם לא ייפקד מהפלייליסט הבא, אם יהיה כזה. האזנה נעימה".

להאזנה לפלייליסט הלינקטונים המלא של חן לב

 

1. ירונה כספי- המים נבונים מאיתנו
לדעתי השיר הכי בולט מהאלבום האחרון של ירונה כספי, "דדלוס ציפור", אלבום נוסף שבחרה להקדיש לשירי משוררים. תרגום של שלמה אביו למילים של המשורר הטורקי פאזיל חוסנו דגלרג'ה, בעיבוד מוזיקאלי והפקת שירה מדהימים של כספי עצמה. על החליל נמצא שם טוב לוי, שנגינתו התווספה אחרי ההקלטה הראשונית של השיר ועיטרה אותו בנגינת חליל גאונית ופשוטה.

2. עמרי קליין- הטוב קיים בינינו
בתקופה שבה כתבתי את מדור התרבות של מקומון מעריב בחיפה ובקריות, יצא לי לראיין לא מעט כישרונות צעירים מקומיים. בין היתר הייתי הראשון שנתן במה בפרינט ליוצרים חיפאיים או מהקריות שהיו רגע לפני פריצה כמו טל כהן-שלו, ליאונל פרטיין ועוד ועוד. ביניהם היה גם עמרי קליין הצנוע, שהוציא זה מכבר שני סינגלים בהפקה מוזיקאלית של נדב כץ. ביד אמן מלטף קליין את האוזן עם טקסט על העצמה אישית של בחורה שלא מצליחה למצוא את הזוגיות שלה היא מייחלת. זאת כשלצידו מנגנים רן יעקבוביץ (תופים), גל בינימין (כינור) וקארין מרקוביץ (צ'לו)- שכל אחד מהם לא גונב מהאחר את הפוקוס ונותן בדיוק מה שצריך על מנת להפוך את השיר הזה כה מכמיר לב.

3. אלי מגן מארח את שלום חנוך- זה רק געגוע
עיבוד ג'אזי קטן ומקסים של אלי מגן לשירו האלמותי והקשוח של שלום חנוך, אשר במקור הופיע ב"חתונה לבנה"- אלבום שתיאר את התפרקות נישואיו לאשתו הראשונה, ליהי. הקיטוב בין העדינות של מגן לבין קולו הרועם של שלום חנוך הוא בחירה מושלמת בעיניי, המהווה את הניגוד בין שני אנשים שהפכו לחברים בגיל 18 ודרכיהם המוזיקאליות התפצלו. עדי רנרט אחראי על העיבוד המוזיקאלי מתוך אוסף שיריו של מגן: "איש העולם הבא".

4. שלומי ברכה- דרקון
לטעמי זהו הסינגל הטוב ביותר מתוך אחד מהאלבומים שיצאו ב-2016, "מאדים ומחוויר". דווקא בתקופה הזאת בחר שלומי ברכה ללכת נגד הזרם השבלוני הנפוץ ברדיו ולהוציא אלבום אפל עם קריצה לתקופה בה "משינה" הייתה חלק ממוזיקת "הגל החדש" הישראלי ומדור הפינגווין. עופר מאירי, שאחראי על ההפקה המוזיקאלית גם ב"מסלול המואר" הנהדר של ערן צור אשר יצא כמעט במקביל לאלבום הזה, הפליא ללוות גם את ברכה למחוזות האופל והמיסתורין.

5. ארקדי דוכין מארח את יורם חזן- כשאחזור
מתוך "לאהוב או למות", האלבום האחרון של ארקדי דוכין שנדמה כאילו יצא מתחת לרדאר, בו מתארחים אביתר בנאי, אהוד בנאי, מוניקה סקס, יורם חזן, בועז שרעבי שם טוב לוי ומירי מסיקה. נגינת הפסנתר של דוכין ודואט שלו עם יורם חזן בשיר זה, לא מותירה מקום לספק כי יש כאן התכתבות עם אלבומי הקונספט שהוא כה אוהב להיות חלק מהם ולהפוך כל אחד מהם בעזרת אורחים שבחר בקפידה- ליצירת מופת (ביניהם: "רדיו בלה בלה" ו"כוכב האהבה").

6. מתי כספי- אין אחת כמוה
מאז שהלך אהוד מנור מאיתנו, נדמה כי חלק ממתי כספי מת עימו. פתאום משום מקום, יצא השיר הזה שכתב דני רובס, הלחין כספי והופק מוזיקאלית בשיתוף יועד נבו האלמותי. רובס וכספי כבר עבדו יחד בעבר (רובס היה הגיטריסט של כספי ואילו כספי הפיק מוזיקאלית עבור רובס), אך זו הפעם הראשונה ששניהם משתפים פעולה כיוצרים הלכה למעשה. שיתוף פעולה נדיר, שעושה חשק לעוד. שיר נוגה המזכיר את אותו שיתוף הפעולה עם מנור.

7. מירב הלינגר- גלי לי
מירב הלינגר הוציאה השנה את אלבום הבכורה שלה "במבט אחד כחול" הכולל 7 שירים וקטע בונוס אחד, אשר כל אחד מהם מרגש ומעורר השראה. למרות זאת, היא לא הפכה לכוכבת או לשם ששגור בכל פה וגם לא לכזאת ששיריה מושמעים בתדירות גבוהה בכל תחנות הרדיו. ב"גלי לי" לקחה הלינגר טקסט עצוב וקר של חביבה פדיה, והפכה אותו לשיר מלא תעוזה ורגש. זאת בעזרת לחן, עיבוד ו-ווקאליות מיוחדת. מלבד השיר ששוחרר כסינגל השנה ושיר הנושא, הלינגר הוציאה לרדיו גם את "חלום" ו"אם תלך", שכל אחד מהם הינו פנינה מוזיקאלית וטקסטואלית בפני עצמו. תגלית השנה שלי, ללא כל ספק.

8. ארז לב ארי- את חירותי
ארז לב ארי, שהגיע אחרי הצבא לתל אביב מקריית אתא עם 250 שקלים בכיס, מחזיק ברשותו כבר שלושה אלבומי סולו אשר כל אחד מהם הצליח זכה להכרה ולהצלחה מקומית בפני עצמו. באיזון מדויק בין מילים ללחן ולהפקה מוזיקאלית (המשותפת כאן עם פטריק סבג) לב ארי ממשיך לעשות קסמים גם באלבום הסולו השלישי שלו, "כתמים של תרבות" עם שירים כמו "לא אחד מאלה", "עפיפון ברוח", "נחום וציונה", ו"את חירות". האחרון הוא שיר הודיה מקסים לאשתו הדס, המשלב מילים חדות כמו סכין עם העיבוד והחותם המוזיקאלי הכה מוכר שלו.

9. אייל אבן צור- בדרך לחירות
אייל אבן צור הוא אחד היוצרים הכי נחבאים אל הכלים במוזיקה הישראלית ונודע תחילה כסולן להקת "נעליים". בעשורים האחרונים אפשר למצוא אותו כאיש הסאונד העומד מאחורי הופעותיהם של יוצרי הרוק הכי גדולים בישראל וכן כמפיק מוזיקאלית עבור אחרים כמו למשל פורטיס ו"מוניקה סקס". כמה שנים אחרי אלבום הבכורה המדהים שלו "לב אחד", אבן צור חזר ב-2016 עם "בדרך לחירות"- אלבום שני בהפקה מוזיקאלית עצמית. מתוך אלבום זה בלט במיוחד "שלוש קומות", שיר אהבה לא שגרתי על אהבה יום-יומית, וכמובן שיר הנושא עצמו המספר על חיפוש אחר החופש ועל גילוי עצמי. אחד משני השירים הללו היה חייב להיות בפלייליסט של סיכום השנה מבחינתי- אחרת היה זה עוול.

10. ירמן קפלן@ספנסרוסו- לא רציתי
כבר ידוע לכולם שירמי קפלן עושה מה שמרגיש לו נכון מבחינה מוזיקאלית מבלי להתחשב כמעט באיש. גם אחרי שעבר את גיל 50, קפלן לא פוחד מחידושים והמצאות- בדיוק להיפך. לפיכך חבר בלב שלם לצמד המוזיקאים ספנסרוסו (מתן ספנסר ואורי רוסו) בהרפתקה המוצלחת של השנה אשר מתוכה יצא האלבום בעל השם המחייב "פטיש", ששיר הנושא ממנו קיבל משמעות מצמררת שלא בכוונה בעקבות אירועים דומים שקרו במציאות חיינו. "לא רציתי" נשמע לגמרי כמו שיר ירמיקפלני טיפוסי, רק שבמקרה הזה את המילים כתבו ספנסרוסו וקובי ויטמן- וקפלן הביא את עצמו בצורה הכי מושלמת אל הדמות שמאחורי השיר הזה.

11. שרון זליקובסקי- כואב לרגע

שרון זליקובסקי שידועה יותר כשחקנית, החליטה להוציא אלבום בכורה משיריה ולשם כך פנתה אל נתן כהן, איש "הנשמות הטהורות". כהן לקח על עצמו את הפרויקט המאתגר הזה, כמפיק וכמעבד מוזיקאלי, והצליח לקחת את הקול המחוספס של זליקובסקי יחד עם הטקסטים שהביאה לדרך הזאת- אל מחוזות מפתיעים. "כואב לרגע", הוא למעשה אחד מרגעי השיא של העבודה הזאת והתוצאה לא פחות ממרהיבה.

12. אושיק לוי- צא מהבית
אושיק לוי הוותיק הפתיע בשנה החולפת והוציא סינגל בודד שכתבו עבור תומר ממיה ואיתי בן מרגי. השיר יצא בתקופת חגי ראש השנה, כשלוי בן 72, מדבר על התחדשות ועל הסתגלות לשינויים ומוגש בצורה הכה מוכרת והאהובה של לוי. לצערי מדובר בשיר שלא הושמע דיו ברדיו, מאחר ויש לו יותר ממקום של כבוד ברשימה שלי.

13. טל גורדון- טוב לי הכל 
עשור אחרי אלבומה האחרון, חזרה השנה טל גורדון עם שיר חדש ומצוין בהפקה מוזיקלית של ברי סחרוף- אשר היה זה שגם הפיק את אלבום הבכורה שלה, "מסכות" (1991). גורדון, שעם השנים מיצבה עצמה כאשף של מילים, כותבת כאן בלי מסכות על החזרה הבלתי אפשרית שלה לנוף הרוק הישראלי אחרי שנים שלא הייתה חלק ממנו ויורה לכל עבר מילים נוקבות מבלי לקחת שבויים. בדרך אל אלבום חדש, חמושה בגיטריסט שחף סגינר, היא מופיעה ללא הרף ובמרץ עם שיריה המוכרים ושיריה החדשים כשהיא "עפה בלי עוגן, לא פוחדת ליפול". האמת? הגיע הזמן.

14. אלון עדר ולהקה- שיר לאמא
מבחינת השירה, הסגנון והכתיבה שלו, אלון עדר שייך לתקופת האלבומים הראשונים של יוני רכטר וגידי גוב. הבן של יהודה עדר ומיקי קם, שצמח מוזיקלית מאותה קרקע, לקח את המילים של רן דרום, ערבב אותם ברוך ויצר עם להקתו הפתעה מוזיקלית צנועה ומרגשת- אותה מקשטות להפליא דניאלה ספקטור, דורון טלמון ואיה כורם בקולותיהן. בהחלט שווה לחכות לאלבום המלא.

15. שלום גד מארח את נגה שלו- מלחמה ואהבה
אחרי ארבע שנות שתיקה, שלפניהן הוציא שישה אלבומים (בין 2010 ל-2012), חוזר שלום גד עם "הכל חדש"- מתוכו יצאו השנה השירים "להישאר בחיים" ו"מלחמה ואהבה" כסינגלים. נדמה כי האיש שנהג להתעסק המון במחסור של אהבה בעולם והרדיפה אחריה, מצא בחייו הפרטיים את שחיפש וכעת בוחר להציג למאזין גרסה רגועה ויותר מפויסת של עצמו- בשיר הזה בפרט ובאלבומו החדש בכלל. "מלחמה זה עובר, אהבה זה לנצח" הוא שר כאשר לצידו נגה שלו, העונה לו בקול שני, בדואט של שני ילדים מוזרים במערך המוזיקה המקומית. מי שטרם שמע את הרצועה הזאת, מוזמן לשמוע אותה כאן.

16. רועי פרייליך ו"המתוקים רצח"- תן
רועי פרייליך, האיש שמאחורי להקת "נערות ריינס", הוציא את אלבום הבכורה שלו כסולן ב-2014 ("מעלה עשן"). אלבום בו המשיך את קו הרוק הבסיסי מחד והמיוחד מאידך שלו והביא למאזין מארז חדשנית למילים קודרות על אהבה נכזבת. זאת בתלבושת של הרכב אחר אשר איגד מסביבו. פרייליך לא עוצר והוא כבר בדרך לאלבום חדש ולא פחות "קולי", שלא נופל מאלבומו החדש ומאלבומיו עם ה"נערות"- "הריגוש שבנפילה". הסינגל השני מתוכו הוא "תן" שמנקז בתוכו את כל מה שעושה את פרייליך לאחד שלא דומה לשום דבר אחר במוזיקה הישראלית.

17. מיכל שפירא- הזמן שעבר
אין כמעט עין שנותרה יבשה אחרי שהזמרת והשחקנית מיכל שפירא חשפה במסגרת הסדרה הדוקומנטרית "בקרוב אהבה", את הזוגיות שלה עם אורי סלונים בצל מחלתו בסרטן חשוך מרפא. השניים אף יצרו זוגיות מוזיקלית יחד, כולל הוצאת שירם המשותף "מה זה עצוב". ככתב המקומון "זמן חיפה" ראיינתי בזמנו את השניים לכתבת מגזין גדולה לפני הופעתם הצפויה בעיר בה נולדה וגדלה שפירא, הופעה שבסופו של יום התקיימה ללא סלונים- אשר הרגיש חלש מכדי להגיע אליה. לימים התברר כי היה זה הריאיון האחרון שמישהו ערך עימו, שכן כמה שבועות לאחר אותה הופעה הוא נפטר. חמש שנים אחרי, סיימה שפירא גיוס המונים מוצלח בעזרת אתר "הדסטרט", ודי היה ברור לה ששיר ההעצמה והגעגוע הזה לבן זוג שאבד, בהפקה מוזיקלית מבריקה של הדר גלר ודייב נתן, ימצא את דרכו אליו לאחר שחיכה שנים במגירה לזמן הנכון. מה יש לומר? מילים שחודרות כל שריון, מוגשות על ידי אחת מהמבצעות היותר טובות שיש לנו כאן.

18. דני סנדרסון- להציל את העולם
לא משנה מה, את "אליל" נעוריי לא יכולתי להשאיר מחוץ לרשימה הזאת. בניגוד לרוב האנשים, אני נחשפתי לדני סנדרסון דווקא מהסוף להתחלה- כלומר התחלתי מקריירת הסולו שלו ואת מה שעשה ב"כוורת", "גזוז" ו"דודה" הכרתי באיחור ניכר. לאט לאט הייתי מלקט תקליטי ויניל ישנים יד שנייה או עולה לשידור בשעת לילה לתוכנית הרדיו של דן עופרי והעורכת המוזיקלית שלו עפרה הלפמן ברשת ג', ומבקש לשמוע את שיריו "הגנוזים" בפעם הראשונה. עם הזמן היוצר והמוח שמאחורי "כוורת" הצליח לזכות לכבוד המגיע לו, גם מבחינת אלבומי הסולו שלו- אשר החלו להופיע שוב על גבי תקליטורים בהקלטה מחודשת. זה לא אומר שהוא השתנה מבחינת כתיבה טקסטואלית או הלחנה, למרות שהוסיף לצידו הרכב נגנים מדהים והפקה מוזיקאלית גדולה מהחיים הכוללת לעיתים כלי נשיפה. ב"להציל את העולם", סנדרסון שב לתלבושת האנטי-גיבור שמוכן להציל את כולם- אבל בערבון מוגבל. בעצם, עדיף מבחינתו שלא- אבל העיקר הכוונה.

19. מלכה באיה- רכב חלל
להקת "מלכה באיה" פרצה אלינו לפני המון שנים עם הלהיט "אם את בעניין" במסגרת פסטיבל השירים של ישראל, מאז הוציאה שלושה אלבום- ובכל זאת משום מה עדיין רוב הקהל הישראלי לא מודע אליה. אלבומם הרביעי "חי לא בלחץ", טבול כמיטב המסורת מבית היוצר שלהם במגוון סגנונות מוזיקאליים כפסיכודליה, רגאיי ועוד. "רכב חלל", הסינגל האחרון בינתיים שיצא מתוכו, הוא שיר מלא גרוב על היום שבו האנושות תעזוב את כדור הארץ- כשרק הדובר רוצה להישאר ולטייל לבדו בעולם הריק מאנשים. שיר חמוד, קצבי- ועם המון תובנות לחיים.

20. שלומי סרנגה- מה תשתי גברת?

ואיך אפשר פלייליסט של מוזיקה ישראלית ללא תופעת הטבע הנקראת שלומי סרנגה? אי אפשר שלא להתרשם מהזמר האיכותי ובעל אינטליגנציית השירה המפעימה ביותר שיצא מזירה הישראלית של הזמר היווני, אשר לא מפסיק לחקור ולהשתנות כל הזמן. בנובמבר האחרון הוא שיחרר את "מה תשתי גברת?", שיר שכתב והלחין בעצמו- שהוא כולו חגיגה מוזיקאלית מקפיצה בהפקה מוזיקאלית של אייל מזיג- המחביאה בתוכה סיפור כואב על אישה שחוותה אהבה נכזבת ומנסה להתגבר עליה. יותר נכון- עליו.

21. אלי דראי- מזמן
אלי דראי נודע יותר כמתופף "היהלומים" של שלום גד, במשך קרוב לעשרים שנים, כאשר זה האחרון נתן לו לשמש כסולן בפרויקט "העבד" שלו. לאחרונה החליט דראי לשקוד על אלבום בכורה משלו, ולשם כך פנה לגד על מנת שיפיקו מוזיקאלית. הסנונית הראשונה שהגיחה מתוך הפרויקט המעניין הזה היא "מזמן", שיר שמביט בראייה עצובה על מערכת יחסים שהפכו לשגרה ומכיל בתוכה תקווה לעתיד טוב יותר. שווה למצוא גם את יתר שירי האלבום בעמוד ה-BANDCAMP שלו ולהיכנס אליהם עם המון סבלנות ואהבה למוזיקה ישראלית ולטקסטים בעברית.

22. שיר לוי- נגן
שיר לוי נחשב כבר בתחילת דרכו לתגלית מוזיקאלית משמעותית בז'אנר הפופ הים תיכוני, מהרגע שעשה את צעדיו הראשונים כסולן- ועשה זאת בדרכו שלו כאשר אביו ישי לא מתערב בבחירותיו ובעיקר מפרגן. בשנה החולפת, כשבאמתחתו של לוי ארבעה אלבומים, הוא לא הפסיק לשחרר סינגל ועוד סינגל. אחד מהם הוא "נגן": שיר עוצמתי שהותכו אליו באופן הכי טבעי שאפשר להיות כמה סגנונות מוזיקאליים- כאשר על כל ההפקה המוזיקאלית הזו של סתיו בגר (שכתב את המילים יחד עם תום גפן) מנצח לוי בכישרון רב וביכולת שאי אפשר לחלוק עליה.

23. אביגייל רוז- תן לרוח
לפעמים ריבוי מילים הוא דבר מיותר, בטח על שיר שחובה לתת לו לדבר בשם עצמו. בסינגל מתוך אלבומה הרביעי הממשמש ובא, שוב מטפלת אביגייל רוז במערכות יחסים שבורות ועושה זאת בצורה הכי שובת לב שאפשר לעשות. שיר שאי אפשר להפסיק לשמוע, שהפיק מוזיקלית ניר מימון, וכתבו ג'רמי פוגל (מילים) וארז פרנק (לחן).

24. מיכל לוטן- תן לי מקום
מיכל לוטן היא זמרת ויוצרת מוכשרת שכבר שנים פעילה בסצנת המוזיקה האלטרנטיבית, כשמסביבה קהל אוהד ותומך, אבל בשונה למשל מדניאלה ספקטור הנהדרת לא פחות, טרם הצליחה לזכות להכרה רחבה עדיין. אולי בעיקר בגלל שהיא בחרה ליצור באנגלית שיר בעל טקסט לא ארוך. בדרך לאלבום שני, כשאיציק פצצתי לצידה, היא משחררת שיר בעברית עם מנגינה והעיבוד מהפנטים- כאשר קולה המיוחד מלטף את מילותיו באופן שאי אפשר להתעלם ממנו.

25. דניאל סלומון ודנה עדיני- לשיר איתך
שיתוף פעולה מחודש בין הזוג הרומנטי בעבר והמוזיקאלי בהווה, שהדואט הנוגה שלהם "רבות הדרכים", עדיין מהדהד בינינו, הביא לבחירה מפתיעה ומושלמת עבור גרסת כיסוי זו לשירם של שושנה דאמרי ובועז שרעבי. השיר שמופיע באלבום ה-LIVE החדש של סלומון בו אירח את עדיני, נבחר להופיע גם בפרויקט המחווה של לינקטון המציין עשור ללכתה של אחת מענקיות הזמר העברי שושנה דמארי הגדולה והוא אולי הכי טוב בו. שיר על טהרת הפסנתר וכלי מיתר, שאסור לפספס.

 

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה