מתי התחלת לשיר?
לפי עדויות הארכיון בבית משפחת כהן, החיידק התחיל כשהייתי בת 3 והכנתי "נאמבר" יחד עם אחותי הגדולה לכבוד הבר מצווה של אחי. משם כבר לא הייתה דרך חזרה.
מתי הבנת שהמוזיקה היא לא רק תחביב וזה מה שאת רוצה לעסוק בו?
זה קרה ממש אחרי הצבא. לא ראיתי את עצמי עושה דבר אחר. רציתי לשיר, לכתוב שירים ולהופיע. אחרי סיבוב בחו"ל של חצי שנה החלטתי ללמוד ב"רימון" ושם התחיל מסע שאני עושה עד היום…
מהו הסגנון המוזיקלי שלך?
את ההגדרות המדויקות למי עושה מה ואיזה סגנון נראה לי שכולנו איבדנו מזמן. אני לוקחת את כל מה ששמעתי ושאני אוהבת, ומשתדלת ליצור משהו שלי שמתחבר לארץ ולישראלית שבי.
מהו ההישג הגדול ביותר אליו הגעת עד היום?
העובדה שהמשכתי לעשות את מה שאני אוהבת למרות הקשיים שהיו בדרך. והעובדה שאני מסיימת להקליט עכשיו את האלבום הראשון שלי שאת כולו אני מפיקה באופן עצמאי לגמרי, זו זכות גדולה שלא מובנת מאליה.
מהו החלום המוזיקלי הגדול ביותר שלך?
החלום הכי גדול זה להמשיך לעשות מה שאני עושה. לגדול יחד עם המוסיקה ולהגיע לכמה שיותר אנשים בארץ ובעולם, ולהשאיר כמה שירים טובים מאחוריי.
מודלים לחיקוי/השראה?
השראה שיש לי במיוחד בתקופה האחרונה שייכת לאדם נדיר שעזב את עולמנו והוא יישאר לנצח סמל לפס-קול ישראלי ישן וטוב. אישיות שאין כמותה כמעט. אריק אינשטיין ז"ל. לא הכרתי אותו באופן אישי, אבל אני מרגישה מאוד מחוברת אליו. הוא מסמל עבורי עשייה ויצירה שלא תלויה בדבר, צניעות וענווה. הייתי שמחה לשבת איתו על איזה כוס קפה ורק להקשיב לו.
עם מי היית רוצה להקליט דואט?
בגזרת חו"ל – יש זמרת שגיליתי בשנה האחרונה ושמה – lianne la havas . נראה לי שהיה יכול להיות מאוד מעניין לשתף איתה פעולה. היא מרגשת אותי.
בגזרת תוצרת הארץ – יש פרויקט מדהים ושמו "מטרופולין". יש לי חלום לעשות לפחות שיר אחד בחברת האיש שמנצח על הדבר המופלא הזה. (עופר מאירי)
האם מלבד ביצוע השירים אתה גם כותב/מלחין/מעבד?
באלבום הבכורה שלי כתבתי והלחנתי את רוב השירים ובחלק מהם הייתי שותפה לעיבוד. ישנם שיתופי פעולה באלבום עם עוד כותבים, מלחינים, ומפיקים מוכשרים מאוד שהייתה לי הזכות לעבוד איתם. (נעם חורב, הדר גלרון, עידו זלזניק, גיא מנטש ויהל דורון)
יש לך אמונות טפלות או הרגלים מיוחדים לפני הופעה?
יום של הופעה הוא תמיד סוג של יום חג. אני משתדלת לנוח, לאכול טוב ולהישאר באנרגיות גבוהות. לבמה אני תמיד אשתדל לעלות ברגל ימין, מה יש לי להפסיד? (:
באילו קשיים נתקלת בדרך להפקת השירים הראשונים שלך?
לפעמים קורה שאתה בוחר כיוון מסוים לאיזה שיר ואחרי כמה זמן מתברר לך שזה פחות עובד, זה קרה עם כמה שירים באלבום הזה. אין מה לעשות הזמן עושה את שלו, ויש המון יתרונות בלהפיק את השירים לאט, ככה אפשר "לחיות" איתם קצת ולהבין אם ההפקה שבחרנו להם מתכתבת עם מה שרצינו להעביר ומה באמת הכי מתאים לשיר. יצא שאחרי שכבר סגרנו עיבוד והפקה לשיר מסוים, מצאנו את עצמנו אחרי תקופת זמן חוזרים אליו ומקליטים מחדש, לדוגמא הסינגל החדש שלי "כמה עוד" הופק פעמיים שלוש עד שהגענו לעיבוד הסופי. כשמחפשים את הסטייל הכי נכון לשיר לפעמים זה יכול לקחת לא מעט זמן. אה וגם כסף חשוב לציין.
איזו פלטפורמת מדיה נתנה לך במה ואת החשיפה הכי גדולה?
הפלטפורמה הכי משמעותית עבורי עד כה הייתה כשהשתתפתי בתוכנית טלוויזיה שבה נחשפתי להרבה מאוד קהל. בתום התוכנית הייתי צריכה בעצם להמשיך בכוחות עצמי ואני מודה שהשתמשתי בעיקר ביוטיוב ופייסבוק כדי להמשיך לחשוף את המוסיקה לאנשים ולתקשר עם הקהל שלי.
האם במקביל להוצאת סינגל אל הרדיו קידמת את השיר באמצעות רשתות חברתיות? מהלכים מיוחדים שעשית?
האמת שאני די אולד סקול בעניין הזה, ועוד רוצה להאמין ששירים טובים יכולים לצמוח מהרדיו, כמובן שבמקביל אני כל הזמן משתדלת ליצור ולקדם עוד תוכן וקליפים בערוץ היוטיוב ובעמוד הפייסבוק האישיים שלי.
טיפ חשוב ואישי לאמנים מתחילים?
אנחנו בתקופה מאוד מסוימת ומיוחדת, המסנן הגדול של הריאליטי מייצר את האשליה בעיקר לאמנים וזמרים צעירים שאם הופעת בטלויזיה פעם או פעמיים אתה "מצליח" או חלק מ"תעשיית המוסיקה". צריך להבין שהעבודה תמיד הייתה ותהיה- לעבור איזו דרך, לכתוב/ללקט שירים טובים, להופיע, להקליט, להכיר מוסיקאים ולהתמקצע בתחום. ולהפנים שלהצלחה אמיתית אין מעלית חייבם לעלות מדרגה מדרגה, או כמו שמתי כספי אמר: "לא אומרים : נו!! לצ'יפס בשמן" .
לסיום, אם לא הייתי מוזיקאית, הייתי רוצה להיות…
נראה לי שהייתי מבקרת מסעדות. האמת שאני כבר עכשיו מבקרת. הם פשוט לא יודעים (: