בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | כללי | 'הכל יחסי' - מכירים לעומק את אנשי יחסי הציבור בתעשייה : הכירו את שירי רווה - בעלת משרד עצמאי לניהול יחסי ציבור ומיתוג

'הכל יחסי' - מכירים לעומק את אנשי יחסי הציבור בתעשייה : הכירו את שירי רווה - בעלת משרד עצמאי לניהול יחסי ציבור ומיתוג

'הכל יחסי' -  מכירים לעומק את אנשי יחסי הציבור בתעשייה : הכירו את שירי רווה -  בעלת משרד עצמאי לניהול יחסי ציבור ומיתוג

הכל יחסי – מכירים לעומק את אנשי היח"צ בתעשייה:
 מתארחת אצלנו בבלוג השבועי של לינקטון  שירי רווה  בעלת משרד עצמאי לניהול יחסי ציבור ומיתוג קרוב לעשור.
מהו תפקידו של איש/ אשת / משרד היח"צ לתפיסתך?

בבסיסו, איש יחסי הציבור משמש כמתווך של האמן אל כלי ואנשי התקשורת ומשם ממנף הצלחות וממזער נזקים. אבל זו כותרת והיא לא מספיקה אל מול הצרכים של האמן כיום.
לתפיסתי להבדיל מאיש יחסי ציבור, מנהל יחסי ציבור תפקידו לדאוג קודם כל לנהל תאום ציפיות עם האמן. עליו לוודא שהאמן מבין לאיזו דרך הוא יוצא. להציף בשקיפות מלאה תוכנית עבודה בהתאם לכל אמן, לדייק אחריות ואי אחריות שלו בהצלחת קמפיין, כדי למזער ולצמצם אכזבות או אי הבנות שעלולים להופיע.
על מנהל יחסי הציבור להיות שותף אסטרטגי בבניית מיתוג של האמן עפ"י סגנונו ואופיו ובהתאם לכך לבחור אימג'ים, תמונות, גרפיקה, כתיבת קומוניקט ועוד. בימינו יש חשיבות עצומה לכל נושא הויז'ואל וחייבים להקפיד לשים דגש איכותי ולא מתפשר על המעטפת החיצונית כמו על המוסיקה עצמה.
תפקיד מנהל יחסי הציבור הוא לנהל את מערך הפעולות האופציונליות שיש לרשות האמן ליציאה החוצה, לדבר על אנשי מקצוע המגבים את עבודת היח"צ כיום, כמו ניהול רשתות חברתיות, שזהו חלק בלתי נפרד והכרחי לקידום האמן מהיום הראשון. וכמובן, להיות בקשר רציף עם כל אנשי הצוות המלווים את האמן כדי לשמור על קו רציף ואחיד של נראות.
מנהל יחסי הציבור יפעל לוודא שאנשי התקשורת קיבלו את השיר, האזינו לו, ויאסוף חוות דעת מהם על השיר. כמו כן, יפעל בפלטפורמות רלוונטיות לקידום/ מינוף השיר והאמן: ראיונות טלפוניים, אירוחים פיזיים בתחנות הרדיו והטלוויזיה, העיתונות המודפסת והאינטרנט.
זה נכון שמאוד קשה למדוד בתוצאות את יחסי הציבור, ישנם המון דברים שאינם תלויים במנהל יחסי הציבור, אלא באנשי תקשורת רבים ואין איש יחסי ציבור שיכול להבטיח אייטמים וודאיים. לכן על מנהל יחסי הציבור להיות מחויב לגלות שקיפות מלאה באשר לעבודתו לקידום האמן. אמן חייב לדעת עבור מה הוא משלם.
אני באופן אישי, מעבר לשלד הידוע והמוכר של התיווך לאנשי התקשורת, יוזמת מול האמן על בסיס קבוע פעילויות ורעיונות קריאטיביים שאינם תלויים רצון ועניין מצד התקשורת בהכרח וזאת כדי כל הזמן לבדוק אופציות למינוף.

קצת על המשרד
עם השנים עבדתי בין היתר עם: ישי לוי, רמי קלינשטיין, צביקה פיק, ארקדי דוכין, גלי עטרי, עילי בוטנר וילדי החוץ, ירמי קפלן, קפה שחור חזק, רותם כהן, ארז לב ארי, מועדון הקצב של אביהו פנחסוב, הופעות חו"ל (הסקורפינוס, חוליו איגלסיאס, ג'ון לי הוקר ג'וניור, כיתת אומן של ראב סטיבנסון) ועוד…
היום אני עובדת עם : אסף אבידן, טל שגב, שי גבסו, אבי גרייניק, לינה מחול ורועי סנדלר.
מעבר לכך, אני משקיעה את הניסיון, הוותק והיצירתיות שלי בעבודה מול אמנים חדשים. אני סופר גאה ורואה זכות עצומה ללוות את האמנים המיוצגים אצלי. אני בוחרת אותם בקפידה בדיוק כמו שהם בוחרים אותי.

שתפי אותנו ברגע שיא שחווית במהלך העיסוק בתחום היח"צ לאמנים.
ברגע אחד? יש לי סדרה בהמשכים לכתוב

כיצד מתבטא התפקיד שלך בליווי לינקטון חדש לשיר או אלבום המופץ לתקשורת?
ראשית, אני חושבת עם האמן על עיצוב הלינקטון, על הקונספט, השפה הוויזואלית, הקו החיצוני של המוסיקה. כמו שציינתי, חייבים לשים דגש ויזואלי איכותי היום. הנראות משפיעה פסיכולוגית באופן ישיר על אנשי התקשורת לגבי התוכן עצמו. הם רואים את העטיפה לפני שהם שומעים את השיר. אני בוחרת עם האמן את התמונה, הגרפיקה, מחליטה על אופי הקומוניקט המצורף. מתאמת מול מערכת לינקטון יום ושעת יציאה בהתאם לאייטמים מקדימים אם יש (בכורה לשיר למשל). מכאן התפקיד שלי הוא לדאוג שאנשי התקשורת מקבלים ושומעים. למנף את התגובות החיוביות בתרגום של השמעות, ראיונות, אירוחים וביקורות. לאסוף חוות דעת עבור האמן. אני מגישה דוחות עבודה, בו האמן יכול לראות כל מה שנעשה, כל מה שבבדיקה וכל מה שניסיתי לעשות. ואני מקיימת פגישות קבועות עם האמנים למען סיעור מוחות, רעיונות קריאטיביים והמשך ניהול אסטרטגי בהתאם לתהליך, לתגובות ולתוצאות.
מה הדבר האישי והמיוחד שהאמנים שלך מקבלים בעבודה איתך?
למדתי שנתיים אימון (קאוצ'ינג) אני חושבת שהם מקבלים מזה המון. אני פועלת מתוך יחס אישי מוקפד לכל אחד מהם. חשוב לי שכל אחד ירגיש שהמשרד שלי הוא בית שני שלו. שיש לו מקום ומענה. מעבר לזה, אני נחשבת למנהלת יחסי ציבור מאוד קריאטיבית, יצירתית. אני חושבת 360 עבור האמן. יזמתי רעיונות, חיבורים לא מבוטלים והשגתי עבור האמנים שלי דברים גדולים. דוגמא אחרונה לכך היא תיווך שיר של מועדון הקצב של אביהו פנחסוב כשיר הנושא של הסדרה המצליחה תאגד. יש לי קשרים טובים בכל מיני קצוות, מה שמאפשר לי לגעת בכל מיני אופציות עבורם.
 אם לא הייתי במקצוע הזה, הייתי …..? :)
המקצוע הזה בחר בי ובוחר בי שוב ושוב כל הזמן, כנראה שאין לי אופציה אחרת

ולסיום: טיפ קטן לאנשים שכל חלומם הוא להצליח בתעשיית המוזיקה.
תקיפו את עצמכם באנשי מקצוע שאתם מרגישים בנוח איתם, שיודעים לתת לכם מענה מקיף לשאלות, שאתם מרגישים שהם יודעים לכוון אתכם בהתאם לדרך שאתם מאמינים בה ומתחברים אליה. שנותנים לכם תשומת לב אישית, שאכפת להם מההצלחה שלכם. תדאגו לתאום ציפיות. גם אם הוא עלול להיות אכזרי, הוא מועיל. הן בפן הכלכלי והן בפן הרגשי. אל תגידו כמו מי אתם רוצים להיות, אלא לאיזו דרך של אמן התחברתם. הדרך ורק הדרך היא זו שתקבע לאיזה יעד תגיעו.
בהצלחה!!

 

טלפון :050-3397373

פייסבוק 

כתובת דואר אלקטרוני שירי רווה     

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה