בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | אמנים | הכר את האמן - שי נובלמן

הכר את האמן - שי נובלמן

הכר את האמן - שי נובלמן

מתי התחלת לשיר?

מקהלת בית ספר יסודי. כיתה ה' אני חושב. לימדו אותנו לשיר ב-3 ו-4 קולות. אני מניח ששם הושרשה בי החיבה להרמוניות קוליות. כשהייתי חוזר הביתה הייתי שר עם התקליטים שאהבתי.

מתי הבנת שהשירה היא לא רק תחביב ואתה רוצה להיות זמר?

בלהקות הראשונות שניגנתי בהם הייתי רק בסיסט. כשהן התפרקו ונותרתי לבד, הבנתי שאני אצטרך לשיר את השירים שאני כותב. כשראיתי שאנשים אוהבים את זה, אז הבנתי שזהו זה.

מהו הסגנון המוסיקלי שלך?

רוקנרול, פסיכדליה, אינדי פופ, פאוור פופ, מוד. אני לא אוהב שמות וקטגוריות, אבל אם כבר בקשתם…

מהו ההישג הגדול ביותר אליו הגעת עד היום?

אחד מאלבומי השנה ב"רולינג סטון", זה היה די נחמד. זכיתי גם בישראל בכמה תארי אלבום השנה, זמר השנה ותגלית השנה. אני בעיקר גאה שאחרי 20 שנה בביזנס הזה, שלפעמים יכול להיות כה כפוי טובה, לא הרמתי ידיים.

מהו החלום המוסיקלי הגדול ביותר שלך?

להתפרנס באופן קבוע ממוסיקה, להופיע עם תזמורת על במה, ולתעד את זה לאלבום.

עם מי היית רוצה להקליט דואט?

האמת שמעולם לא הקלטתי דואט, והרעיון הזה בכלל קוסם לי כשאתם שואלים על זה! אני צריך לחשוב על זה…

האם מלבד ביצוע השירים אתה גם כותב/מלחין/מעבד?

כן. אני עושה הכל

יש לך אמונות טפלות או הרגלים לפני הופעה?

בעבר הייתי נהיה חולה לפני הופעות מרוב לחץ, אבל ב-7 השנים האחרונות התופעה הזאת נעלמה, לשמחתי. פעם אפילו איבדתי את הקול ביום של ההופעה, אבל ברגע שעליתי על הבמה הוא חזר כמו גדול. הכל היה בראש.

באילו קשיים נתקלת בדרך להפקת השירים הראשונים שלך?

היה לי ראש מפוצץ ברעיונות ותפקידים מוסיקאלים, הייתי צריך בעיקר מיישהו שיעזור לי לעשות סדר ולסנן. עם ברוך בן יצחק מרוקפור, עבדתי על אלבומי הראשון משנת 2001, How to be shy. רוב הרעיונות היו שם שלי, אבל הוא עזר לסנן רעיונות ולמתן באולפן את האנרגיה המטורפת שהיתה לי אז.

באמצעות איזו פלטפורמה אתה מרגיש שנחשפו אליך הכי הרבה?

אם מתייחסים לישראל – אז לרדיו היה תפקיד חשוב בשנותיי הראשונות. הייתה בגלגלצ תוכנית יומית בשם "הקצה" שנגנה את השירים שלי בתדירות גבוהה וכמוה גם יואב קוטנר בגל"צ. בנוסף היה ערוץ קליפים בכבלים ושם היו מקרינים את הדברים שלי המון. זה נתן לי בסיס יפה של חשיפה ופלטפורמה לגבש את גרעין הקהל הראשוני שהיה לי. העיתונות המודפסת והאינטרנט גם עזרו בחשיפה . היום, לצערי, כבר קשה יותר להתבלט מרדיו מלפני עשור, כי הכמות של השירים שנשלחים לתחנות כל יום היא מטורפת, וכך גם לאמנים היותר "ותיקים" עניין החשיפה נהיה מסובך יותר, כששיר שלך צריך להתמודד מדי שבוע עם 90 אחרים על השמעות.

האם במקביל להוצאת סינגל אל הרדיו קידמת את השיר באמצעות רשתות חברתיות?

לשלושת הסינגלים הראשונים מהאלבום "יומי הוא חלום" הפקתי קליפים. הם כמובן הופצו ברשתות החברתיות. אני מתפעל את עמוד הפייסבוק שלי.

 לסיום, אם לא הייתי זמר וודאי הייתי…

מנהל אמנים, דייג,  טייס.

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה