מי את?
מירב בלומנפלד, חיה לי בשמחה בתל אביב, בכרם בבית עם גינת פרחים. חובבת דיסקו מושבעת ואם אני לא רוקדת לפחות פעם בשבוע אני עלולה להפוך לנציב מלח. מחוברת למוזיקה בכל דקה פנויה ומקבלת תחושת משמעות כשהשירים של האומנים שלי מושמעים ברדיו. אני עושה למוזיקאים יחסי ציבור, ליווי, ייעוץ וקואצ'ינג, מלווה אותם לאורך כל הפרומו, מחזיקה את ידם פיזית ומנטלית. היחסים שלנו אינטנסיביים והדוקים על גבול קשרי דם לכל אורך הפרויקט.
כיצד הגעת לתחום היח"צ?
הגעתי לתחום היח"צ במקרה, כמו כל הדברים הטובים בחיים. עבדתי שנים בהייטק בתחום של משאבי אנוש ואז מיציתי, בהיתי, חיפשתי, התבלבלתי ומצאתי. העליתי סטטוס בפייסבוק שאני מחפשת עבודה ואם יש מישהו שמכיר אותי וחושב שיש לו משהו שמתאים לי שיעדכן. ואז פנתה אליי נעם ששון, חברה אהובה, הידועה בכינוי Catsoulcat והציעה לי לחבור אליה ולעבוד בהייפדליטי, חברת הפצה שעובדת בעיקר עם אומנים בתחום האינדי והרגשתי שמצאתי את המקום שלי. עבדתי שם 3 שנים ובשנה האחרונה אני עובדת כעצמאית בשיתוף פעולה איתם ויחד עם נטע בן כנען.
אילו זמרים/הרכבים את מייצגת כעת?
אני מייצגת את אושיק לוי, רננה נאמן הנבלאית המוכשרת, שלום תשובה המהולל, דנה ליקוורניק האנרגטית, אוזי זולטק הגותית ועוד. הפרויקט הראשון שלי היה עם מופע הארנבות של ד"ר קספר, בהמשך עבדתי גם עם אילן וירצברג, ג'וני שועלי, אורן ברזילי ועוד.
מהם רגעי השיא שחווית עם אמניך?
רגעי שיא שחוויתי היו כניסה של השיר של רננה נאמן לפלייליסט של גלגלצ כשכבר היה נראה שאבוד, הופעת השקה של שלום תשובה בבארבי שהייתה מפוצצת באנשים ופרויקט ה"גשר" של מוזיקת עולם שדורג כאחד הג'אמים המוצלחים ב88 ועבר לחו"ל ופתח להם כמה דלתות שם. בנוסף היה פרויקט של אלבום בהייפדליטי שנקרא 'Inside looking outside' שכלל מבצעים ישראלים ששרים באנגלית כגון נינט, גלעד כהנא, מאיה איזקוביץ, רבל דאיי (גיא מנטש ויהל דורון) שכלל מופע גדול שהיו בו כמעט כל האומנים הרלוונטיים שפועלים בארץ. זה היה כייף גדול להפיק את האירוע, להנחות אותו ולראות את המדיה מגיבה אליו בפרגון גדול.
במה מתבטא התפקיד שלך בעת הוצאת שיר לרדיו?
כששיר יוצא לרדיו אני דואגת להשיג לו בכורה קודם, להיפגש כמה פעמים עם המוזיקאי כדי לכתוב קומוניקט כמה שיותר מדויק לו ואז עושה פולו-אפ טלפוני לכל השדרנים, מארגנת ראיונות טלפוניים ואז כמובן בודקת בנוירוטיות את ההשמעות במדיה פורסט.
האם יחצ"ן מלווה את האמן לאורך כל השנה או רק לפרקים – לפני שיר חדש/הופעה מסוימת?
אני משתדלת ללוות את האומן כל עוד יש לי מה לתרום לו ואיך לעזור לו. חלילה לא עובדת עם סטופר ותאריך סוף פרויקט.
לסיום – מה את ממליצה לאמן צעיר בתחילת דרכו ?
אני ממליצה לו לנשום עמוק, להיות סבלני, עקבי ונחוש, להופיע כמה שיותר בכל מיני מקומות בארץ ולא רק בתל אביב, ליהנות מהדרך ולא לחפש רק את התוצאה. לעשות הכול באהבה, לשים את האגו בצד עד כמה שאפשר כי גם אומנים מוכרים מופיעים לפעמים מול שלושה אנשים ולהתייחס לכל אדם בקהל כעולם ומלואו. לעבוד רק עם אנשים שמרגישים אתם כימייה וחיבור ושמחוברים למוזיקה של האומן או לפחות מאמינים בה.
אומנים מתחילים מגיעים עם המון התרגשות וביטחון במוזיקה שלהם אחרי ששנים המשפחה שלהם והחברים שלהם אומרים להם שהם חייבים להוציא לרדיו כי הם ה"דבר הבא". אז לא. גם ל"דבר הבא" לוקח שנים לפרוץ ויש מלא סרטי דוקו מוזיקליים שמספרים את הסיפור הזה (הבולט לאחרונה- שוגרמן). הרבה גם לא ממשיכים לעשות מוזיקה כי ציפו והתאכזבו. אני ממליצה לכל אומן לחפש ולמצוא את הדרך שטובה לו ליצור, להופיע. להשתפשף. לנסות לא לקחת קשה ביקורת לא מפרגנת או חוסר היענות מהמדיה. חשוב לחדש את עצמך ולהתפתח, ללמוד, לחקור פייסבוקים של אומנים אחרים כדי לקבל השראה לרעיונות איפה להופיע, איך לשווק וכו'. להיות טוטאליים, מחויבים ונוכחים ואם אפשר, להשאיר את הציפיות ואת הדרמות בצד. זה מוזיקה, זה כייף.
ליצירת קשר עם מירב בלומנפלד – musicfactory.merav@gmail.com