בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | כללי | הכר את הפרוייקט - 'קול אישה'

הכר את הפרוייקט - 'קול אישה'

הכר את הפרוייקט - 'קול אישה'

ספרו לנו קצת על עצמכם

רועי ברקוביץ' – מוזיקאי יוצר, כותב, מלחין, מעבד מוזיקלי, פסנתרן וזמר.
מורה לתיאטרון ומוזיקה בבית הספר הריאלי העברי בחיפה ומנהלו המוזיקלי של כפר הנוער החקלאי כדורי, פעיל חברתי למען אוכלוסיית הקשישים בעיר קריית ביאליק בהתנדבות עם קשישים ועזרה לצרכיהם ובעל חוג אומנויות הבמה לבני נוער בחיפה ובקרית ביאליק.
לירון בן שמעון – מוזיקאית יוצרת, כותבת,מלחינה וזמרת.
שדרנית ועורכת בקול ישראל רשת ג', עובדת בימים אלו על אלבום שני ועל סינגלים מתוכו, פעילה חברתית בכל הקשור לנשים ולמיזמים חברתיים הקשורים בנשים.

אילו אמניות משתתפות בפרוייקט? איך הםן חוברו יחדיו?

רותי נבון, זהבה בן, רבקה זהר, סי היימן ועוד.
פנינו אליהן ישירות וביקשנו את הירתמותן לפרויקט כה חשוב וקרוב לליבנו. השמענו להן שירים שיצרנו במיוחד למען הפרויקט וככל הנראה השירים והפרויקט נגעו לליבן והן החליטו לקחת חלק ולהירתם למען.

ספר לנו קצת על הפרוייקט [איך הכל התחיל? מי האנשים המעורבים? מה מטרת הפרוייקט?]

הכל התחיל משיר שכתבה לירון בן שמעון שותפתי לפרויקט, שיר מדהים עם משמעות כל כך חזקה שנקרא: "רק הזמן". מיד ניגשתי להלחין ולאחר שסיימתי, הבנו יחד שיש כאן שיר עם מסר כל כך חזק שנראה היה לנו שיהיה מיותר לשלוח לזמרת ובזה זה יסתיים. תוציא את השיר לא תוציא את השיר, השיר ייצא ויישכח לאחר שבועיים ופתאום נדלקה הנורה כמו שאומרים והבנו שאנחנו חייבים לעשות משהו למען נשים. התחלנו לחקור בעיקר בתוך עולם המוזיקה בו שנינו חיים. הנתונים הסטטיסטיים מספרים לדוגמא  כי 80 % מהסינגלים היוצאים לרדיו הם של גברים ורק 20% של נשים, דבר אשר קומם אותנו מאוד. גם נושאים אחרים כמובן מחיי היום יום אינם פוסחים על אפליה נגד נשים. מהרגע שהבנו מה קורה בעולם המוזיקה הנשי וכיצד הוא לא באמת בא לידי ביטוי ונמצא בפרונט כפי שגם הוא צריך להיות, החלטנו שאנחנו מייצרים פרויקט שיעלה למודעות ציבורית רחבה את נושא ההעצמה הנשית, ויעסוק בכל מיני נושאים חברתיים הקשורים לנשים ולא יאפשר לנושאים הללו לרדת מסדר היום הציבורי. בחרנו במספר 9 והוא סימבולי לתשעה חודשי הריון וללידה שאחריהם והחלטנו לפנות לתשע זמרות אשר תיקחנה חלק בפרויקט הזה ותשרנה תשעה שירים מקוריים שאת חלקם אנחנו כותבים וחלקם נכתבו וייכתבו ע"י נשים שיצאו מתוך מעגל האלימות ואף את חלקם, תכתובנה הזמרות עצמן כך שכול מי שרוצה לקחת חלק בפרויקט כזה חייב להיות מעורב בתהליכים בצורה זו או אחרת וזה מה שהופך את הפרויקט הזה למגבש, ומייצר תחושת שותפות אמיתית.
לאחר שתשעת השירים ייצאו, מטרת העל היא לייצר אירוע שיא בו תשרנה תשע הזמרות יחד עם סדנאות והרצאות בנושאים הקשורים לעוצמה נשית כמו גם סטנדאפ נשי ועוד, ואת האירוע הזה להעתיק מעיר לעיר בארץ בכדי להגיע לכמה שיותר נשים ובתים בישראל.
פנינו אל ארגון ויצו ישראל והם נרתמו לפרויקט בהתלהבות אין קץ, דבר אשר חימם את ליבנו שגוף כה גדול נכנס לשותפות בפרויקט עם מסר כל כך חשוב וגדול. ויצו בעצם חיזקו ועיצבו את הדרך להוצאת הפרויקט אל הפועל בשיתוף פעולה נדיר ומדהים מצדם לכל אורך הדרך.
חברת לינקטון האדירה נכנסה כשותפה מוזיקלית מתוך תחושת שליחות ורצון להפיץ את המסר לכל ישראל, דבר נוסף אשר נתן לנו המון כוח והבנה כי אכן לפרויקט מסוג זה יש כוח לא מבוטל.

חוויות מיוחדות מתהליך היצירה המשותף?

המפגשים עם הזמרות כמו גם התהליך באולפן היו מיוחדים במינם וקרבו יותר גם את הזמרות וגם אותנו כיוזמי הפרויקט אל הפרויקט וגרמו לנו לצלול לתוכו כול כך עמוק ולהתעסק רק בו. השותפות, השיחות על נשים הבהירו בהחלט כמה חשוב לייצר שיח חברתי חדש ולעסוק בשיח הזה כל הזמן.

מה הכי מרגש אתכם בתהליך ובפרוייקט כולו?

ההיענות של הזמרות, ההיענות של ארגונים וחברות גדולות כמו ויצו וכמו לינקטון, המילים החמות מאנשים קרובים וגם רחוקים כאשר שמעו על הפרויקט הזה, העידוד והרוח הגבית מכל כך הרבה אנשים, ההתעסקות בדבר שאנו בהחלט מאמינים בו – אלו הדברים שריגשו ומרגשים אותנו יותר מכל.

מהו החלום המוזיקלי הכי גדול שלכם?

שבאמצעות המוזיקה הזו שלנו, של הפרויקט הזה, באם נצליח לגעת ולו בנפש של אישה אחת ולעודד, להרים, להצמיח , את המטרה שלנו השגנו.

למי הייתם רוצים להודות?

בראש ובראשונה לארגון ויצו על השותפות המלאה, לחברת לינקטון על השותפות המוזיקלית ועל התמיכה בכול דבר הקשור לפרויקט, לענת שטיינר היחצנית המדהימה אשר נרתמה לפרויקט ועובדת סביב השעון מתוך חיבור עמוק ואמיתי אל הפרויקט ושהפכה לחלק בלתי נפרד מהפרויקט הזה, ליוצרים של השיר "הפעם" המבוצע ע"י זהבה בן המדהימה אשר יצא ביום האישה הבינלאומי 08.03.15 כסינגל ראשון מתוך הפרויקט: מילים: גל שריג ולירון בן שמעון, לחן: רועי ברקוביץ' ושי רביזדה, למעבד השיר: חן מצגר אדר, למנהלת המשרד שלו: שירן דולב, ליעל יעקבי ולמאירה זמלמן על עיצוב גרפי ואיור מדהימים לכל הפרויקט ולסינגל של זהבה בפרט, וכמובן לזמרות המדהימות אשר לוקחות חלק בפרויקט.

 

יוטיוב | לצפייה בלינקטון של זהבה בן מתוך הפרוייקט – 'הפעם'

 

 

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה