בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | החבר'ה הטובים | החבר'ה הטובים של לינקטון- טל תמרי בוחר את הלינקטונים האהובים עליו

החבר'ה הטובים של לינקטון- טל תמרי בוחר את הלינקטונים האהובים עליו

החבר'ה הטובים של לינקטון- טל תמרי בוחר את הלינקטונים האהובים עליו

החבר'ה הטובים של לינקטון: פרויקט בו אנשי מפתח בתעשיית המוזיקה הישראלית משתפים אתכם בלינקטונים שהכי עשו להם את זה בשנה החולפת. מדי שבוע ביום חמישי יעלה פלייליסט לערוץ היוטיוב ולבלוג של לינקטון.
והפעם בעריכת טל תמרי : טל תמרי בשנים האחרונות ניגן על הבמות הגדולות בתור המתופף של עברי לידר,רדבנד,פאנקנשטיין ואחרים וכעת לראשונה מגיע לקדמת הבמה.
טל כתב,הלחין,עיבד,ניגן והפיק בעצמו את אלבום הבכורה שלו שזוכה לשבחים רבים.

" בשעה טובה הוצאתי את אלבום הבכורה ״אין לזה סוף״. אלבום אישי ביותר,מסע שעשיתי בתוך עצמי,ודי לבדי.זה היה תהליך מאוד מורכב אבל גם מאוד משחרר ומלמד.עבדתי על האלבום במשך שנתיים,אשר במהלכן עברתי שינויים מאוד גדולים ומשמעותיים בחיי.
הכנסתי לאלבום שירים שנוגעים באהבה, בשאלות תודעתיות ופילוסופיות, ובמצבנו הפוליטי והחברתי. עם כל הקשיים שיש בארץ,אני רוצה לחיות פה,לגדל פה ילדים,לעשות פה ים של מוזיקה.אני מאוד אוהב אותה,את האנשים בה,ואת המוזיקה הנהדרת שיש פה,ויש המון! מכל הסוגים וכל המינים.
בחרתי לכם כמה מהשנה האחרונה (:
ומילה קטנה על לינקטון: הם חיבקו אותי מהרגע הראשון. מקצועיים, אמינים, זריזים ומפרגנים .קל מאוד לעקוב אחרי שדרנים ועורכים, לראות מי שמע, מי הוריד ומי השמיע. מומלץ מאוד!"

פייסבוק |יו טיוב בנדקמפ

האזנה לפלייליסט הלינקטונים המלא של טל תמרי

1.טל תמרי – אין לזה סוף –  בחירת המערכת 
בעזרת קול אישי וחודר, לצד מוזיקה שנעה בין מחוזות הפופ, פולק, רוק,דיסקו ופסיכודליה מנסה תמרי להבין מה קרה לרגש של דור שהלך לישון עם ערוץ אחד וקם כשכולם מסתכלים עליו. 'אין לזה סוף' הוא שיר פילוסופי ואופטימי,שמדבר מצד אחד על הפחד של כולנו מהסוף,מהמהירות בה אנו חיים וחווים את היום יום,ומצד שני על החשיבות של ערכים כמו סובלנות וקבלת האחר.

2. אביתר בנאי – פרגולה
האבא הרוחני של 99 אחוז מהמוזיקאים בארץ (ככה לפחות אני מרגיש).תמיד מרגש,תמיד רלוונטי,תמיד מחפש,תמיד עם כולנו בחדר. הקונצנזוס הכי אינטימי. מורה דרך. השיר פרגולה לא תפס אותי בשמיעה ראשונה,אבל בפעם השנייה עם הקליפ הכי חשוף,והכי טוב לדעתי שיצא מזה הרבה זמן,כבר התמכרתי. כרגיל. תודה אביתר  על ההשראה הענקית.

3. ארמון – מפל
אין יותר מדי מה להגיד,להקה שהיא הדבר הכי מעניין,מיוחד,מרגש,וצבעוני שהיה פה בשנים האחרונות. השפיעו ומשפיעים עליי רבות. אלבום הבכורה שלהם (שלקחתי בו חלק קטנטנטנן),הוא יצירת מופת אמיתית. לא עושים כאלה יותר.

4. אביב גדג׳ – נשמות מנייר
שיר שיצא בתכלס לפני שנה, אבל עשה קאמבק מפתיע לפלייליסט של גלגלצ. זה טוב. שישמיעו כמה שיותר. אין תלונות. עוד מאלג׳יר היוצר הזה תופס את הלב שלי. טקסט חודר ומדויק,לחן ועיבוד מדהימים בעיני.

5. לירון עמרם – תמיד אותו סיפור
איזה זמר! איזה פזמון!מחכה לאלבום בקוצר רוח.

6. שני פלג – אף אחד לא יודע
זמרת מרגשת עם שיר שהוא סערת הוריקן.

7. קרולינה – מלאך
עם קרולינה יצא לי לנגן לא מעט,קצת בהופעות שלה לפני כמה שנים,וגם בשיתופי פעולה עם אמנים אחרים שניגנתי איתם (רדבנד ,פאנקנשטיין ועוד..).מעבר לעובדה שהיא מקסימה ומאוד מצחיקה, היא מצליחה בכל (!) אלבום שלה לכתוב כמה קלאסיקות ישראליות שכאילו היו פה כל הזמן.

8. פאנקנשטיין – doin fine
בגיל 18 עשיתי אודישנים (בתור מתופף) ללהקה שהערצתי. לא האמנתי אז כמה האנשים האלה,כבודדים וכקבוצה,ישפיעו לי על החיים האישיים והמקצועיים. ניגנתי איתם 5 שנים,הרבה הרבה הרבה הופעות,בארץ ובחו״ל. להקת הfאנק מספר אחת במזרח התיכון. תודה על הזכות. למי שלא מכיר (יש מישהו כזה?!), שירוץ לשמוע! גם אלבומים וגם הופעה .חובה.

9. קותימאן- she‪’s revolution
כמה מוכשר-ככה צנוע.כל מה שהוא נוגע בו הופך לזהב.נגן,יוצר,מפיק,צלם,במאי,ממציא ת׳רו-יו..חלאס קותי-תשאיר משהו לאחרים. בשיר הפ׳אנקי והפסיכדלי הזה שרים גם קרולינה ואדם שפלן המדהימים.

10. ספי ציזלינג – dreamwalk
ספי הוא נשמה ענקית. חבר כבר הרבה שנים. ניגנו ביחד בכל כך הרבה סיטואציות. מנגן כחצוצרן עם כולם כולל כולם בארץ ישראל. הוציא אלבום סולו יפיפיה שזורק את התודעה למימדים אחרים.

11. אלון עדר ולהקה – שיר לאמא
בחרתי את השיר הזה כי הוא כבר סוג של המנון. אבל כל הדברים שאלון עושה יפים ומעניינים. כדאי לכם לבדוק את כל ה-700 אלבומים שהוא הוציא עד היום. אם עושים רימייק ל'כבש השישה עשר' תהיו בטוחים שהוא יהיה הראשון שיקראו לו.

12.נדב הולנדר – רגע לבד
שיר ראשון מאלבום ראשון לנדב,אשר חבר גם בלהקה שמלווה את אלון עדר. שיר קטן שגדל בתוך הלב. הוא יצא בקיץ אבל לדעתי האימפקט האמיתי שלו יגיע בחורף. איזה יופי.

13.folly tree – big fish
אלכס משה, מקימת ההרכב, כותבת, מלחינה ושרה את כל השירים. גילוי נאות, אני מנגן בס בהרכב, אבל זה לא מונע ממני להגיד שאלכס היא מהזמרות הכי מרגשות ששמעתי, כותבת שירים בחסד, והאלבום בהפקה מדהימה של מאור שוורצברג. אני אוהב את האנשים האלה מאוד, יוצא לנו להופיע הרבה זמן גם בארץ וגם בחו״ל, וזו פשוט מתנה ענקית לחיי, וזכות גדולה לנגן איתם ולהיות חבר שלהם.

14. גדי רונן – סיפור כיסוי
מתוך אלבום בכורה מעולה, לאיש שגם חבר ב'חצר האחורית' – שאני גם מאוד מאוד אוהב.

15. יהלי סובול – מהפכת קטיפה
יהלי הוציא לא מזמן את אחד האלבומים היפים ששמעתי השנה. אוירת וולווט אנדרגראונד, בהפקה של אמדורסקי, הכל לייב. השיר הזה, דואט עם זואי פולנסקי, גורם לי לרוץ לשמוע שוב את כל האלבומים של ניל יאנג. שיר שהוא קטיפה.

16. מרסדס בנד – דאווינים
פרפורמר מספר אחת בארץ. נגנים חיות. להקה שהיא להקה. יש הרגשה שאין כאלה הרבה היום,ומשמח מאוד שהם בלב המיינסטרים. גם רגש,גם כסאח, גם תחכום, גם ילדותיות. לכו להופעה אם לא הייתם.

17. ג׳ירפות – מי שלא חולם, כועס
ג׳ירפות חזרו אחרי כמה שנים טובות לחיינו וכרגיל הביאו שיר שרלוונטי לכולם. שיר השנה שלי.

18. רמי פורטיס-סאניאסי
אמן שהפער בין הילד שבו, למבוגר שבו מעורר השראה בלתי נגמרת. מרגש, פוגע, נוגע. לו ולברי סחרוף יש מקום של קבע באוזניות, בראש, ובלב שלי.

 

 

 

 

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה