בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | אמנים | לינקטון מברכת את האמנים הזוכים בפרסי אקו"ם לשנת 2014

לינקטון מברכת את האמנים הזוכים בפרסי אקו"ם לשנת 2014

לינקטון מברכת את האמנים הזוכים בפרסי אקו"ם לשנת 2014

טקס הענקת הפרסים לזוכים בתחום הזמר העברי לשנת 2014 יתקיים ביום ג', 10 במרץ בבית החייל.
שמות הזוכים פורסמו היום ואנחנו שמחים לראות רבים מלקחותינו ברשימה המלאה.

פרס ע"ש לוין קיפניס לתרומה מיוחדת בתחום היצירה לילדים ליהונתן גפן ויוני רכטר על יצירתם "הכבש השישה עשר"
נימוקי השופטים: מעטות הן היצירות שבכל גלגול שומרות על איכותן ומצליחות להגיע לקהל רחב ילדים ומבוגרים כאחד. במקרה של "הכבש השישה עשר" זה קרה. זה קרה בזכות השילוב הנדיר שבין שירים נפלאים רוויי הומור ורגישות לבין לחנים נהדרים, הפקה מוזיקלית מושלמת וביצועים חד-פעמיים של יהונתן גפן, יוני רכטר, גידי גוב, יהודית רביץ ודויד ברוזה. אלבום הילדים הזה משנת 1978 שומר על איכותו הצרופה ומצליח להסב הנאה והתרגשות לילדים גם בשנת ב-2015 בדיוק כפי שעשה לילדים בסוף שנות השבעים והפך להיות אחד מאלבומי המופת לילדים אם לא ה-אחד.

לצפייה בלינקטון 'כל עוד'

פרס ע"ש יוסי בנאי על הישג השנה למחבר לעמיר לב על האלבום "נוגע בדרכון"
נימוקי השופטים: עמיר לב תמיד ידע לספר סיפור ובאלבומו "נוגע בדרכון" יש לא מעט סיפורים מצוינים, חלקם מותחים קווים ישרים בין אתמול – חולון של שנות השבעים – לבין היום, ישראל של המאה ה-21. "לכולנו היה שרוך ומפתח, ואדידס רום כותב עמיר לב, "ואמהות שעובדות/ היינו מתרגשים להרים את היד ולעצור ולהיכנס למונית/ בדרך כלל הנסיעות היו הרבה יותר טובות מהמקומות שהיינו עוצרים…לא היה לנו חוג, לא נסענו לחו"ל, לא קראנו שירי אהבה/ כנראה שזה הספיק, אף אחד לא חזר בתשובה".
עמיר לב הוא קולה של החילוניות העכשווית הפשוטה והטובה, הערכית והשפויה. לב מבטא את האופן שבו ניתן לכתוב שירת רוקנרול מודרנית בעברית.

לצפייה בלינקטון 'סמי'

פרס ע"ש סשה ארגוב על הישג השנה למלחין לדודו טסה על האלבום "עיר ובהלות"
נימוקי השופטים: באלבומו האחרון "עיר ובהלות" הצליח דודו טסה ליצור מרקם מהודק של לחן, עיבוד וסאונד. המרכיב האינסטרומנטלי, שבשנים האחרונות לא בהכרח הוא החשוב ביותר באלבומים העבריים, תופס מקום נכבד, מהותי ומשמעותי ב"עיר בהלות". טסה ממצה בשלמות את יכולתו כמוזיקאי-מלחין לכל אורכו של האלבום, כשהוא מצליח לאזן בתבונה וברגש בין המלים, השירה והלחן. השנה הלחין דודו להיטים נוספים- למבצעים אחרים ביניהם "לב חופשי" של מוקי ו"אל תאמר" של יובל דיין.

לצפייה בלינקטון 'עיר ובהלות'

פרס ע"ש עוזי חיטמן על הישג השנה לאלבום "הכל לטובה" מילים וביצוע- שאנן סטריט, לחן- שלומי שבן
נימוקי השופטים: "הכל לטובה" הוא אלבום שמזכיר מדוע אלבומים בכלל קיימים עדיין. בעידן שכולו כמעט שירים, יש בו את כל מה שאלבום צריך ויותר. הנושא שמהדהד לכל אורכה של היצירה, מילים חודרות והגשה שמשאירה אותך מרותק ומסור להתפתחות המוזיקלית.
למרות שהאלבום כולו נכתב ומושר בשפה האנגלית הוא מרגיש יצירה מקומית ומחוברת זאת מכיוון ששאנן סטריט הוא אחד היוצרים המקוריים והנאמנים לעצמם שפועלים כיום ויש לו דרך משלו לכדרר שפה. בשיתוף פעולה עם שלומי שבן שחתום על רוב הלחנים באלבום וכמו כן חווה אלברשטיין וברי סחרוף, נוצר שילוב מושלם בין לחן לטקסט שגדל עליך מהאזנה להאזנה.

לצפייה בלינקטון 'February'

פרס ע"ש משה וילנסקי לשיר השנה – "ילד של אבא", מילים וביצוע- מוקי, לחן- יאיא כהן אהרונוב, עיבוד- אורי אבני
נימוקי השופטים: לא בכדי השיר "ילד של אבא" נבחר לשיר השנה, שיר שהושמע רבות בתחנות הרדיו, קבל את המקום הראשון כמעט בכל מצעד ואי אפשר להישאר אדיש אליו. מוקי שהיה פעם "הילד הרע" של תעשיית המוזיקה והיום הפך להיות הילד שאוהבים בכל בית. אין בית בישראל שלא מכיר אותו, שר את מילותיו ומצליח לרגש אותנו בכל פעם מחדש. אין אבא שלא הפך את השיר לרינגטון. זה מספיק כדי להבין שזה לא רק שיר שהשפיע, זה שיר שיישאר איתנו.

לצפייה בלינקטון 'ילד של אבא'

פרס ע"ש ענבל פרלמוטר לתגלית השנה – רותם כהן  
נימוקי השופטים: לאט, לאט ובנחישות מוכיח רותם, כי גם היום, ניתן להגיע להכרה רחבה בזכות כישרון כתיבה, ביצוע ועבודת שטח טובה.
הקהל שמע עליו תחילה, כמי שמלחין וכותב לזמרים אחרים, בין הזמרים שכתב להם כהן- שלומי שבת, אייל גולן, דנה ברגר ועוד ועכשיו הוא בקדמת הבמה וזוכה להצלחה מרשימה בהופעות ובהשמעות אינספור ברדיו. רותם השנה הצליח ובגדול לפרוץ לתודעה ולהיות השם החם של סצנת המוסיקה בארץ. רותם מביא איתו ניחוח חדש של שאנסון ישראלי.

לצפייה בלינקטון 'בואי נדבר'

פרס ע"ש דניאל סמבורסקי לעידוד פרסום היצירה למלחין יוני לבנה 
נימוקי השופטים: יוני ליבנה מצליח להיות מוזיקלי ומאתגר, לא צפוי ורגיש ובהרמוניה מיוחדת במינה לשאת את המאזין על כנפיי הלחן למקומות רחוקים ומיוחדים ולהשיבו הביתה בסופו של שיר. לא פשוט לצאת דופן בתקופה שבה כולם נשמעים כמו כולם. מלחין טוב יודע בלי לדעת על איזה צליל להניח את המילה ואיך לשנות או לשמר את משמעותה.
יוני ליבנה הוא דוגמה מצוינת למלחין כזה בתחילת דרכו בעל ניחוח חדש וגוון מיוחד רק לו. הוא לא מתפשר, מלא הפתעות, מחדד חושים ומרגש.

לצפייה בלינקטון 'אבל הקור'

 

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה