בלוג המוזיקה של לינקטון - התחנה הראשונה של המוזיקה בישראל

אתה כאן: בית | יחצ''נים | הכר את היחצ''ן - יונתן קרן

הכר את היחצ''ן - יונתן קרן

הכר את היחצ''ן - יונתן קרן

 מי אתה?

יונתן קרן, בן 28, יליד חיפה ותל-אביבי בהווה, אוהב מוזיקה מאז ומתמיד, אך התגלגלתי לתעשיית המוזיקה במקרה. לאחר שירות צבאי במודיעין, עבדתי במשרד הביטחון במשך מספר שנים ובמקביל התחלתי לעסוק בשיווק אינטרנטי עבור חברות סטארט-אפ. האהבה שלי למוזיקה הובילה אותי להקים את חברת קסטה, שמנתה שני אנשים בלבד ופעלה מביתי. הפעילות התרכזה סביב שיווק online למוזיקאים. בהדרגה, התחלתי לספק גם שירותי booking וניהול אמנים. עם התרחבות החברה והגידול בלקוחות, נוספו מחלקת עיצוב גרפי ויחסי ציבור קלאסיים והחברה העתיקה את פעילותה מביתי למשרדים מהם היא פועלת היום.

כיום, החברה מספקת שירותים רוחביים למוזיקאים – החל מיחסי ציבור קלאסיים, דרך שיווק online, ניהול פרויקט ועיצוב גרפי, וניהול עולמות תוכן עבור עסקים בתחומים רחבים יותר.

 כיצד הגעת לתחום היח"צ?

האהבה למוזיקה מצד אחד והחשיבה הטכנולוגית והשיווקית מצד שני, הובילו אותי לנסות ולחשוב על סטארט-אפ בתחום. המיזם לא יצא לפועל, אך הקשר שנוצר דרכו עם חיים שמש, מנהל ותיק ומוערך בתעשייה, המשיך. בשנת 2010 הפכתי לעצמאי והקמתי את קסטה.

 אילו זמרים אתה מייצג כעת?

איה כורם, מיקה שדה, רעות יהודאי, גבע אסקרוב, נועה דויטש, סמדר רונן, שני קדר (שגם עובדת בקסטה) ועוד.

 מהם רגעי השיא שחווית עם אמניך?

כשחושבים על רעיון יצירתי שיוצא לפועל ומקדם את הנוכחות של האמן בקרב קהל חדש, זה כיף גדול. הרגשתי את זה כשהוצאנו את "מהנדסת מחשבים" של איה כורם. ליווינו את השיר במשחק מחשב (בו צריך לאסוף כמה שיותר נעלי עקב ולהרוג כמה שיותר מהנדסי מחשבים עד שהשיר נגמר), בובות נייר של הדמות של איה, תיקים, פוסטרים ומתנות שחולקו בסיבוב שאיה עשתה עם יהל (מנהלת מחלקת היח"צ של קסטה) בתחנות רדיו ברחבי הארץ. האפקט של הקמפיין היה אדיר, התוצאות בשטח היו מדהימות. קיבלנו פידבקים טובים, והיו מאות השמעות של השיר בתחנות הרדיו בכל הארץ. זה קורה כמעט בכל קמפיין, שיש רגע כזה שמעלה חיוך והתרגשות, וזה הדלק שלי.

במה מתבטא התפקיד שלך בעת הוצאת שיר לרדיו?

התפקיד של קסטה, כמו כל משרד יח"צ, בא לידי ביטוי בשני חלקים: א'-  לשמור על רף גבוה ולייצר קשר טוב עם אנשי המדיה וב'- להביא לכמה שיותר חשיפה באייטמים ובהשמעות של השיר.

במקרה שלנו יש המון עבודה על השמעות ברדיו, ואנחנו מאוד עקביים בקשר לזה. בנוסף, אנחנו תמיד מנסים לחשוב על דרכים יצירתיות ליצור עניין ולהבליט את הערכים הכי חזקים שניתן לעבוד איתם.

 האם יחצ"ן מלווה את האמן לאורך כל השנה או רק לפרקים – לפני שיר חדש/הופעה מסוימת?

במקרה של אמנים מוכרים, העבודה היא כמעט לאורך כל השנה, אבל היא מאוד שונה בזמן קמפיין לעומת השוטף. אנחנו תמיד אומרים שהתפקיד של האמן הוא לרוץ את המרתון של הקריירה שלו, ושאנחנו נתלווה אליו לספרינטים של ארבעה חודשים עד חצי שנה בכל פעם, שמטרתם ליצור עליית מדרגה.

 לסיום – מה אתה ממליץ לאומן צעיר בתחילת דרכו?

לחשוב רחוק ולהבין שלהיות מוזיקאי, זה כמו להיות כל בעל עסק אחר – צריך יצירתיות, תושייה, אסרטיביות, יחסי אנוש ודרייב.

הגב עם פייסבוק

גלול למעלה