בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | החבר'ה הטובים | החבר'ה הטובים של לינקטון – האזינו לפסקול שאסף נבו הכין לכם לסופ"ש

החבר'ה הטובים של לינקטון – האזינו לפסקול שאסף נבו הכין לכם לסופ"ש

החבר'ה הטובים של לינקטון – האזינו לפסקול שאסף נבו הכין לכם לסופ"ש

הכירו את החבר'ה הטובים של לינקטון: פרויקט חדש בו עורכי המוזיקה המובילים בארץ משתפים אתכם בלינקטונים שהכי עשו להם את זה בשנה החולפת. מדי שבוע ביום חמישי יעלה פלייליסט לערוץ היוטיוב של לינקטון ולבלוג של לינקטון.

השבוע ערך את הפלייליסט אסף נבו. אסף עורך, כותב ומשדר מוזיקה כבר 18 שנה, ברדיו, בעיתונות, בטלוויזיה ובאינטרנט. הוא מגיע אליה באהבה ומאמין שהיא השירה של הנשמה, שמושיעה אותנו שוב ושוב. היא חלק מאיתנו לתמיד, בכל מצבי החיים ומצבי הרוח. בימים אלה אסף הוא ממקימי אתר המוזיקה רמקולים. אתר 'רמקולים' הוקם על ידי אנשים שאוהבים מוזיקה למען אנשים שאוהבים מוזיקה. האתר הוא מגזין מוזיקה שמתעדכן מדי יום ומגיש לגולשים חדשות, כתבות, סקירות, ביקורות, סינגלים וקליפים, במגוון ז'אנרים מוזיקליים. מרוק ופופ, דרך מוזיקה ים תיכונית, ועד לאלטרנטיב ואינדי, ישראלי ולועזי, ישן וחדש. באתר מספר כותבים קבועים מתמחים בתחומם, והוא צפוי להתרחב בחודשים הקרובים.

להאזנה לפלייליסט המלא של אסף נבו

1. אמנים ישראלים – שיר געגועים
גרסת כיסוי רבת משתתפים לאחד השירים הכי יפים שכתב מאיר אריאל. הקאבר הזה נוצר עבור החתונה של יהל דורון מהצמד 'גיא ויהל' על ידי גיא מנטש ויהונתן דורון, שאירחו את יהודה חופש, חמי רודנר, סיוון טלמור, פיטר רוט, ליאונל, דנה עדיני, עילי בוטנר, אפרת גוש, לירן דנינו, מיקה שדה, ניר פרידמן ועופר מאירי. השיר יצא במהלך מבצע "צוק איתן" באוסף שירים מיוחד.

2. גיא ויהל – מרוב אושר
לגיא ויהל יש אלבום חדש, ובשיר הזה הם ממשיכים להביא את הקסם שלהם, בחיבור המיוחד בין מתוק למריר, בין רוק לפופ, בין ישראל לחו"ל.

3. מאיה הרמן – מהפכה
מאיה הרמן היא גם יפה וגם אופה יופי של מוזיקה. "מהפכה" היווה עבורה קפיצת מדרגה משירים נחמדים למשהו שנשמע טוב. היא גם שרה טוב מבאלבום הראשון. אני הכי בעדה. והעיקר שישמעו כל העיר מהפכה.

4. Acollective – Breakapart
אולי בשביל להביא את הלהיט הזה הקולקטיב היו צריכים ללכת קצת אחורה ולפשט את המוזיקה שלהם. לי זה לא מפריע. השיר הזה נהדר והקליפ שלו ענק.

5. יונתן גלילה – אין שום סיכוי שאני יוצא מהמיטה היום
עוד קצת אחורה לבלוז-רוק של יונתן גלילה, יוצא 'הקרטל', ששוכב בבית, לא יוצא מהמיטה ומקליט אחלה רוקנ'רול.

6. שרי אלפי – הרגע הזה
שרי אלפי עושה רוק שיש בו מזרחית (עיראקית) ואלקטרונית, ומרגשת דרך הצלילים לא פחות מאשר דרך המילים.

7. שי צברי – הניחי לי
לשי צברי יש את הכל – קול, גרוב, גישה, רגש, אומץ ואמת. אי אפשר לעמוד בפניו. אי אפשר להתעלם. אי אפשר שלא לפרגן.

8. כרמי זיסאפל ושי צברי – כמה זה שוקל
שי צברי השתתף באחד הפרויקטים החשובים והיפים שנוצרו השנה במוזיקה הישראלית – אלבום ומופע משירי המשורר אבות ישורון. צפיתי במופע האיכותי והמקסים. מדובר ביצירת מופת קטנה שיוצריה ראויים לפרס אקו"ם.

9. אסתר רדא – אתה פלא
אחת הזמרות הכי טובות כיום בגרסת כיסוי גרובית מפעימה לשיר מרגש של חוה אלברשטיין, מתוך פרויקט משיריה שיצא השנה. אל תפספסו גם את הביצוע החי בהופעה.

10. הדג נחש ואברהם טל – תן לי מנגינה
הדג נחש הביאו את המחאה והגרוב, אברהם טל את הווקאל הנפלא ואת ניצוצות האור שקיימים כדבריו בכל אחד. ביחד הם מצליחים גם להרקיד וגם לפזר אמת והתרסה ולגרום לכולם להצטרף בפזמון.

11. גיא מזיג – לבד במדבר
גיא מזיג מכנה את הפרויקט שלו 'השחור החדש' ומביא בשיר הזה מעין המשך לחשבון הנפש הישראלי שהשיר של הדג נחש ואברהם טל מדבר עליו, רק מזווית אחרת, ואם לא פחות גרוב מידבק. אם הם מלכים אז הוא הנסיך.

12. Men of North Country – Magic
מ-fאנקי לרית'ם נ' בלוז שנשמע מוכר ואהוב, אבל עדיין ממכר וכשמו אף יש בו קסם. אחלה שיר.

13. המפשעות – צרה צרורה
שיר פאנק-נויז מגניב על השתכרות, של להקה מגניבה, שלוקחת רפרנסים טובים דוגמת 'את לא משחקת, לא חברה' מנושאי המגבעת. קול.

14. רמי פורטיס – מול הקניון
האיש שבזכותו 'המפשעות' יכולים לשיר היום פאנק בעברית, בשיר שיצא בדיוק לפני שנה, ונכנס קצת בכוכבי הפופ הנובורישים של המוזיקה הים תיכונית, תוך כדי שהוא עושה בעצמו מוזיקה שיכולה להיחשב מזרחית. מעניין.

15. אייל גולן – ואולי ביום יפה
אני אוהב את הפאזה הרוקיסטית החדשה של אייל גולן בשני האלבומים האחרונים. גולן מחפש להגיד דברים וגילה שהרוק מאפשר לו, גם אם כרגע העטיפה עוד לא מושלמת כמו שהוא רגיל. השיר הזה תפס אותי כלהיט קליט שנכנס לראש ולא יצא הרבה זמן. מעין רוק אייטיז עם טקסט שמשדר חולשה ומוותר על האגו.

16. אריק איינשטיין – Wating For a Better Day
מותו העצוב של אריק איינשטיין ז"ל עורר גל קטן של חומרים גנוזים שלו שיוצאים אחרי מותו. זה אחד המרגשים שבהם – גרסה באנגלית ל'אני ואתה נשנה את העולם'. כמה תמימות, כמה יופי, כמה עצוב.

17. שלומי שבת – רומי
בכל שנה יוצאות בארץ עשרות בלדות רוק, אולי יותר. זה הז'אנר המוזיקלי שהרדיו והקהל הכי אוהבים. אבל בשיר הזה יש עוקצים, גם בלחן, גם בטקסט, וגם בביצוע, שאי אפשר שלא להינמס ממנו.

18. יובל בנאי – עוד שיר אחד
כמו לעוד מאות אלפי ישראלים, אולי מיליונים, גם לי יש חולשה למשפחת בנאי. השיר הזה שיובל, אליל ילדותי, שר לאביו, אולי גדול אמני ישראל, צובט לי בלב בכל האזנה מחדש.

19. אורי מרק – הנה מוטלות גופותינו
בקיץ האחרון היתה פה מלחמה, שהולידה עשרות שירים חדשים. אחד החזקים שבהם היה הפרשנות של אורי מרק המוכשר ל'הנה מוטלות גופותינו' התש"חי של חיים גורי יבדל"א, שנכתב על מחלקת הל"ה שיצאה לגוש עציון הנצור בזמן מלחמת העצמאות. צמרמורת קרה עוברת לי בגוף כשאני מאזין לו. אחד השירים הכי כואבים ששמעתי בחיי.

20. יוני פוליקר – שלום אחי הגדול
בשיאו של תהליך הצליח יוני פוליקר לכתוב ולשיר על אחיו קובי שנהרג במהלך שירותו הצבאי. תחילה הוא הוציא את 'תבטיח', ואחריו הגיע 'שלום אחי הגדול', שיר שבו לעצב אין סוף.

21. הדס קליינמן ואביב בכר – פרפר אדם
אצל קליינמן ובכר קשה להחליט מה יותר יפה, האלבום או המופע. זה אחד השירים החזקים בפרויקט.

22. Marina Maximilian – Silence
מארינה מקסימיליאן היא כנראה הזמרת הכי מוכשרת שצמחה כאן בעשור האחרון.

23. איה כורם – אשת איש
איה כורם היא יוצרת חכמה ועמוקה, ומבצעת נעימה ואינטליגנטית. בשיר הזה היא מביאה סיפור של אישה דתיה שבגדה בבעלה ונדונה להיות ארורה לנצח. התוצאה היא אחד השירים החזקים של הזמן האחרון, משהו שנוגע ללב באמת.

24. נסרין קדרי – חייאתי
נסרין קדרי היא הדבר הכי טוב שקרה במוזיקה המזרחית בזמן האחרון. השיר הזה, מתוך אלבום הבכורה שלה, יכול לגעת בכל אחד, גם אם הוא לא מבין ערבית.

25. קלרה סבג – ימים טובים
קלרה סבג היא כישרון נהדר שעד כה עוד לא מצא את השביל הנכון להתנהל דרכו. השיר הזה, שהוא בלדת פופ לא-מזרחית, הוא כל מה שהייתי רוצה לשמוע אם הייתי בן גילה והיתה לי אהבה או אכזבה בחיים. גו קלרה.

פרטי יצירת קשר:
ramkolimblog@gmail.com
asafnevo444@gmail.com
www.ramkolim.com

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה