הכירו את החבר'ה הטובים של לינקטון: פרויקט בו עורכי המוזיקה המובילים בארץ משתפים אתכם בלינקטונים שהכי עשו להם את זה בשנה החולפת. מדי שבוע ביום חמישי יעלה פלייליסט לערוץ היוטיוב של לינקטון ולבלוג של לינקטון.
החבר'ה הטובים הפעם בעריכת -עדי לרנר- עורך המוזיקה של אתר "ניוז חיפה קריות נט" במשך שנים ערך וכתב מוזיקה ברשת "זמן מעריב", כשבתווך עבד תקופה קצרה כעורך מדור המוזיקה במוסף "דיוקן" של מקור ראשון תחת מי שיהיה לימים קצרים מעסיקו, שלמה בן צבי. לעתים החליף בטור המוזיקה של המגזין מוצ"ש את העורך המוזיקלי, יקי הפשטיין, אך לאחרונה חזר לפעולה מלאה במסגרת האתר "ניוז חיפה קריות.נט" – אתר החדשות הטרי, שתוך זמן קצר הפך למוביל בכל אזור חיפה, הקריות, נשר, טירת הכרמל והסביבה, עם חשיפה של למעלה מ-300 אלף גולשים בחודש.
על הפלייליסט: "ראפרים לבנים מסמפלים אגדה תימנית, ארנבות בקאמבק מהסרטים, תזמורת שמשלבת ידיים עם היפ הופ, אתיופית שמביאה את קרית ארבע ונתניה לרחבי העולם, ילדים חרדים שמבצעים דאנס והיד עוד נטויה. כור ההיתוך המוזיקלי שלפניכם יגרום לבן גוריון לנענע בקבר. והכל מתוצרת הארץ".
להאזנה לפלייליסט הלינקטונים המלא של עדי לרנר
1. כהן את מושון ודנה פרידר – כל אחד
היכולת של הצמד לסמפל שירי עבר ולהפוך אותם לעדכניים כבר מוכחת, וכאן הם לקחו את הנושא לרמה אחרת. השיר הטוב באוסף המחווה שנעשה כאן באתר.
2. דודו טסה – ואני שר.
אין כמו לעקוב אחר התבגרות מוזיקלית של זמר, במהלך לא פחות מיובל. התוצאה משובחת, כשאת הניצנים ניתן היה למצוא עוד בהיותו בגיל בר מצווה.
3. חנן בן ארי – ממך עד אליי.
מאז שולי רנד ב-2008, חיכינו למוזיקאי דתי שיעשה מוזיקה ברמה "חילונית". בן ארי מראה שאפשר להנגיש את הדת, גם בלי להיות בן למשפחת בנאי.
4. The paz band – careless.
גל דה פז ולהקתה מוכיחים שואו בימתי מהו, ומצליחים להעביר בלוז-רוק בלעז שלא נשמע מתאמץ. ההופעה אפילו טובה יותר מקרוב.
5. ברי – שיר בנאלי.
ברי סחרוף יכול היה להיות שלמה ארצי, ולעשות הופעה אחרי הופעה שמורכבת רק מלהיטים ישנים שנשמעים אותו הדבר, אבל אז הוא לא היה ברי סחרוף.
6. אטלנטיקה – נרקומן.
נחמד לגלות שמאחורי הסדרה קיימת גם להקת רוק אמיתית, עם להיט שתפס גם על המרקע ואפילו מחוצה לו. הכי רחוק מלוזרים שיש.
7. דקלון וסגיב כהן – אמי אמי.
שילוב בין הדור הוותיק לצעיר, במחווה בניחוח כרם התימנים לאהובה עוזרי. השיר רלוונטי עשרות שנים אחרי, ומוכיח את חשיבותה של הנגשת טקסט.
8. ספנסרוסו – פושע.
ירמי קפלן בהרכב חדש, וסגנון שמזכיר את התקופה הבועטת משנות ה-90. גם אבא יכול להיות קול כפושע, בכל זאת סבא היה שריף.
9. השחור החדש – עושה קסמים ורוקנ'רול.
גיא מזיג כבר לא "דורבן", אבל עדיין שומר על הווייב ה-Fאנקי באלבום שכל כולו נענוע אגן ארוך ואיטי.
10. מופע הארנבות של ד"ר קספר – מנגינות.
מה עוד לא נאמר על תופעת הקספרים, שעשרים שנה אחרי שהתפרקו וחזרו מצליחים כאילו ה"רוקסן" עדיין קיים. עוד ארנב נשלף מהכובע.
11. ריף כהן – helas.
הבחורה שהביאה את המגרב המוזיקלי לישראל, בשיר שמשמעותו "חבל" ומדבר על רצונה לקבל תשומת לב מבחור. את שלי היא כבר השיגה.
12. מועדון הקצב של אביהו פנחסוב – lets dance.
האיש והפאסון מהסבנטיז, שמרעיד מועדונים ואגנים עם חיים רומנו, בקאבר שיגרום לדיוויד בואי להתהפך בקברו ולפצוח בריקוד.
13. עופר לוי – שלום בית.
אחד הקולות העוצמתיים והמדויקים בארץ, בשיר מתוך פרויקט עם ירון בכר שמוכיח שזה לא באמת משנה מה הוא שר, העיקר שזה הוא ששר אותו.
14. הדג נחש ותזמורת המהפכה – אין לי אף אחד.
15 שנה לאחר שיצא באלבום הבכורה, חברי "הדג" בביצוע תזמורתי לשיר שכל שורה בו היא מהלומה. פטיש, לו היה לי פטיש.
15. שרית חדד – חיכיתי לו.
מלכת הזמר הים תיכוני, בלהיט שחוזר אל הקצב של שנות השבעים העליזות. אפילו רק המוואל של חדד בתחילתו שווה את כל ההאזנה.
16. סטטיק ובן אל תבורי – סלסולים.
פאר טסי פיצח אותו ב-2014, אליעד נחום ב-2015 וכעת הגיע תור הצמד הנ"ל לפצח את הקוד לאיך עושים פופ קיצי. ממש לא פשוט כמו שזה נשמע.
17. אסתר רדא – cry for me.
השילוב בין ג'ז, סול, אתיופיה, קרית ארבע ונתניה מעולם לא נשמע מדויק יותר. רדא בדרך לכבוש את העולם, והוא מחכה לה בזרועות פתוחות.
18. חיים לרוז – יהלום.
סנדק הסול בביצוע מחודש בסגנון רגאיי, ללהיט הפסיכדלי שכתב לברי סחרוף לפני כעשרים שנה. הקסם לא אבד עם השנים.
19. Prophets of rage – prophets of rage.
הרכב שבנוי מחברים מפאבליק אנמי, סייפרס היל ורייג' אגיינסט דה מאשין. יש מה להוסיף מעבר?
20. קינדרלעך – מתי תגדל.
גם לילדים חרדים חנוטים בחליפות מותר לבצע "מרד" בהורים, והתוצאה – להיט דאנס היסטרי, שפשוט פשע שהוא לא חורך את הפלייליסטים השונים.
21. אלון עדר ולהקה – אל תעזבי אותי.
יש אנשים שהם מגניבים מעצם הווייתם, עדר הוא כזה. אחרי "קסיו זעם" הבועט, הוא מגיע עם שיר קליל שכל כולו חרדת נטישה.
22. עומר אדם – אחרי כל השנים.
אחד הקולות המעניינים, גם אם לעתים המבוזבזים, בשיר שהפך לקאלט רומנטי ולו רק בגלל תחילת הפזמון. שרק יישאר בבלדות.