מי אתה?
אלון יהודה, בבעלותי ובניהולי משרד יחסי ציבור, ייצוג אמנים והפקות. המשרד מתמחה בעיקר בתחום המוזיקה ועסקי הבידור. עוד כחייל התחלתי את דרכי בתעשיית המוזיקה כנגן גיטרה בס. עם הזמן וכיום, בגיל 40, אני משמש כסוכן אמנים ואיש יחסי ציבור המתמחה בתחום תעשיית המוזיקה.
במהלך השנים עבדתי עם אמנים מהשורה הראשונה, ביניהם: להקת "שייגעצ", דן תורן, להקת פאנקייק, אבי מסיקה, שורטי הראפרית, דנידין, קאשי, שרון הולצמן (אבטיפוס),אורי בנאי, ניר פרידמן, האוליאלים, ניב אוליאל, מורן כרמל, גבי שושן, אורית עטר, אוריאל שלומי ועוד.
מזה מספר שנים ובעיקר לאחרונה, אמנים רבים ומוכשרים מוצאים את עצמם מסורבים על ידי חברות התקליטים הגדולות שאינן יכולות לתת מענה למרבית האמנים אשר מתדפקים על דלתם וזאת ללא כל קשר לכישרון האמן או לפוטנציאל המסחרי שטמון בו.
בחרתי לחרוט על דגל משרדי לסייע, לכוון ולייעץ לקשת רחבה הולכת וגדלה של מוזיקאים ואמנים אשר בוחרים בדרך של הפקה עצמאית, על מנת להתקדם בתעשיית המוזיקה. אני מזמין אתכם להתייעץ עמי בכל נושא או שאלה.
כיצד הגעת לתחום היח"צ?
כאשר עזבתי את תפקידי כמנהל אמנים בחברת תקליטים החלטתי להשקיע מכספי בשני אמנים ספציפיים, לאחר שלב ההקלטות ביקשתי למצוא בעבורם משרד יח"צ מתאים.
גיליתי שזאת משימה כמעט בלתי אפשרית, הרגשתי שמרבית משרדי היח"צ מסתכלים עליי ורואים בעיקר את הכסף, מרביתם נראו לי עייפים מהתחום והעבודה ולא היה להם זיק של אמונה בעיניים. לא היה מנוס ולאחר שנים בהם התמחיתי באולפנים, הפקות, ייצוג וניהול אמנים יצאתי לדרך חדשה גם כיחצ"ן מול המדיה התקשורתית. אני רואה בתפקיד זה אחריות ושליחות גדולה.
אילו זמרים אתה מייצג כעת?
רשימת מיוצגי היח"צ שלי משתנה מעת לעת ואציין שוב שאני רואה כ"מפעל חיים" לעבוד בעיקר עם הדור הצעיר שנמצא לפני פריצה. בין מיוצגיי נמצאים אוריאל שלומי, אורית עטר, להקת בריטניה, שרון הולצמן, מורן כרמל, שגיא ורותם סרי, המופע הנוסטלגי, אדיר לוי, שחר צרפתי ולהקת הדירקטוריון.
מהם רגעי השיא שחווית עם אמניך?
על מנת לא לקפח אף אחד מהאמנים לא אציין שמות. היו הופעות מול עשרות אלפי צופים, היו לא מעט אמנים שהובלתי לחתימה מול משקיעים וחברות תקליטים, היו שירים והקלטות שייעצתי בהן אמנותית והצליחו לשטוף את הרדיו.
אבל כשיא אוכל לומר שאין על הרגע וההרגשה הזאת שיום אחד אמן שידעת לזהות בתחילת הדרך כבעל פוטנציאל מתחיל לעלות על אם הדרך וזוכה לפרגון מצד המאזינים והתקשורת.
במה מתבטא התפקיד שלך בעת הוצאת שיר לרדיו?
בהגדרה הפשוטה תפקידי כיחצן ומשרד יח"צ הוא לאגד בעבור האמן את העבודה מול המדיה התקשורתית – רדיו, אינטרנט, טלוויזיה ועיתונות.
כמובן שאני גם לוקח חלק פעיל בכל הקשור למיתוג ותדמית האמן, צילום, קליפים, כתיבת הודעה לעיתונות, פולו אפ טלפוני לעורכים ואנשי תעשיית המוזיקה הרלוונטים, הנפקת דו"ח מצב והסקת מסקנות לעתיד.
מטבע הדברים ובשל הניסיון שיש לי בתחומים נוספים בתעשיית המוזיקה אני מסייע לאמנים ומנהלים להסתכל קדימה, לבנות תכנית עבודה בראייה לעתיד,להבין לאן לכוון ולא פחות חשוב – לנהל את התקציב נכון.
ולסיום – טיפ לזמר צעיר בתחילת דרכו:
באתר האינטרנט שלי קיים "מדריך לזמר המתחיל". אני מאוד ממליץ לקרוא אותו, השקעתי בו לא מעט מחשבה. אתם מוזמנים להיכנס אליו על ידי חיפוש 'אלונזו' בגוגל.
צילום תמונה: יוהן דובינסקי.