מי אתה?
עודד מזרחי, בן 33, בעלים של משרד יחסי ציבור שמתמחה במוזיקה בפרט ובתרבות בכלל. בזמני הפנוי מטפח גם פודקאסט רוק בשם On The Rocks.
כיצד הגעת לתחום היח"צ?
מאז ומתמיד נמשכתי לעולם התקשורת, וזמן רב החלום שלי היה בכלל לשדר ברדיו. את המיקרופון הראשון נתן לי אבי ריבי בתחנת 106 של "העמק המערבי", ובהמשך שידרתי עוד 3 שנים ב"קול יזרעאל" תוך כדי לימודי תקשורת במכללה.
בשנה האחרונה ללימודים נכנסתי לתכנית סטאז', והחלטתי לנסות ולטעום מעולם יחסי הציבור. הגעתי למועדון ההופעות "קולטורה", בדיוק כשהבעלים נדב נישרי החליט לפתח גם מחלקת יחסי ציבור. עם סיום הלימודים ותקופת הסטאז' עברתי למרכז וניהלתי את המחלקה במשך למעלה מ- 3 שנים. כשהמועדון נסגר ב-2009 יצאתי לדרך עצמאית ופתחתי את המשרד שלי.
אילו זמרים/הרכבים אתה מייצג כעת?
בימים אלו אני מתחיל לעבוד עם שלושה אמנים נפלאים –Shim , טליה ברנדמן ויובל בילגוראי עם ההרכב Bilgo&Co, אני מבטיח שעוד תשמעו עליהם הרבה בחודשים הקרובים. בשנה האחרונה זכיתי לעבוד גם עם כמה מהאמנים שגדלתי עליהם, ביניהם דורי בן זאב, דני ליטני ודורית ראובני.
לצד העבודה עם אמנים, אני עובד גם עם גופים בתחום התרבות – איגוד אמני ישראל, מכללת BPM למוסיקה, ביה"ס למשחק של יורם לוישטיין ועוד. אני חי תרבות, ונהנה כמעט מכל רגע.
מהם רגעי השיא שחווית עם אמניך?
במהלך תשע שנים היו לא מעט. בכל פרויקט האתגר שונה וכשזה מצליח זה תמיד מרגש.
ביום הולדתו ה-86 של הנשיא פרס קידמתי אלבום משיריו שהלחין והפיק קובי אושרת, אשר לווה במופע עם גדולי האמנים, כך שיצא לי לעבוד עם אנשי בית הנשיא ומול כלי תקשורת בין-לאומיים. זו הייתה חוויה מרגשת ויוצאת דופן. עם זאת, לא תמיד חייב להיות משהו ענק כדי להרגיש סיפוק. כמי שעובד לא מעט עם אמנים עצמאיים, כל פרויקט שמקבל השמעות, ביקורות טובות והכרה, (כמו למשל פוטוטקסיס וירונה כספי שהאלבומים שלהם הוכתרו כל אחד בזמנו על ידי כמה מבקרים כאחד מאלבומי השנה), הוא ניצחון קטן ומתוק.
בנוסף, מתוקף תפקידי כדובר של איגוד אמני ישראל אני זוכה לקחת חלק באירועי מחווה לענקי התרבות הישראלית ובכל אירוע כזה, כשאני מביט על הבמה מאחורי הקלעים אני נזכר מחדש כמה אני אוהב לעשות את מה שאני עושה.
במה מתבטא התפקיד שלך בעת הוצאת שיר לרדיו?
התפקיד מתחיל עוד לפני הוצאת השיר עצמו. הוא מתחיל בלהבין מי האמן שיושב מולי, מי הקהל שלו ומה הדרך הכי נכונה עבורו. אחר כך כמובן יש לבחור את השיר הנכון, ולדאוג שהוא לא ייצא לחלל הריק, שישימו אליו לב, כדי לא להסתמך אך ורק על הפולו-אפים לתחנות.
האם יחצ"ן מלווה את האמן לאורך כל השנה או רק לפרקים – לפני שיר חדש/הופעה מסוימת?
יש ויש. אני אישית מאוד אוהב לעבוד עם אמנים לאורך זמן וללוות אותם, ולא רק לסינגל או שניים. עם זאת, כל אמן וכל פרויקט נבחנים לגופם והקמפיין נבנה בהתאם.
מה אתה ממליץ לאמן צעיר בתחילת דרכו ? טיפ לסיום
שני טיפים, ברשותכם. הראשון – תמיד תהיה נאמן לעצמך ולמוזיקה שלך. אל תנסה "להתנחמד" או לקלוע לטעמו של פלייליסט כזה או אחר, האמנים שהצליחו לאורך זמן הצליחו כי הם הלכו עם האמת המוזיקלית שלהם והיו מיוחדים.
השני הוא לחשוב על עצמך כעל עסק לכל דבר. יותר מדי אמנים לצערי משקיעים הון תועפות בהקלטות, בלי לתכנן תקציב מראש ומגלים שיש להם אלבום נפלא ביד ואף לא שקל אחד לשיווק. תכננו לכם תקציב, תקראו ותלמדו מהם התהליכים ומול אילו גורמים תצטרכו לעבוד בהמשך ותיערכו בהתאם. בהצלחה!
ליצירת קשר עם עודד מזרחי – odedtik@013net.net ,052-8345958