ספר לנו קצת על עצמך:
אני יליד 1964, נשוי ואב לשניים. אני מתמטיקאי, בוגר הטכניון בחיפה, ומנהל זה שנים רבות חברת ייעוץ בתחומים בטחוניים, שעיקר התמחותה בנושא ההגנה נגד טילים.
במקביל לעיסוקיי המקצועיים כתבתי ופרסמתי ספרי שירה ופרוזה, ובשנתיים האחרונות גם את האלבום 'קצוות פרומים' והאי.פי. 'לו הייתי זמן'.
האם מלבד ביצוע השירים אתה גם כותב/מלחין/מעבד ?
אני כותב ומלחין את כל השירים שאני מבצע.
מתי הבנת שהמוזיקה היא לא רק תחביב ?
התחלתי לנגן ולכתוב מוזיקה כבר כנער, וכשהייתי סטודנט בטכניון הייתה לי להקה שניגנה חומר מקורי שלי (כתבתי אז באנגלית…). אחר כך הייתה תקופה ארוכה שבה החיים לקחו אותי למקומות אחרים, מקצועיים ואישיים. לפני כמה שנים אשתי והילדים שכנעו אותי לחזור ללמוד גיטרה, וברגע שהתחלתי – השירים התחילו לזרום. הבנתי שהגיע הזמן להפוך את העיסוק המוזיקלי למשהו יותר רציני כשהשירים התחילו להצטבר לאמירה בעלת נפח, והרגשתי שיש דברים שאני רוצה לומר לקהל רחב יותר, דברים שאני חושב שיהיה להם ערך לעוד אנשים.
איך היית מגדיר את הסגנון המוזיקלי שלך ?
רוק-בלוז עם דגש על המלים והמסר.
מהו ההישג הגדול ביותר אליו הגעת עד היום ?
בתחום המוזיקלי אני עדיין רק מתחיל (קצת מאוחר, אבל מה לעשות). ההישגים הגדולים שלי היו בתחומים אחרים.
מהו החלום המוזיקלי הגדול ביותר שלך ?
אין לי חלומות גדולים. החלום שלי הוא להשפיע על אנשים. לחדור לחייהם. לגרום להם לחשוב ולהרגיש.
כל השאר פחות חשוב.
מודלים לחיקוי/השראה ?
יש הרבה. ואן מוריסון, ג'וני מיטשל, ג'ון קייל, בוב דילן, לאונרד כהן, מאיר אריאל, אבל גם יוצרים מתחומים אחרים – בורחס, אבות ישורון, אי.אי. קאמינגס, ועוד רבים וטובים. בכלל, אני לא מאמין במודלים לחיקוי. המושג 'מודלים להשראה' מדבר אלי הרבה יותר.
האנשים האלה מהווים מודלים לדרך שבה הם מביאים לידי ביטוי את הייחוד של כל אחד מהם בתוך המסגרת של ז'אנרים אמנותיים קיימים, בלי לפחד לשבור את המסגרת ולעשות דברים שלא נעשו בעבר.
עם מי היית רוצה להקליט דואט ?
כמובן שעם כל אחד מהאמנים שהזכרתי בתשובה הקודמת. הייתי רוצה להקליט דואט עם סואד מאסי, כי אני מאמין במסר שדואט כזה היה מעביר (וחוץ מזה, כי היא זמרת גדולה).
יש לך אמונות תפלות או הרגלים מיוחדים לפני הופעה ?
בעיקר פחדים. אני מפתח הצטננות קשה לפני הופעה, בלי קשר לעונת השנה.
לא קרה שעליתי להופיע בלי בקבוק של סירופ נגד שיעול.
באילו קשיים נתקלת בדרך להפקת השירים הראשונים שלך ?
היה לי מזל, שהמפיק הראשון שפניתי אליו, עמית דרייזין, הבין ואהב את החומר, ונוצר בינינו חיבור טוב גם בפן המוזיקלי וגם בפן האישי. הקשיים שנוצרו היו כולם בתחום החומרי ולא בתחום האמנותי. הדבר הקשה ביותר היה לקבל את ההחלטה – להפיק את החומר ולצאת איתו החוצה. ברגע שהרגשתי שלם עם ההחלטה הזו, שאר הקשיים היו קשורים לכסף ולזמן.
פידבק מיוחד שקיבלת מהתקשורת/קהל ?
הלכתי ברחוב, ומישהו עצר לידי ופתח את החלון של האוטו, ושיר שלי ניגן אצלו במכונית. זו תחושה שקשה לתאר.
טיפ חשוב ואישי לאמנים מתחילים ?
בתחום המוזיקה אני די מתחיל בעצמי, כך שקשה לי לתת עצות.
אני חושב שהדבר החשוב ביותר הוא לא לוותר, ולא להתפשר.
בסופו של דבר אתה נשאר עם היצירה שהופקה, והיא משקפת אותך, לטוב ולרע.
בימים אלו אני עובד על…
הקמה של הרכב קטן וקבוע יותר להופעות קטנות. הכוונה היא לצאת מאזור המרכז ולהופיע בעוד מקומות.
אם לא הייתי מוזיקאי, הייתי רוצה להיות…
את רוב הדברים שרציתי לעשות כבר עשיתי – אני מתמטיקאי, כתבתי ספרים בשירה ובפרוזה.
החלום היחיד שעוד לא הגשמתי הוא לעשות תואר בהיסטוריה. אולי גם זה יגיע.
ולסיום, מסר לאומה:
תמיד להיות פתוחים. לתת קצת זמן גם לאחר. להקשיב.