בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | יחצ''נים | הכר את היחצ''ן - ברק אלישע

הכר את היחצ''ן - ברק אלישע

הכר את היחצ''ן - ברק אלישע

ספר קצת על עצמך

ברק אלישע, בן 25 ממודיעין, איש תקשורת ומייסד חברת "ברק הפקות"- חברת המתמחה בייצוג אמנים, יזמות, יחסי ציבור ומופעים.

מתי התחיל הרומן שלך עם המוזיקה?

אני אולי קצת נאיבי להאמין שזה משהו שנולד יחד איתי, אך לפרוטוקול, בצורה רשמית התחלתי לעסוק במוסיקה החל מגיל 12 עוד כנער שהיה שותף להפקות בית הספר, את ניצני ההצלחה טעמתי לראשונה בגיל 16 דווקא בתור אמן מבצע יחד עם הרכב בשם "יוניפלו" שהייתי שותף בו והחלתי להיחשף לבמה, טלוויזיה, כתבות וכו'. הייתי הצעיר בחבורה, מוצא את עצמי מבריז מבית ספר בשביל להופיע ופשוט חייתי את החלום. תחושה שקשה קצת לתאר אבל בשביל ילד בן 16 שיחסית מוכר כלפי חוץ ומופיע ומשודר בטלויזיה בתקופת התיכון, זה הישג משמעותי. במיוחד בעידן ללא רשתות חברתיות או לפחות לא באופן שבו היום הדבר נפוץ. בכל אופן, בתור ילד ראיתי את כל המערכת המשומנת שעבדה סביבנו אך לא באמת הבנתי מה היא, לכן אני מרגיש שיש יתרון מסוים אצלנו ב"ברק הפקות" בהבנה של הצד השני במגרש שאלו האמנים וזה מתבטא בהבנה שלנו אליהם וביחס החם שהם מקבלים.

כיצד הגעת לתחום היח"צ?

התגייסתי למסלול קרבי מה שגם קטע את העיסוק במוזיקה מעט, ובכל זאת החלטתי לחתום קבע והייתי קצין למשך שנתיים נוספות. בסיומם, הגעתי לצומת דרכים שבה הייתי חייב לקחת החלטה: האם להישאר במסלול הבטוח? או ללכת עם הלב ולעסוק במוזיקה? אחת ההחלטות הקשות שקיבלתי בחיי, והחלטתי ללכת עם המוזיקה בכל זאת מבלי לדעת באיזו דרך אעסוק בה בכלל. עם השחרור קיבלתי הצעות רבות לפרויקטים משותפים מאנשים מהתחום שזכרו לי חסד נעורים והתחלתי פשוט להכניס רגל לתעשייה שוב, להכיר אנשים מחדש, ליצור ולעזור לאנשים רבים תוך שימוש בקשרים מן העבר. אנשים שהצעתי להם את עזרתי הציעו לי להפוך זאת למקצוע, יש כאלו שתיארו זאת שאין מחיר לעבודה שנעשית מהלב והאמת שזה ממש הסתדר לי בגלל שלא היה לי כיוון מדויק או הכנסה מסודרת. החלטתי שאני רוצה לעזור לזמרים מתחילים, ראיתי מה שהולך בחוץ וידעתי שהסיכוי קלוש בלי עזרה ולאט לאט התווספו זמרים יוצאי תוכניות ריאליטי, חלקם זמרים שהצליחו ברשת באופן מרעיש וחלקם עדיין אלמונים שממתינים לחשיפה. בנוסף לכל המשוואה הזאת קיימת אישה חזקה מאוד בתחום שלימדה אותי את רוב הדברים שאני יודע, ואמרה לי שאני מיועד לתחום הזה, ועל כך אני מודה לה מקרב לב עד היום!

אילו אמנים מיוצגים על ידיך כעת?

יאיר לוי ("דה וויס"), גבריאל שרם ("כוכב נולד 10"), ערן וקנין ("אחת למיליון"), תומר מתתיהו ומתן מימון ("לאן הלכת"), כמו כן יוצגו זמרים רבים נוספים ומוכשרים בעבר מכלל תוכניות הריאליטי ומחוצה להן.

בקצרה, מה תפקידו של איש יחסי ציבור?

לתת את הבמה המקסימאלית בה האמן יבוא לידי ביטוי, גם כאישיות וגם כזמר ולמקסם את סיכויי הצלחתו של האמן במדיה הרחבה.

במה מתבטא תפקידך בעת הוצאת שיר חדש לרדיו?

עבודה משותפת מא' ועד ת', החל מבחירת השיר והאולפן לביצוע, עיצוב הגרפיקה, כתיבת הקומוניקט בצורה המקצועית ביותר, בדיקת האפשרות ליצירת אייטם מקדים, טיזרים ברשתות חברתיות ואתרים, בניית מעטפת חזקה של רשת ושטח משולבים יחד.

מהי החשיבות והערך המוסף של יחצ"ן  להצלחת פרויקט?

למתג את האמן ולא את השיר- לקיחת אמנים שניתן לעשות איתם דרך ולא אמנים לסינגל בודד.

בידול האמן באופן יצירתי- כיום כמויות הסינגלים היוצאים מידי שבוע היא עצומה, בסופו של יום במצעד להיטים יש מספר מקומות מוגבל ועלינו לדאוג שהלקוח שלנו יהיה בפנים.

אמונה באמנים- חלק מאוד חשוב מהעבודה היא הכימיה בין האמן למשרד בו הוא חתום, אם המשרד לא מאמין באמן – סביר להניח שהם לא ירחיקו לכת, חייבת להיות אהבה וכימיה בין השניים- ככה רוקמים הצלחה.

ספר על רגע שיא בקריירה שלך

הפעם הראשונה שכל אמני המשרד הופיעו יחד, פתאום זה היה לי מול העיניים, הגאווה הזאת להיות חלק ממשהו גדול מאוד. הכבוד שהם רחשו אחד לשני מבלי להכיר בקושי ורמת הפרגון ביניהם עד היום גרמה לי להבין שזה האופי והקו המנחה של המשרד ועל רגש כזה קשה להתעלות.

מה החלום המוזיקלי הגדול ביותר שלך?

כמשרד הפקות החלום שלנו הוא בלתי נפרד מחלומם של האמנים- אנחנו שואפים להיות המשרד שהביא הכי הרבה אמנים לבמות הגדולות בארץ.

טיפ קטן לאומן המתחיל?

אין קיצורי דרך, אין קסמים, זו דרך והיא לא קלה עבור שתי הצדדים אך אפשרית. העסק הזה בנוי ממדרגות ויש לעבור בכולן מבלי לדלג על אף אחת מהן, כי לפעמים יורדים גם אחת למטה וחשוב לדעת איך זה מרגיש שם ולשחזר איך עולים חזרה למעלה.

ליצירת קשר עם ברק אלישע – barak.hafakot@gmail.com

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה