בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | אמנים | הכר את האמנית - שיר זהבי

הכר את האמנית - שיר זהבי

הכר את האמנית - שיר זהבי

בלוג המוזיקה של לינקטון – התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל
הכר את האמנית – הפעם עם שיר זהבי

פייסבוק | יוטיוב | אינסטגרם | לינקיפדיה

1. האם מלבד ביצוע השירים את גם כותבת/מלחינה/מעבדת?
כן, הכל. כשאני כותבת שיר אני חייבת לדמיין אותו בראש מא' ועד ת' כולל הסגנון, ההפקה ורצוי עם הקצב של התופים. אני עדיין לא יכולה להגיד שאני מפיקה באופן רשמי כי לא למדתי את זה, אבל כל התפקידים נמצאים אצלי בראש וכשאני נפגשת עם המפיק אני פשוט אומרת לו מה אני שומעת והוא עוזר לי להפוך את הדמיון למציאות.

2. מתי הבנת שהמוזיקה היא לא רק תחביב?
מאז ומתמיד. אני יודעת שזו קלישאה מעייפת שכל אמן אומר, אבל באמת שמאז שאני זוכרת את עצמי המוזיקה תמיד במקום הראשון וכל השאר בא אח"כ. הייתי מנגנת ומתאמנת בין 6 ל12 שעות ביום, הרבה אנשים ומסגרות לא ממש הצליחו להבין את זה. אבל הבנתי שזה הייעוד שלי מהרגע שנהיינו מבוגרים וכולם חיפשו מקצוע. ידעתי שאצלי אין מה לחפש

3. איך היית מגדירה את הסגנון המוסיקלי שלך?
שיר אחד שווה אלף מילים.. אבל אנסה. הסגנון שלי הוא וינטאג'- אר אנד בי\ רטרו- סואול. אם מפשטים: אני כותבת שירים שעונים על הגדרת המיינסטרים ומה שקורה עכשיו במוסיקה מבחינת סאונדים והפקה, אבל הקול שלי, המלודיות וההרמוניות שלי הן ג'אזיות – מכאן מגיע התיאור רטרו ווינטאג'. מה שמחבר בין הכתיבה והביצוע שלי לבין ההפקה אלו הסאונדים שאני בוחרת וזה שאני תמיד כותבת במדיום טמפו, כלומר, נדיר למצוא אצלי בלדות או קצב מהיר, ומכאן ההגדרה R&B וסואול.

4. מהו ההישג הגדול ביותר אליו הגעת עד היום?
אני מתלבטת. מצד אחד השתתפתי בתוכנית המרכזית בפסטיבלים שהשתתפו בהם גם הרבי הנקוק, צ'יק קוריאה, ג'ייקוב קולייר, דיאנה קרול, אבישי כהן ועוד מלא אגדות ג'אז. מצד שני הייתי זמרת הליווי של ריקי גל ומתי כספי במשך שנתיים שבהן לא רק שזכיתי להכיר את ההשראות הגדולות ביותר שלי אלא גם הופעתי על כל במה שחלמתי לעמוד עליה במדינת ישראל. אני עדיין צובטת את עצמי בכתיבת שורות אלה, מודה לאלוהי המוזיקה על זה ותודה שגרמתם לי להזכר

5. מהו החלום המוזיקלי הגדול ביותר שלך?
לשיר על במה לקהל שבא להופעה שלי ושר איתי יחד את המילים של כל השירים שלי. וגם, סיטואציה כזו שאני אוהבת לדמיין, שאנשים נכנסים לאוטו, מדליקים רדיו לאמצע שיר ומזהים אותי מיד "מה זה, החדש של שיר זהבי?"

6. מודלים לחיקוי/השראה?
יש בתוכי השראות היסטוריות, כמו אלה פיצג'רלד ושרה ווהן (זמרות ג'אז), אבל גם פחות היסטוריות כמו מייקל ג'קסון והביטלס עד ביונסה ואיימי ויינהאוס, ומגוון ענק של סגנונות. קשה לרשום את הכל, אבל כיום אני מנסה להיות כמה שיותר חדשנית ולקחת את ההשפעות האלה ולמזג אותן עם מה שקורה היום במיינסטרים בשאיפה להצליח לקלוע\לפצח טרנדים עתידיים.

7. עם מי היית רוצה להקליט דואט?
שאלה קשה מידיי. באופן אסוציאטיבי מי שעולה לי זה דרייק. אמן

8. יש לך אמונות תפלות או הרגלים מיוחדים לפני הופעה?
בוודאי! קמה בבוקר אחרי מינימום של 8 שעות שינה. עושה חימום קולי אינטנסיבי אחרי ארוחה חמה בצהריים (ולא יבשה/קרה או חריפה כי זה לא אידיאלי לקול שלי). לאחר מכן אמשיך בסידורי היום ואתן לקוליות שלי להתקרר. סביר להניח שבסמוך להופעה לא אצליח לאכול שוב מהתרגשות, אז פשוט אשתה תה ירוק עד ההופעה (ולא קפה או תה רגיל שמייבשים).

9. באילו קשיים נתקלת בדרך להפקת השירים הראשונים שלך?
הקושי המרכזי היה למצוא שותף להפקה המוסיקלית, שזה בעצם פרטנר שיעזור לי להביא את מה שיש לי בראש למציאות. מפיק שעובד מהלב ומהתשוקה ליצור ולא מהתשוקה לסגור את החודש, ומעבר לזה, מפיק שבאמת מאמין במוצר שלי, שהוא אני ורואה אותי שווה אליו (מגדר, ייחוס מוזיקלי וכו'). קושי נוסף הוא למצוא מישהו שרוצה ליצור באותו טעם מוסיקלי\סגנוני כמו שלי, ושקל לעבוד איתו ולתקשר איתו באופן כנה ופתוח וללא אגו. מאמינה שכל אלו הם הסיבה המרכזית לפריצה המאוחרת והכה מדוייקת שלי.

10. פידבק מיוחד שקיבלת מהתקשורת/קהל?
"בחיים לא שמעתי משהו כזה \ זה לא דומה לשום דבר אחר ששמעתי \ זה פשוט אחר ואין לי איך להגדיר את זה." אני בעננים. הפחד הכי גדול שלי הוא "להשמע כמו…"

11. טיפ חשוב ואישי לאמנים מתחילים?
צאו מאיזור הנוחות ותעברו לגור במקום זר תקופה. כשאתם בעצם כלום במקום חדש אתם לומדים את כל מה שאי אפשר ללמוד בבועה החמימה של הבית, שיעורים רוחניים בצרורות. וכמובן, אמונה ואהבה עצמית 24\7 , לקבל את עצמך כל הזמן ולסנן את כל הקולות החיצוניים של מי שלא מאמין בך.

12. ספרי על החוויה שלך כאמנית בשימוש במערכת לינקטון?
פלטפורמה מדהימה ויוצאת דופן שלא קיימת בארה"ב. זו פשוט השקעה בטוחה כי השיר שלי מגיע לכל האוזניים הנכונות בקלות. כל מה שנותר לי זה להוציא מוזיקה טובה. שירות אישי וחם, תודה לכם!

13. בימים אלו אני עובדת על…
סינגלים בודדים. בבוא היום אולי אקרא לזה אלבום

14. אם לא הייתי מוזיקאית, הייתי רוצה להיות…
נשבעת לכם שזו שאלה שיצא לי להרהר בה לא מעט ועד היום אין לי תשובה עליה. כנראה שאם הייתה לא הייתי נשארת במוזיקה 😊 אין לי פלאן בי אז ממשיכה בסבלנות עד שזה יעבוד.

15. ולסיום – מסר לאומה:
Wake up, work hard, be kind – repeat!

 

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה