בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | אמנים | הכר את האמן - יעל הורוביץ

הכר את האמן - יעל הורוביץ

הכר את האמן - יעל הורוביץ

מתי התחלת לשיר?

אני שרה מאז שאני זוכרת את עצמי. בתור ילדה קטנה אמא שלי מספרת שהייתי שרה מהרגע שקמתי עד הרגע שהלכתי לישון, במכונית, בבית, כל היום. בגיל שמונה גיליתי את הפסנתר והשקעתי בו הרבה שנים כך שהשירה היתה קצת בהדחקה. התחלתי לשיר באופן מקצועי רק בגיל מאוחר יותר, כשנסעתי לספרד ושם למדתי שירת פלמנקו.

מתי הבנת שהמוזיקה היא לא רק תחביב וזה מה שאת רוצה לעסוק בו?

בשנים האחרונות, ככל שההופעות שלי והעשייה המוסיקלית שלי נעשים יותר אינטנסיביים אני מבינה בדיעבד שהשירה שלי היא לא רק משהו שאני רוצה לעשות אלא משהו שאני חייבת לעשות אותו, בשבילי זה ממש צורך נפשי. יש לי נטייה להיכנס לכל מני מועקות רגשיות שאני לא מצליחה לפתור אותן. הזמן שבו אני שרה הוא הזמן היחיד שבו אני באמת מצליחה להתנתק מהסבך הרגשי הזה, ואז אני לוקחת את כל הקשיים, הפחדים והכעסים, וכשאני שרה אני זועקת את הכל החוצה, זה עוזר לי להתנקות. כשהאנרגיה הזאת עוברת בהופעות ביני לבין הקהל היא יוצרת רגעים מאוד חזקים. אלה רגעים שאני מרגישה שאני עוברת למימד אחר, והרצון לחוות שוב ושוב את ההרגשה הזו הוא סוג של התמכרות.

מהו הסגנון המוסיקלי שלך?

אני זמרת פלמנקו, והשירה שלי היא בסגנון הפלמנקו, אבל במוסיקה שאני עושה אני משלבת בעיבודים פלמנקו עם ים תיכוני ופופ.

מהו ההישג הגדול ביותר אליו הגעת עד היום?

הרגעים שבהם אני מרגישה שבאמת הצלחתי במוסיקה שאני עושה הם כשאנשים שאני לא מכירה מספרים לי על שיר שלי שהם שומעים ומתרגשים ממנו, ריקוד שהם בונים על מוסיקה שלי, תגובות של אנשים שבאים לדבר איתי אחרי הופעות. ההרגשה שהמוסיקה שלי נכנסת ללב של אנשים היא ההישג הכי גדול. וגם להופיע מול קהל ספרדי לצד אמנים מאוד חזקים בפלמנקו ולקבל מהם "אולה" – אלה רגעים מאוד מרגשים.

מהו החלום המוזיקלי הגדול ביותר שלך?

אני מרגישה שלהיות אמן זה להיות כל הזמן במסע, ובמסע הזה האמן צריך לשמור על עצמו ולבדוק שהוא לא מתרחק מעצמו, ושהמוסיקה שהוא עושה היא האמת שלו באותו הרגע. אני מקווה שהשירים שאני עתידה לכתוב ולשיר יהיו כנים ואותנטיים ושמי שיישמע אותם יתרגש וירצה עוד.

מודלים לחיקוי/השראה?

אני לא מאמינה בלחקות אחרים, אבל השראה זה טוב. הצטברו אצלי כל כך הרבה אמנים שאהבתי והשפיעו עליי שקשה לי לשים את האצבע על כמה בודדים. אני שואבת השראה לא רק ממוסיקאים אלא גם מרקדנים, ציירים, מאמנים שאני מרגישה שמה שהם עושים בא ממקום עמוק ושיש להם משהו להגיד. אני שומעת הרבה סגנונות מוסיקליים, מפלמנקו, מזרחי ואתני דרך פאנקי וגרוב עד מוסיקה קלאסית.

עם מי היית רוצה להקליט דואט?

מיגל פובדה, זמר פלמנקו ספרדי שאני מאוד אוהבת.

האם מלבד ביצוע השירים את גם כותבת/מלחינה/מעבדת?

בוודאי. בפלמנקו יש רפרטואר מאוד גדול של חומרים עממיים שמבצעים אותם, ואני אוהבת את זה מאוד כי אלה חומרים יפהפיים. אבל אני גם כותבת ומלחינה כי יש לי את הצורך לשיר מלים ומנגינות שבאמת באים ממני, זה מאוד חשוב.

יש לך אמונות טפלות או הרגלים מיוחדים לפני הופעה?

אני שותה המון מים באותו יום כי אני תמיד מפחדת שיתייבש לי הגרון.

באילו קשיים נתקלת בדרך להפקת השירים הראשונים שלך?

השלב שהכי קשה לי בהפקה של שיר הוא המיקסים. למרות שעד היום השירים שלי עברו מיקסים מעולים אצל טכנאים שהערכתי ואהבתי, משום מה התהליך הזה מלחיץ אותי. אני חושבת שזה בגלל שזה מגיע אחרי השקעה אנרגטית מאוד גדולה בשיר ובהקלטות, ואז במיקס יש הרגשה שהכל יכול להשתנות בכמה תזוזות קטנות של כפתורים על המחשב, זה מעורר אצלי המון התלבטויות ואני יכולה להתעכב בשלב הזה הרבה זמן.

איזו פלטפורמת מדיה נתנה לך במה וחשיפה הכי גדולה?

אני חושבת שהחשיפה גדלה בגלל שילוב של כמה פלטפורמות מדיה, וכמובן יחד עם הופעות ועשיה רצופה. עם זאת אני חייבת לציין ששמעון פרנס משמיע אותי הרבה, ובתקופה שהאלבום הראשון שלי יצא הוא השמיע כמעט כל יום וזה עשה אפקט מאוד גדול. עד היום מגיע קהל חדש להופעות, באים ומספרים לי ששמעו אותי פעם ראשונה בתכנית שלו בגלי צה"ל.

האם במקביל להוצאת סינגל אל הרדיו קידמת את השיר באמצעות רשתות חברתיות? מהלכים מיוחדים שעשית?

יש לי אתר אינטרנט ודף אמן בפייסבוק שאני משתפת בהם את השירים שלי, ההופעות וכל מה שקשור בזה. דרך "בנדקמפ" האלבום שלי נמכר לא מעט גם בחו"ל, כך שזו דרך טובה לאנשים ששומעים על האלבום להגיע אליו גם אם הוא לא בחנויות באזור בו הם גרים. לשיר החדש שלי "Hasta el Final" צילמתי קליפ בפעם הראשונה בחיי, והוא מוסיף מימד נוסף למוסיקה ויוצר אפקט מאוד חזק.

טיפ חשוב ואישי לאמנים מתחילים?

לא להתייאש ולזכור שאין פסגה, אין "בום", יש כל הזמן עבודה קשה ותמיד יהיה עוד הר שנרצה לעבור. חשוב ליהנות מהתהליך, מהיצירה, מהקשרים שנוצרים עם אנשים, מרגעים קטנים של אושר.

בימים אלו אני עובדת על…

הוצאתי כאמור שיר חדש וקליפ ובסוף פברואר אני משיקה אותו בשתי הופעות עם הרכב נגנים מיוחד שאיתו אנחנו משלבים פלמנקו וים תיכוני עם המון קצב, גרוב ורגש, ואני מארחת בהופעות האלו את הזמרת הנהדרת אילנה אליה. זה יקרה ב- 26.2 בבית היוצר תל אביב, וב- 27.2 בצוללת הצהובה ירושלים.

לסיום, אם לא הייתי מוזיקאית,  הייתי רוצה להיות…

במטבח. להכין אוכל כל היום.

הופעות קרובות:

27.2, צוללת צהובה, ירושלים, אורחת מיוחדת: הזמרת אילנה אליה, תחילת מופע: 21:30, מחיר כרטיס 60/50 ש"ח.

26.2, בית היוצר, ת"א, אורחת מיוחדת: הזמרת אילנה אליה  פתיחת דלתות: 20:30, מחיר כרטיס 60/50 ש"ח.

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה