בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | החבר'ה הטובים | החבר'ה הטובים של לינקטון - שחר כהן

החבר'ה הטובים של לינקטון - שחר כהן

החבר'ה הטובים של לינקטון - שחר כהן

החבר'ה הטובים של לינקטון: פרויקט בו אנשי מפתח בתעשיית המוזיקה הישראלית משתפים אתכם בלינקטונים שהכי עשו להם את זה בשנה החולפת.
אפשר לראות את הפלייליסט בערוץ היוטיוב ובבלוג של לינקטון.

הפעם בחבר'ה הטובים: שחר כהן

אתר | לינקיפדיה

שחר כהן הוא זמר-יוצר, גיטריסט ומפיק שגם מקדם וכותב על מוזיקה ברשת, הוציא ב2013 אלבום בכורה בשם "פה לאחרים" שהוקדש למחאה ושירי משוררים ולאחרונה אלבום שני, "40 20".
כנער הופיע במועדון "רוקסן", ומאז הקים הרכבים רבים – הבולט מביניהם "לואי", המשיך לקריירת סולו ומשתף פעולה עם אמנים כמו: דודי לוי, רוני סומק ואבי בללי (נקמת הטרקטור).
לאחר שסיים בהצטיינות לימודי תואר ראשון במדעי המחשב וויתר על קריירה באחת מחברות ההייטק והשקיע בקריירה המוזיקלית, במקביל להתמחות בשיווק דיגיטלי.

למד הפקה בבי"ס MUZIK והחל בהפקה והלחנה לאחרים, עם התמחות בשילוב בין מזרח ומערב.
שידר וערך ב"רדיו סול" ומזה כ3 שנים עורך מדור המוזיקה באתר "בכיוון הרוח". בשנים האחרונות סגר מעגל כשהקים את "שחר עולה יצירה והפקה" – בית למוזיקאים שבנוסף להפקה והלחנה מספק קידום מקצועי ברשת.
כשדרן עיתונאי מוזיקה שחר עובד עם לינקטון מזה מספר שנים: "ללינקטון יש את הקטלוג המקיף ביותר ולהרגשתי רוב המוזיקה הטובה נמצאת שם, אני גם אוהב את הפרויקטים המיוחדים שיוזמים מדי פעם, אלבומי נושא ומדורים כמו המדור הזה".

השיר הראשון שבחר הוא מהאלבום החדש "40 20", פרוייקט חיים בו כל שיר הוא תחנה בחייו מגיל 20 עד 40. ההגדרה ששחר נותן למוזיקה היא כשם ההרכב שהקים "ערק רוקס" – שילוב בין רוק לצליל מזרחי אותנטי, גיטרות בס תופים עם תוף פרסי (יעקב לב הותיק), סאז תורכי ופסנתר. האלבום יצא בהפצת התקליט והליקון בסוף 2018.


להאזנה בפלייליסט הלינקטונים המלא של 
שחר כהן

1. שחר כהן והערק רוקס – סוף
"כשנולד לך ילד אתה מוכן להרוג בשבילו כשאבא שלך מת אתה מבין שיש סוף"
שיר געגועים שנכתב בעקבות מות אבי והולדת בתי, אירועים שהתרחשו בשנה אחת. המצב הזה, הכי קרוב שאפשר לחיים ולמוות התנקז לשיר אישי מאוד שמסיים אלבום את "40 20".
הכנסתי לשיר גיטרות בסגנון ספרדי לזכר אבי דובר הספאניולית וחובב הלדינו, מלווים אותי ה"ערק רוקס" ומתארח בעוד עמוס הופמן שניגן בלהיט אלבום הבכורה 'סולו עראק'.

2.ברי סחרוף – יסמין (שיר על נייר זכוכית)
סינגל בכורה מתוך פרויקט משירי רוני סומק ידידי שהלחנתי כמה משיריו (ביניהם סולו עראק שזכה להצלחה) וקיימנו מופע משותף. חיים רחמני הלחין והפיק אלבום שלם עם שלל מבצעים, לפי הסנונית הראשונה יש למה לצפות.

3. שי צברי – קו העוני
גם את מילות השיר הזה כתב רוני סומק. שיר הנושא של הסדרה התיעודית המצוינת "מעברות" שזכה ללחן וביצוע מצוין של שי צברי בעל קול הזמיר שמשלב יפה גרוב עם סאונד וסלסול מזרחי.

4. יוני יעיש – השומר הנאמן של גן עדן
יוני המוכשר כתב לישי לוי, אייל גולן והמון אמנים נוספים. כזמר שסומן ע"י רבים כ"דבר הבא" של המוזיקה הים תיכונית הוא בחר להוציא את חומריו החדשים ללא יח"צ ועדיין ממלא הופעות. נדמה שהטקסט בשיר משקף את דרכו:
"תחת חטאי הזמן אני בוחר את המקום שלי / אני קורא לאנשים ולשדים שבי חיים / תחת חטאי הזמן אני נפגש עם השותקים / לעמוד על דבריהם תחת כיפת השמיים"

5. אטלנטיקה – In jerusalem
להקה ירושלמית במלוא מובן המילה, בהנהגת הסולן והגיטריסט רמי דוידוף, שהוא גם תסריטאי הסדרה אטלנטיקה ששודרה בערוץ 3, ושחקן שהשתתף בין היתר ב"מישהו לרוץ איתו" שם בוצע שיר של הלהקה "בן המלך". כאן הם מארחים את סופי צדקה בשירה, וגם בקליפ עצמו.

6. תומר פישר – רק בינתיים
השיר יצא במסגרת אוסף שירים מפסטיבל הבלוז 2018 בשדרות בו השתתף תומר.
לתומר, תושב הדרום ושדרן ותיק של רדיו "קול הנגב" שגם כותב במדור המוזיקה "בכיוון הרוח" יש קול יפה ומדויק וגם טקסטים רגישים ונוגעים ללב. כאן הוא נותן בבלוז בשיר עצוב עם מקצב שמח.
שימ לב גם ל"רוחות של סתיו" שלו, מתוך אלבום הבכורה היפה.

7. Full Trunk ft. Sivan Talmor – As a stone
הרכב רוק בולט בשיר עם טוויסט ים תיכוני שלאחרונה הצטרף למוזיקה שלהם, עם חיזוק של סיון טלמור, ופלייליסט גלגל"צ שהזניק אותם לתודעה הרחבה ולמיליוני צפיות ביוטיוב.

8. שיר לוי – נגן
שיא האלבום "להתחיל מחדש" מגיע עם הפינאלה "נגן", השיר החזק באלבום. מלא רגש וכוונה בכל מילה, אלקטרוניקת Trip-Hop שמתעצמת עם כלי המיתר בפזמון וגם כלי נשיפה בהמשך.
שיר לוי "יוצא מהקופסא" הים תיכונית וממחויבות לז'אנר כלשהו, בדיוק מה שאני אוהב אצלו.
כשהוא מעז זה קורה ושיר מממש את הפוטנציאל הגלום בו, מאחל לו שימשיך בכיוון הזה.

9. סתיו שמש – מדרגות
את סתיו שמש מכיר שנים ועוקב אחר ההתפתחות היפה שלה, סתיו אחראית על הלחן המוצלח של "כוסות ריקות" מהאלבום של המומלץ הקודם (של שיר לוי) וכתבה גם למירי מסיקה, לירן דנינו ועוד.
לאחרונה עושה צעדיה לקדמת הבמה ויש שם כשרון כתיבה ובעיקר הלחנה מיוחד, חיבור מוזיקלי בין רוק, פופ וגוון ים תיכוני. וגם קול יפה, תמימות שיש בה מודעות וכח.

10. נרקיס – גלבי
"וספינות המשא של הלב יפרקו הסחורה מגופי הכואב / אם תבוא היום / וזה ימים ארוכים אין איש בא אל ביתי / בא אל גני"
טקסט כנה ואמיץ של נרקיס, אשה דתיה, רווקה ששוטחת בשיר את בדידותה . יש בה משהו מיוחד בנרקיס, חוצה גבולות ועולמות, והוביל אותה להיות המטאור המוזיקלי של השנה האחרונה.

11. אריק סיני – מנגנת בי
שיר חדש לאריק סיני הנצחי, קול הקטיפה שלו נשאר ללא פגע אחרי כל השנים, כי כמו בשיר "אין תאריך תפוגה ללב". הלחן של לירון בן שמעון ועמרי קסטן, לירון מלחינה מוצלחת שמוציאה כעת אלבום שני וכדאי לשים לב גם לקריירת הסולו שלה.

12. עמיר לב – חשמל מהשמש
החוויה שעמיר לב שר עליה היא אותה חוויה עליה כתבתי את סוף שלי, ואפילו משפט המפתח דומה "יושב במרפסת / אבא שלי מת / יכולתי אחרת / לא תהיה פעם הבאה". כנראה שאובדן אב מרגיש דומה אצל כולם, ועמיר לב הוא מלך הכתיבה האישית, באלבום החדש נכנס לרוק המלנכולי שלו גם הנוף הים תיכוני ואיתו יותר שמש.

13. forestt – To The sea
השיר נכנס למצעד של גלגל"צ וסחף רבים גם ברשתות החברתיות עם קליפ מיוחד והרכב מיוחד שמשלב פולק עם גוונים שונים ומעניינים:

14. שרון חיים – שניה לפני הסוף
שרון חיים הוא סינגר-סונגרייטר שכוחו בכתיבה המשובחת והישירה שלו. זכיתי להפיק ולנגן בסינגל הבכורה, מתוך אלבום עתידי שהוא עובד עליו בימים אלה. הלב זוכה כאן לחיים משלו:
"כמו כדור של שלג מראש הר / כשאני עומד בשקט מתבונן אל הנהר / האדישות הקיפאון הן סכנה / הלב אף פעם לא מוכן לקבל את המכה / לב אף פעם לא מוכן למרות שהוא ידע"

15. סחרוף ובנאי – שיר החייל
אהוד בנאי וברי סחרוף יצאו לפני כשנה באלבום משותף חדש "היא הופיעה כמו הרוח" שכל מילותיו ולחניו הם שירי לאדינו עממיים (בנוסח עברי שלהם). ביניהם שיר המחאה היפה הזה:
" פקח את עיניך צא וראה / איזה עולם איזה עולם מוזר הוא זה / הילד נעשה חייל אל המלחמה יוצא"

16. עמרי נובל והאצילים – אין כאן כלום חוץ מכאב לב
להרגשתי מבטא את הצדדים הפחות נעימים בתעשיית המוזיקה, בהם מוזיקאי שואל את עצמו "למה אני צריך את כל זה?". אבל עמרי עושה דרך עצמאית ויפה, את אלבומו "בפנוכו" השיק לאחרונה במופע מוצלח.
הססמא של "האצילים" היא לתת לקהל GOOD TIME והם אכן נותנים זאת בהופעה, מתחבר במיוחד דווקא לשיר השקט והחשוף הזה:

17. רותם טל – I Wish
חדשה בשטח, בסה"כ עם סינגל שני, אבל רותם יודעת לשיר ולהגיש שיר, ועושה את זה באנגלית עם רוק רך שיש בו גם דיסטורשן ועוצמות. שיר על חלומות ושברם שיש בו גם תקוה, חמוץ-מתוק.
"I want the fairytale but I hate fantasies Dreams grow high and fall down like broken trees"

18. דודו טסה – ו'אללה עג'בני ג'מאלכ (מתוך אלבום ההופעה)
ביצוע בהופעה לשיר מפרוייקט הכוויתים בו מחדש דודו שירים של סבו ואחיו – דאהוד וסאלח אלכוויתי, מגדולי המוזיקאים בעיראק (לאחרונה יצא אלבום שלישי לפרוייקט)

19. דודו טסה – צומת דרכים (מתוך "איגרת אל הילדים")
"כָּל הַחֹרֶף לאֹ כָּתַבְתִּי שִׁירָה, וְלאֹ זָכַרְתִּי וְלוּ חֲלוֹם אֶחָד שֶׁחָלַמְתִּי. עָזַבְתִּי בַּיִת וְאִשָּׁה, שָׂכַרְתִּי דִּירָה"
מתוך האלבום "איגרת אל הילדים" שהוציא דודו בשנה שעברה עם המשורר אלי אליהו שבשנים האחרונות כותב לאמנים שונים וגם שירתו מולחנת (שירו "כל עוד נפשי" פותח את "40 20" שלי).
דודו יצר מוזיקה עדינה ומהורהרת למילותיו, ובכלל יצירתו משתבחת בשנים האחרונות.

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה