בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | אמנים | הכר את האמן - מאיר אלפי

הכר את האמן - מאיר אלפי

הכר את האמן - מאיר אלפי

ספר לנו קצת על עצמך:
בן 23 מהרצליה, מופיע על במות מגיל 18. התחלתי לעבוד על האלבום הראשון שלי בגיל 20, העבודה עליו לקחה לי 3 שנים. כיום אני עובד על האלבום השני שלי ומופיע בכל במה ראויה.
הפריצה הגדולה שלי הייתה עם השיר 'מי אם לא אני', שיר הנושא של האלבום הבכורה שלי. אל המוזיקה התחברתי בגיל מאוד צעיר ודווקא התחלתי בתור די ג'י את דרכי המוזיקלית, ולאט לאט פניתי לשירה ככה שתמיד הייתי סביב המוזיקה, חי ונושם אותה. ככה זה אצלנו במשפחה. אני הבן הקטן בין שלושה אחים לאמא ואבא נפלאים עזרא ושושנה.

האם מלבד ביצוע השירים אתה גם כותב/מלחין/מעבד?
התחלתי לכתוב ולהלחין רק בשנה האחרונה. התפתחתי למקום הזה מתוך צורך לומר מה מרגיש לי. בעקבות טלטלות בחיי האישיים בהם לא תמיד נוח לך לספר או לשתף אז אתה פשוט כותב… לא היה לי את האומץ יותר נכון, והתחלתי לפרוק אל הדף.. יצא לי כבר לקחת חלק ביצירה באלבום שלי בשיר 'תגידי משהו' שאני כתבתי, והלחין חי איילון, וגם יצא לי לקחת חלק ביצירת הלחן בשיר של מושיק עפיה 'דרך חזרה'. כיום אני מרבה ליצור, זה חזק ממני.

מתי הבנת שהמוזיקה היא לא רק תחביב?
הפעם הראשונה ששמעתי את עצמי בוקע מתוך רכב נוסע, כל כך התרגשתי שרציתי לגשת לנהג ולחבק אותו, פשוט נפל לי האסימון שזה קורה ושאני מצליח באמת לגעת באנשים.

איך היית מגדיר את הסגנון המוסיקלי שלך?
אני לא חושב שצריך להגדיר מוסיקה. אני פתוח לכל כך הרבה סגנונות ועשיתי דברים שונים ומגוונים באלבום הזה שיצא ואני מתכוון לעשות גם באלבום השני עוד דברים, להרחיב אופקים, לספוג וללמוד, להמציא את עצמי תמיד . מה שכן אני מביא את עצמי לכל שיר. אני גדלתי על מוזיקה מאוד מגוונת בבית, גם על הצלילים הערבים גם על בלוז, גם על רגאיי, אריק אינשטיין ושלמה ארצי ומצד שני זוהר ארגוב ועופר לוי, וזה ניכר בשירה שלי. השילוב של הקול שלי עם דברים שונים יוצר תמיד משהו מעניין וחדש בשבילי, ואני נהנה מזה. לרוב אני מעדיף ללכת למקומות הכי רחוקים ממני, אבל אוכל לספר שאני בין ההופעות מגיע להופיע גם בהופעות אינטימיות ואקוסטיות עם בלדות וקהל יושב, ויום אחרי אפשר לפגוש אותי בחתונה עם רחבה מלאה בקהל שרוקד ושמח עם מופע קיצבי מזרחי אותנטי…

מהו ההישג הגדול ביותר אליו הגעת עד היום?
האמת שהשנה האחרונה הייתה מלאה בהישגים וכיבושים קטנים וגדולים. שנה מטלטלת מצד אחד ומצד שני הכי טובה בחיי, ההישג העיקרי שפתח לי המון דלתות זו היצירה 'מי אם לא אני' שזכתה ללמעלה מ-100 אלף הורדות בסלולר והגיעה ללמעלה מ-2,500,000 כניסות ביוטיוב, השיר מושמע בלי סוף ברדיו. הישגים נוספים זה השינוי שעברתי עם ההרכב החדש שלי, עברתי מהרכב מצומצם של 2-3 נגנים ל-8 נגנים ופתחנו קופות בזאפה ובארבי, והמקומות היו מלאים עד אפס מקום באנשים שהגיעו לראות אותי ורכשו כרטיסים ולקחו בייבי סיטר ופינו ערב שלם.

מהו החלום המוזיקלי הגדול ביותר שלך?
להצליח להבשיל וליצור לעצמי אלבום שכולו יצירות שאני כתבתי והלחנתי. אני מאמין שעם הזמן זה יגיע (אני מקווה)..

מודלים לחיקוי/השראה?
יש כל כך הרבה אנשים ואמנים שמשפיעים עלי ככה שאין מישהו ספציפי. אבל אני תמיד גדל להבין שאני לא מבין כלום. השראה בחיים באה מכל כיוון, כל זמן שאתה נמצא במקום של לקבל. אני יכול לקבל השראה מאחיינית שלי בחיי.

עם מי היית רוצה להקליט דואט?
אני מאוד אוהב ומעריך את בועז שרעבי. הוא זמר ענק בעיניי. הייתי שמח לעשות איתו דואט.

יש לך אמונות תפלות או הרגלים מיוחדים לפני הופעה?
אני מאוד מחובר לדת שלנו, ואני אדם מאוד מאמין, אז הרגל מיוחד שאני עושה לפני הופעה זה לעצום לרגע עיניים, להתנתק מהכל, להתפלל להצלחה ולהודות על הזכות הזאת ועל הרגע הנפלא..!

באילו קשיים נתקלת בדרך להפקת השירים הראשונים שלך?
האמת שיש מלא שירים טובים ויוצרים מוכשרים, אבל הכול חוזר על עצמו. אני תמיד מחפש את הדרך שלי לומר את הדברים. אני מבין שהכול נאמר, אבל שיאי הרגש משתנים. זהות מוזיקלית זה משהו שאני תמיד מחפש ולקראת סוף האלבום מצאתי את המקום הכי קרוב לשם.

פידבק מיוחד שקיבלתם מהתקשורת/קהל?
התקשורת היא אמצעי להגיע לקהל בעצם, ויש רגעים שאנחנו מצליחים לרגש אפילו אותם.. והיו רגעים שפחות…. זה כיף גדול לקבל רוח גבית מהתקשורת ושהכול עף לשמיים, ביקורת, השמעות וכו'. אבל אני עושה מוסיקה בדם ליבי מתוך צורך ואהבה, אחר כך בא הצורך לתשומת לב והתקווה שקהל יאהב. כש'מי אם לא אני' פרץ הייתי בעננים .. הרגע הזה שאתה מבין את העוצמה שבה השיר מתפשט מדהים!
פידבק מיוחד קיבלתי דווקא ממישהי בקהל אחרי המופע בבארבי, היא נכנסה לחדר האומנים, תפסה לי את היד ופשוט חיבקה אותי כל כך חזק, החמיאה לי והלכה.

טיפ חשוב ואישי לאמנים מתחילים?
קטונתי מלתת טיפים לאומנים אחרים… הנוסחה היא עבודה קשה והתמדה, מי שחי מוסיקה לא יוכל להפסיק לעולם.. זו מחלה.

בימים אלו אני עובד על…
האלבום השני שלי, שיראה אור במרץ 2017 בעזרת השם, ובין היתר אנחנו במהלך סיבוב ההופעות שלנו 'הג'אם של מאיר אלפי', ככה נקרא ההרכב שלי. עם המופע 'מי אם לא אני' שמשלב גם שירים מהאלבום הראשון וגם את הסינגלים שיצאו מהאלבום השני וקאברים שליוו אותי בכל מיני רגעים בחיי, הצלחנו באמת ליצור מופע מגוון שנוגע בכל קשת הרגשות, גם מקפיץ וגם מרגש וגם חשוף. במקביל כמובן מופיעים בחתונות ואירועים שונים.

אם לא הייתי מוזיקאי, הייתי רוצה להיות…
קשה לי לדמיין את חיי בלי מוזיקה..

ולסיום – מסר לאומה:
תודה לקהל היקר שלי שהולך איתי צעד צעד ונותנים לי את הכוחות להמשיך ליצור ולעשות מוזיקה, מקווה שאמשיך לסחוף אחריי ואצליח לחרוט את שמי בארץ לעוד הרבה שנים, תודה לכם..

פייסבוק | יוטיוב

 

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה