בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | אמנים | הכר את האמן - יהונתן דורון

הכר את האמן - יהונתן דורון

הכר את האמן - יהונתן דורון


הכר את האמן הפעם עם יהונתן דורון, זמר, יוצר ומלחין. הוציא בימים אלו אלבום חדש בשם 'הים שלנו'.

ספר לנו קצת על עצמך:
אפתח בקיצור תולדות המסע שלי כיוצר: את דרכי במוזיקה, התחלתי בגיל 14 בכפר הנוער 'הדסים'. התחלתי לכתוב את שיריי הראשונים על גיטרה ופנסתר, הקמתי להקה והופענו בכפר וברחבי הארץ. בזמן השירות הצבאי הקלטתי את אלבומי הראשון, ומיד אחרי השחרור, רצתי לאולפן והקלטתי עוד אלבום, כשעידן רייכל ניגן בו את הקלידים, רגע לפניי שהפרויקט שלו העיף את המדינה. את שני האלבומים האלו גנזתי והקמתי עם אחי יהל, מהצמד 'גיא ויהל', את 'האחים דורון', והוצאנו שני אלבומים – 'ציפורים' ו'לעוף'. משם המשכתי לאלבום 'יהונתן דורון', ואיגדתי לאוסף בשם 'חלוקי נחל' את השירים שהכי קרובים לליבי מהמסע עד אז, וממש בימים אלו הוצאתי את אלבומי החדש – 'הים שלנו'.

האם מלבד ביצוע השירים אתה גם כותב/מלחין/מעבד?
כן.

מתי הבנת שהמוזיקה היא לא רק תחביב?
בגיל 17. היצירה שלי היא דרך הביטוי שלי, כמו שאני מדבר, ככה אני שר. כשם שהדיבור אינו תחביב, כך גם המוזיקה אינה תחביב.

איך היית מגדיר את הסגנון המוסיקלי שלך?
פולק-רוק עברי.

מהו ההישג הגדול ביותר אליו הגעת עד היום?
היום הזה. אני בן 35, לפני הופעה באפה הרצליה. אני חי, אני אבא, אני מאהב, אני כותב ושר.

מהו החלום המוזיקלי הגדול ביותר שלך?
לשתוק על הבמה ולשמוע את המילים שלי דרך הקהל, כאילו הם כתבו אותן. ושזה ילך ויגדל, בדרך איטית ואמיתית בה אני הולך עד היום, עד קיסריה או שוני, מה שנרצה, האל ואני :)
לפני חודש זכיתי לפגוש את ג'ון בון ג'ובי, והילד שבי התעלף מרוב התרגשות. ברוך השם, אני תמיד הייתי ונותרתי חולם. משתדל להגשים בזמן הקצר כמה שיותר.

מודלים לחיקוי/השראה?
בישראל אלו ללא ספק שלום חנוך ושלמה ארצי. אומני ענק שעברו פה דרך ארוכה ותלולה, מלאה בכנות אמיצה ולא מתפשרת בעייני, שאני שואב ממנה השראה רבה.
ברמה הבינלאומית אני מאוד עמוק בתוך טום וויטס וברוס ספרינגסטין, ואירוסמית' היא הלהקה הכי גדולה בעולמי. משתדל לראות אותם בהופעה לפחות כל 4 שנים.

עם מי היית רוצה להקליט דואט?
הגשמתי חלום ילדות, ממש באלבום החדש, בו משה לוי ניגן פסנתר וקלידים.
דואט? הייתי שמח משי צברי ועד סטיבן טיילור. אני אוהב שיתופי פעולה, ומאמין בכוח של שניים, וחלוקת האגו.

יש לך אמונות תפלות או הרגלים מיוחדים לפני הופעה?
אומר לעצמי להיות עצמי. שאין טוב מזה, ועולה לבמה.

באילו קשיים נתקלת בדרך להפקת השירים הראשונים שלך?
אני חושב שזה היה בלנסות להבין את הקשר בין כסף להפקה טובה. עם הזמן הבנתי שאם יש לך שיר אמיתי, שמרעיד לך את הלב דרך המילים והלחן, אתה יכול גם להקליט על מיקרופון של 400 ₪ ,בחדר שינה של אחיך, וזה ייצא כמו חלום. ככה יצא השיר 'הים שלנו' באלבום החדש.

פידבק מיוחד שקיבלתם מהתקשורת/קהל?
שמחתי ששיריי מתנגנים ברשת ג' וב88 FM. עכשיו, דרך האלבום החדש שמומן על ידי גיוס בהדסטארט, אני זוכה להרבה תגובות מאנשים, וזה הדבר שהכי מרגש אותי. וזה הדבר שהכי חשוב לי, לשמוע מבני אדם על איפה השירים שלי פגשו אותם בחייהם. אני מאמין שלכל אחד יש תפקיד בעולם הזה. אני רוצה לקוות שאחד התפקידים שלי הוא לכתוב את מה שמישהו אחר הרגיש, ולא ידע כל כך לנסח את זה במילים.זו בעייני מהותו של הסינגר-סונג-רייטר.

טיפ חשוב ואישי לאמנים מתחילים?
אם אתה רוצה לכתוב שיר- תכתוב שיר. אם אתה רוצה לשיר- תשיר. אין פסול בשום במה, כל עוד עומדת מולך נשמה אחת לפחות שמוכנה להאזין לשיריך,שם בקהל. לבנות קריירה במוזיקה זה מסע ארוך של עשרות שנים. אל תאשים אחרים בחוסר ההצלחה שלך. אתה יוצר? בעייני זו הצלחה אדירה. רוב העולם עסוק בלהרוס ולשבור, והנה אתה בורא ובונה. אם אתה הולך להישבר מאם "גלגל"צ ישמיעו את השיר שלך או לא" – אתה לא בעסק הנכון. חפש תחום אחר. אין כאן "אשמים" ו"אנשים רעים", יש כאן אותך, עם האמת שלך, שאתה צריך ללכת איתה. לגלף את האומן שאתה ואת מה שמיוחד בך כיוצר, ולהנות, פשוט להנות מהדרך.

בימים אלו אני עובד על…
על ההופעה הגדולה ב16/11 זאפה הרצליה, בה אארח את עילי בוטנר וגיא ויהל. וכבר מתחיל בעבודה על האלבום הבא… וזה מרגש אותי מאוד.

אם לא הייתי מוזיקאי, הייתי רוצה להיות…
איש חינוך. שאת זה אני גם זכיתי לעשות בגלגול הזה. כי אני מאמין שרק דרך חינוך ואומנות נשנה-נתקן את מה שצריך לתקן בעולם הזה. אבל באם לא הייתי שניהם, אני מניח שהייתי רוצה להיות סופר, צייר ופסל, או חוקר עתיקות.

ולסיום – מסר לאומה:
תהיו קשובים ונאמנים לעצמכם, ולכו עם האמת שלכם תמיד תמיד, וזיכרו שאף אחד, מלבדכם, לא יכול לגנוב לכם את החלום. קומו ותחיו את מי שאתם חולמים להיות.

פייסבוק | בנדקמפהופעה קרובה בזאפה הרצליה 16/11

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה