בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | אמנים | הכר את האמן - איטן סלומון

הכר את האמן - איטן סלומון

הכר את האמן - איטן סלומון

מתי התחלת לשיר?

מאז ומעולם. לא צחוק. נולדתי למשפחה מאוד מוזיקלית ושרתי שירים שלמים מגיל מאוד צעיר. האמת שתמיד חשבתי שזה מיתוס שגדל במהלך השנים, אבל ממש לאחרונה היה לי יומולדת, ראינו סרטי ילדות שלי והופתעתי לגלות שזה נכון.

מתי הבנת שהמוזיקה היא לא רק תחביב וזה מה שאתה רוצה לעסוק בו?

אני חושבת שההחלטה נפלה לקראת סוף הצבא. התלבטתי מאוד אם ללכת לאוניברסיטה וללמוד פסיכולוגיה, אבל עמוק בפנים ידעתי שבחיים לא אסיים את התואר כי זה לא באמת מה שאני רוצה לעשות. אין מנוס- כשזה תופס אותך, זה תופס אותך.

מהו הסגנון המוסיקלי שלך?

שאלת מיליון הדולר. אני לא יודעת לענות על זה באופן חד משמעי, גדלתי על מוזיקה קלאסית, אבל באלבום הנוכחי אפשר להרגיש בעיקר את האהבה שלי לפופ, במיוחד לכזה שבו הטקסטים והתוכן תופסים מקום מרכזי.

מהו ההישג הגדול ביותר אליו הגעת עד היום?

ההישג הכי גדול מבחינתי הוא ללא ספק להקליט אלבום ולהוציא אותו באופן עצמאי, משימה לא פשוטה כלל וכלל, במדינה שלנו בפרט. אני שמחה שהאלבום נולד ואוטוטו יוצא לאוויר העולם, אבל עוד יותר שמחה שכבר נולדו לו אחים קטנים שיצאו לעולם לא הרבה אחריו. 

מהו החלום המוזיקלי הגדול ביותר שלך?

החלום הגדול הוא להמשיך לעשות מוזיקה בארץ, אבל גם לצאת לחו"ל ולהופיע על במות גדולות ובפסטיבלים.

מודלים לחיקוי/השראה?

מבחינה מוזיקלית אני מעריצה את ג'וני מיטשל, פיונה אפל, ביורק, לילי אלן ועוד המון. אסף אבידן מעורר השראה, ההצלחה הבינלאומית שלו פנומנלית בעיני, וגם האהבה וההערכה שהוא מקבל בארץ.

עם מי היית רוצה להקליט דואט?

הייתי שמחה להקליט דואט עם הראפרית הבריטית MIA

האם מלבד ביצוע השירים את גם כותבת/מלחינה/מעבדת?

כן, הלחנתי את רוב השירים באלבום שלי, ובדרך כלל המילים והלחן באים ביחד. מבחינת עיבוד אני יכולה להגיד שהיום, יותר מתמיד, יותר ברור לי איך אני רוצה ששיר יישמע תוך כדי הכתיבה שלו, אבל זה המקום להכניס ולשתף עוד אנשים ב"עולם שלך", זה המקום שבו היצירה והקסם באמת קורים.

יש לך אמונות טפלות או הרגלים מיוחדים לפני הופעה?

לא ממש, יש דברים שאני בחיים לא אוכל לפני הופעה, כמו עגבניות, פלפלים, חצילים או כל דבר אחר שעושה צרבת.

באילו קשיים נתקלת בדרך להפקת השירים הראשונים שלך?

אינסוף קשיים. החל מהקושי לגייס את הכסף והצורך לעצור בכל פעם באמצע התהליך כדי "להרוויח" ולחסוך לצעד הבא, ועד בחירת האנשים הנכונים לעבוד איתם מבחינה מוזיקלית ואישית. אין ספק שזה תהליך שדורש הרבה סבלנות ואורך רוח, תכונות שאני לא מצטיינת בהן במיוחד.

איזו פלטפורמת מדיה נתנה לך במה וחשיפה הכי גדולה?

אני חושבת ששלושתן במידה שווה. כל אחת שונה מבחינת התדירות. בלי חשיפה באינטרנט אין אפשרות לקיים היום קריירה מוזיקלית, אבל גם אי אפשר בלי הרדיו ואין מחיר לחשיפה טובה באיזשהו פורמט טלוויזיוני. 

האם במקביל להוצאת סינגל אל הרדיו קידמת את השיר באמצעות רשתות חברתיות? מהלכים מיוחדים שעשית?

הרשתות החברתיות היו חלק בלתי נפרד מכל התהליך, כמו אצל כל מי שעוסק במוזיקה היום. השתמשתי ופרסמתי כל דבר שיצא, כל סינגל, הופעה ואייטם. עוד דבר שהבנתי הוא שאני מאוד מתחברת לצד הויזואלי של כל דבר, אז יצרתי שיתופי פעולה עם יוצרים מתחומים נוספים (אנימציה, בימוי, ארט ועיצוב) בשביל לתת את הפלטפורמה הכי מעניינת ורב תחומית שאפשר לשירים.

טיפ חשוב ואישי לאמנים מתחילים?

סבלנות. לכל דבר יש את הזמן שלו, אי אפשר לזרז תהליכים באופן מלאכותי. מצד שני- אסור לשבת בחיבוק ידיים. מוזיקאי חי זה מוזיקאי שיוצר ועובד ללא הפסקה.

לסיום, אם לא הייתי מוזיקאי,  הייתי רוצה להיות…

חתול.

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה