בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | הכל יחסי | 'הכל יחסי' - מכירים לעומק את אנשי יחסי הציבור בתעשייה : הכירו את עופר מנחם-מנהל משרד עצמאי ליחסי ציבור

'הכל יחסי' - מכירים לעומק את אנשי יחסי הציבור בתעשייה : הכירו את עופר מנחם-מנהל משרד עצמאי ליחסי ציבור

'הכל יחסי' -  מכירים לעומק את אנשי יחסי הציבור בתעשייה : הכירו את עופר מנחם-מנהל משרד עצמאי ליחסי ציבור

הכל יחסי – מכירים לעומק את אנשי היח"צ בתעשייה:

 מתארח אצלנו בבלוג השבועי של לינקטון  עופר מנחם בעל משרד עצמאי לניהול יחסי ציבור 

ספר לנו קצת על עצמך : 
הייתי מנהל יחסי ציבור בהד ארצי 13 שנים, בתחילה בתחום הבינלאומי בלבד ולאחר מכן שילוב עם המחלקה הישראלית. כשחברת התקליטים עברה שינוי ונרכשה ע"י בעלים חדשים, בחרתי לצאת לדרך עצמאית ופתחתי את משרד יחסי הציבור שלי.
האהבה שלי למוסיקה גדולה אז הבחירה להמשיך להתפתח בתחום, ולקחת חלק בהתפתחות התחום, צמיחת האומנים, היתה טבעית וברורה.
חייתי כמה שנים בחו"ל כך שאת הטעמים השונים הקפדתי לחוות גם במקומות אחרים, באמת להיות פתוח, להכיר מוסיקה במגוון סגנונות, אספתי את האווירה הבינלאומית ולמדתי את ההבדל בינינו הישראלים לאחרים מהצד התרבותי, המוסיקלי.
אני בן 43, מגדל את קינג (שמגדל אותי) הכלב שלי, שהוא הכוכב הגדול של המשרד ושל חיי. מי שמכיר אותי בפן היותר אישי יודע שהתחביבים שלי הם צפייה בסדרות (מכור להמון סדרות אמריקאיות), והתחום הנוסף הוא מסעדות ובישול מאכלים.
משרדי מייצג מספר גדול של אמנים ישראלים (כ 40 אמנים) ואת יחסי הציבור של חברת המוזיקה הבינלאומית וורנר מיוזיק דרך חברת לב גרופ מדיה.

 במהלך עבודתך מול אומן במשרדך אתה נוטל חלק גם בנושאיים אומנותיים? ,יש דוגמא לשיר שאתה בחרת להוציא מיוזמתך והפך ללהיט?
העבודה עם אומן היא עבודת צוות. האומן, צוות הניהול שלו, חברת התקליטים, הבוקינג. משרדי שכולל גם את ורד אבני יד ימיני במשרד הוא חלק משמעותי מהצוות והבורג שמחבר בין כל העוסקים במלאכה. יש אמנים יוצרים שבהתאם לתקופה שחוו או אימרה שיש להם, יוצרים שיר ואותו אנחנו משחררים. יש אמנים שיוצאים לקמפיין לקראת אלבום וביחד אנחנו בוחרים את השירים שיצאו, לפי סדר שנכון לדעתינו. אני תמיד מביע את דעתי הכנה והאמתית לגבי כל שיר וכל דבר גם אם זה לא נעים ולא באותה דעה של שאר אנשי הצוות. אני חושב שמעריכים אותי על הכנות הזו.
היה מקרה שרוב הצוות בחר בשיר מסוים, אליו לא התחברתי מיד.. אבל השיר גדל עליי עם הזמן, דוגמא טרייה היא מאור אדרי – "כמו פעם". היה מקרה שזמרת התעקשה מול כל הצוות על שיר מסוים כי היא ממש האמינה בו – והיא צדקה! (יובל דיין). היו מקרים שהתעקשתי על שיר והאמנים הלכו עם הבחירה שלי. ההחלטות במשרד הזה הן תמיד משותפות ומבחינתי בסופו של דבר ההרגשה של האמן בבחירת השיר היא זו שקובעת.
כן היו מקרים שהחלטתי להוציא שירים מאלבומים שלא יצאו כסינגלים כי חשבנו שהם ראויים, זה קרה דווקא בתחום הבינלאומי: אבריל לאבין, אדל, קלי קלארקסון, או הפנתי עורכים מסוימים לאלבום ישראלי של אמנים מסויימים ואת תשומת ליבם לשיר ספציפי שהם אחכ אימצו אותו והפכו אותו לשיר פלייליסט.

קצת על המשרד- אומנים בולטים שיוצגו ומיוצגים לאורך השנים, תחום הפעילות וכד'
ליבת העשייה של המשרד שלי זה מוסיקה. עשייה מוסיקלית לכל אורכה ורוחבה. מבחירת סינגלים אל אלבום ולתוך מופע השקה והסיבוב כולו. משרדי מנהל את הקמפיין, לוחות הזמנים וכל מה שנוגע לפעילות האמן. חושבים יחד איפה נכון להשיק את האלבום, מתי, המשתנים רבים. כל אומן הוא בפני עצמו. אין נוסחה או מסלול מוגדר. בכל דרך של כל אומן שיש לי זכות לקחת חלק, אני מתרכז במה מתאים ונכון לאותו אומן – אדם מסויים בדרך המיקצועית שלו, בהתאם לז'אנר אליו הוא שייך וכו'.
יש לי דרך משותפת וארוכה עם שלומי שבת, גלעד שגב, דודו אהרון, אביב גפן, קרן פלס, עומר אדם, עידן עמדי, דנה אינטרנשיונל, יובל דיין, אדיר גץ, מרגול, סאבלימינל, עדן בן זקן, איתי לוי, רוני דלומי, דיקלה, האולטראס, דוד ד'אור, מאיה בוסקילה, דנה לפידות, נדב גדג'… ורבים נוספים ונפלאים שמלווים אותי ואני אותם בעשייה יום יומית.
אני גאה באמנים הצעירים שלי, איתם התחלתי דרך ארוכה ומוצלחת כי אני מאמין בכישרון של כל אחד מהם, סהר שליט, נופר סלמאן, עמוס אלגלי, ניב דמירל, אביאור מלסה, דניאל לוי, ושלל כישרונות נוספים שהצטרפו למשרד.
יש איתי אמנים שהצטרפתי לקריירה המצליחה שלהם ועשינו בחירות אמיצות יחד בהן אני מאוד גאה, כמו ליאור נרקיס, גיא ויהל, אמיר דדון, מאור אדרי, יונתן רזאל.
בנוסף, אנחנו עובדים עם פסטיבלים שונים ואירועים מיוחדים. כאן מסלול העבודה החשיבה, האסטרטגיה, היא שונה.
ניהלנו את מערך יחסי הציבור של פסטיבל 'י"ט כסלו' שבבסיסו פונה לקהל דתי, והמאמץ היה לפתוח אותו מול הקהל החילוני. זו דרך ארוכה שבדרך כלל הפירות המיידיים בה מאוד קטנים.
אני חושב שהמשותף לכל הדרכים הוא האמונה שלי בדרך ארוכה, בבניית תדמית ואסטרטגיה, כך העשייה המיקצועית שלי – היצירה שלי בתוך המכלול, באה לידי ביטוי.
החיבור האישי עם אמן ומנהל הוא גורם משמעותי ביצירת הרמוניה וסביבת עבודה נוחה ומוצלחת שתניב תוצאות טובות. לכן הבחירה שלי היא לעבוד עם אנשים שיש כימיה טובה וחשיבה משותפת.

שתף/שתפי אותנו ברגע שיא שחווית במהלך העיסוק בתחום היח"צ לאמנים.
רגעי השיא רבים. הצלחה של שיר כמו 'מסיבה בחיפה' של האולטראס & איתי לוי & אילון מתנה, זו התרגשות. הצפיות ביוטיוב שעולות בקצב מסחרר.. החיבוק המדהים מהרדיו.. ההגעה של אומן צעיר אל לב המיינסטרים, ההכרה שאומן מקבל אחרי שנים של עשייה, זה שיא.
לראות אומן כמו אדיר גץ עובד בחריצות, נחישות וכישרון במשך שנים, ולשמוע אותו בפלייליסט מוביל, זה שיא, אף אחד לא יודע כמה האמנים עצמם עובדים קשה, זו עבודה יום יומית. לראות אמן כמו עידן עמדי שלא מוותר על שום ספיישל באף תחנת רדיו ומשקיע בפעילות ובפיתוח הקריירה זו הרגשה ממלאת ונפלאה.
כל שיר של אומן מוביל שכובש את הרדיו ואת השטח, כל פעם מחדש, זה שיא. 'חלום של כל גבר' של סאבלימינל, 'מזל מאזניים' של דודו אהרון, 'קיץ' של אביאור מלסה, 'מבול' של קרן פלס, 'JUMP' של נדב גדג', ואפילו HELLO של אדל או הרכב כמו 21 PILOTS.
אם אפסיק להתרגש מכל הצלחה של אומן לא אמשיך לעסוק בזה. מן הסתם אני חווה איתם גם את האכזבות, כך שתחושת ההישג מרגשת בכל פעם מחדש.
כיצד מתבטא התפקיד שלך בליווי לינקטון חדש לשיר או אלבום המופץ לתקשורת?
את הלינקטון אני מלווה משלב איסוף החומרים הבירוקרטיים שנדרשים בכדי להפיק לינקטון, אישורים, הגהות, ניסוח קומוניקט.. בחירת מועד מתאים לשחרור, אני מייצר מראש אייטמים מסקרים, אני עוקב מול אנשי הרדיו שקיבלו, אוסף חוות דעת. חשוב לי לדעת מה חושבים בכדי לדעת לתכנן את המשך העשייה.
אני חושב ש 'אצבע על הדופק' זה המונח המדוייק. מרגע שיחרור לינקטון בכדי לחשוב ולתכנן את המשך העבודה שלנו. לינקטון הוא בורג משמעותי במערך העבודה שלי, זה סוג של חלק בלתי נפרד מהקמפיין.

מה הדבר האישי והמיוחד שהאמנים שלך מקבלים בעבודה איתך?
את האמוציונאליות שלי – לטוב ולרע (:
אני מאוד מעורב ריגשית בעשייה של כל אומן. הצעירים והמובילים. אני מתחיל את היום ממש מוקדם בבוקר ומסיים אותו מאוד מאוחר בלילה כדי לחשוב על מה עוד אני יכול לעשות.
אמרו לי עליי שאני האיש החרוץ ביותר, ואני ממש מקווה שזה נכון. עבודה מאומצת ומרוכזת חשובה לי.
אני מקפיד להיות מעורב באופן אישי בכל דבר, בכל אמן ופרויקט.
בחרו בי לניהול יחסי הציבור ולכן ממש חשוב לי להיות נוכח באופן מעשי ובכל הכוח. לא לוקח כמובן מאליו אף אומן או פסטיבל שבחר בעבודה איתי.
לכן גם ההחלטה היא ריכוזיות – הכל עובר דרכי, אין משהו שאני לא יודע או לא מעורב בו מפעילות מינימלית של אמן חדש וצעיר שמיוצג במשרדי ועד לגדול ביותר. לכן גם המשרד מורכב מ 2 אנשים ולא מעבר, ורד אבני שעושה עבודת קודש והיא לגמרי יד ימיני ומנהלת את הפרויקטים בשיתוף פעולה מלא איתי. הבחירה לא לקחת עובדים נוספים היא היכולת לרכז ולהיות מעורב בהכל. אומרים שאני לא יודע לשחרר – אז צודקים אבל ככה אני עובד טוב יותר.
האמנים שלי מקבלים – יושר, הגינות, דעה אמתית לפנים, הם מודעים למצבם הטוב והרע במדויק בלי ליפות את האמת או לעדן אותה. הם מקבלים טיפול אישי, מקצועי והדלת תמיד פתוחה בפניהם לכל דבר אישי ומקצועי.

אם לא הייתי במקצוע הזה, הייתי …..? :)
מבקר סדרות טלוויזיה בינלאומיות, אולי אפילו לוקח חלק בבחירת סדרות לשידור. זה הגילטי פלז'ר שלי, לצוף בשבת חורפית על מרתון של איזו סדרה. או אולי מבקר מסעדות כי אני פשוט אוהב ממש לזלול, לא רואים עלי אבל אם היו פותחים מילון ומחפשים מילה שמתארת אותי שקשורה באוכל אז המילון היה כותב: בופה.

ולסיום: טיפ קטן לאנשים שכל חלומם הוא להצליח בתעשיית המוזיקה.
להיות זמר זו עבודה קשה והיא לא רק לשיר.
להיות זמר יוצר זו עבודה קשה משלבת חשיפה ריגשית.
אורח רוח, לגדל סבלנות, להיות קשוב. זו דרך מפותלת עם עליות וירידות.
להיות זמר זה לא להיות סלב אלא להיות אמן.

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה