ספר קצת על עצמך
אני חיים צרפתי בן 34, נמצא בעולם המוזיקה כ-15 שנה, התחלתי כשדרן, המשכתי כמפיק מסיבות מזרחיות ולמנהל מועדוני לילה בז'אנר המזרחי. בין לבין כתבתי המון שירים שחלקם הפכו ללהיטים גדולים. כיום אני בעל חברת הפרסום 'אשל תקשורת' המתמחה בהפקת אומנים מתחילת הדרך, ייצוג ובניית תדמית, פרסום, הפצה ויחסי ציבור לאומן.
מתי התחיל הרומן שלך עם המוזיקה?
בגיל צעיר מאוד, תמיד אהבתי מוזיקה מזרחית ותמיד אהבתי לכתוב ולהתעסק עם זה בהתחלה בתור שדרן. זה פרץ ממני החוצה בגיל 23 כשאיבדתי חבר קרוב בתאונת דרכים, אז כתבתי לראשונה את השיר "חבר ואח" ומכאן הכל התגלגל לכתיבת שירים נוספים, להפקות של מסיבות ועד להיום כמפיק ויחצ"ן של אומנים.
כיצד הגעת לתחום היח"צ?
למען האמת הגעתי לתחום היח"צ בעקבות סיפור לא הכי טוב, אחי הקטן היה חתום אצל צמד יחצ"נים שהבטיחו לו הבטחות עד לשמיים, אחים שלי שילמו להם הרבה מאד כסף והכסף נזרק לים כי הם לא עשו דבר למען אחי, ואז כשראיתי את אחי כל כך מבואס החלטתי לנצל את כל הקשרים, הכח והידע שיש לי ולתת מעצמי כיחצ"ן גם לאחרים לא רק לאחי. בהתחלה זה היה קשה אבל מיום ליום ומפעם לפעם אני מחדש, לומד ומתקן טעויות והמטרה היא להיות מפיק האומנים והיחצ"ן הטוב בארץ לאומנים בתחילת הדרך ועוד.
אילו אמנים מיוצגים על ידיך כעת?
שחר צרפתי, שלומי נחמני, יניב בר, דניאל שררה, טליה אסף, מאור צבי, נריה בובליל, בר דיגמי, מיטל קדוש, משה חדד, בן כתב, אברהם עדסי, יוסי בן חמו, מיכאל בן שבת, מיכאל גבאי ומתן סבח.
בקצרה, מה תפקידו של איש יחסי ציבור?
תפקידו של יחצ"ן הוא פשוט וקל… לקחת את האומן שיש לו, לפרסם ולחשוף את האומן בצורה הטובה ביותר כדי שיקבל הכרה בכל מקום אפשרי ובכל דרך אפשרית בלי לראות בעיניים.
במה מתבטא תפקידך בעת הוצאת שיר חדש לרדיו?
בעת הוצאת השיר תפקידי מתחלק לשלושה חלקים, חלק 1 – העניין הגרפי שהוא העטיפה לסינגל, עיגול לדיסק, סרטון ליוטיוב, סרטון קריוקי והכנה של 100 דיסקים של הסינגל.
חלק 2 – הכנת קומוניקט ביחד עם האומן שאותו נשלח בעת הפצת השיר לכל התקשורת כגון: אתרי מוזיקה, מצעדים, תחנות רדיו ועיתונות.
חלק 3 – הפצת השיר לרדיו דרך לינקטון, לאחר מכן סבב טלפונים לתחנות הרדיו השונות למטרת קידום האומן לצורך השמעות, סידור ראיונות וכמובן החלק החשוב ביותר שהוא פרסום יום-יומי של הסינגל ברשת ומחוץ לה.
מהי החשיבות והערך המוסף של יחצ"ן להצלחת פרוייקט?
קודם כל תמיד לחדש ולהביא עוד דברים שיעזרו בחשיפת האומן, בכל יום לפרסם ולקדם את האומן ושירו כי לפי דעתי יחצ"ן שלא חופר על הזמר או הזמרים שלו עדיף שלא יתעסק ביחצ"נות. לא לתת לאומן רק כתבה פה או כתבה שם ובשאר הזמן לא לפרסם את השיר, חובה על כל יחצ"ן כל יום לפרסם את האומנים שלו ברשת ובכל מקום שאפשר.
ספר על רגע שיא בקריירה שלך
עוד לא הגעתי לשיא שלי, אני עוד עובד על זה.
מה החלום המוזיקלי הגדול ביותר שלך?
להגשים חלומות לאחרים, ב'אשל תקשורת' יש כיום אולפן גדול אותו מנהל שי שמואל ומעל 150 פייסבוקים שונים למטרת פרסום וחשיפת האומן. שתמיד נפיק עוד ועוד אומנים, עוד שירים חדשים, עוד הפקות גדולות כמו שעשינו בעבר ברדינג 3 ובמקומות שונים. שתמיד נעשה, נחדש ונצליח עם כל אחד ואחד ונגשים לכמה שיותר אומנים את החלומות.
טיפ קטן לאומן המתחיל?
מניסיון כל אומן בתחילת הדרך חייב שיהיה לצידו האיש/היחצ"ן שיפיק אותו נכון, שייצג אותו נכון, אבל הכי חשוב שידחוף, שיחשוף ושיפרסם אותו כמה שיותר ללא הפסקה.
לא ללכת ליחצ"ן כזה או אחר שיש לו כבר איזה זמר מוצלח כזה או אחר כי אחר כך כמו שראיתי בעבר וחוויתי, הכסף של אותם אומנים יילך לפח. תמיד שילך למקום שכל היום וכל יום יפרסמו אותו ובכל הפקה ובכל מועדון שיש ידחפו אותו להופיע, כי למי שאין פרסום יום יומי בסוף נשכח כי יש ים של אומנים וזמרים היום, חייבים אדם שיחפור עלייך בלי הפסקה.