קצת על עצמך: (במידה ומדובר בצמד – ספרו על החיבור ביניכם)
אנחנו שניים דן ברגר ואיב דרייפוס.
דן: הכרנו בקבוצת "רוצים חוק מוזיקה" בפייסבוק. שנינו רצינו לעשות משהו בשביל לשנות את הנוף המוזיקלי בארץ וכך בעצם התחלנו את דרכנו המשותפת.
איב: היה חיבור מיידי, שנינו רצינו לעשות דברים מיוחדים ויצרנו שיתופי פעולה בין להקות ואמנים בכל מיני פרויקטים.
עם אילו אמנים אתה עובד בימים אלה?
Wasserman – להקת אינדי פולק קאנטרי של ישראל וסרמן (פרוייקט חדש שלו) בקרוב יצא אלבום ראשון בפרוייקט בהפקה של תומר ישעיהו (Isaiah).
נועה מיי – אמנית נהדרת שהוציאה כעת אלבום בכורה בשם "New Born Beast", שירים מלאי גרוב עם אלמנטים של רוק לצד פופ אלקטרוני.
הברגרז – טריו של רוק נ' רול ישראלי שהוציאו לפני שנה את הEP הראשון שלהם וכעת עובדים על חומרים חדשים.
מתי התחיל הרומן שלך עם מוזיקה? [וספר לנו על הזכרונות וצעדייך הראשונים כמנהל]
איב ודן: מאז שאני זוכר את עצמי. מוזיקה תמיד הייתה שם.
בקצרה, מה הוא תפקידו של המנהל האישי?
כחלק מהרעיון לשנות פה את התפיסה לגבי מוזיקה ישראלית ומוזיקאים ישראלים, התחלנו לעבוד עם מספר אמנים לא מוכרים.
השינוי שאנו רוצים לעשות לא יכול, ולא יתבצע באמצעות האמנים המוכרים.
הם כבר נמצאים במקום שלהם ויש לנו כבוד גדול לפועלם, אבל אנחנו רוצים מאוד להראות שיש עוד המו אמנים נוספים שלא מקבלים תשומת לב מספקת מהתעשייה למרות הערכה רבה שיש לאמנים הללו.
במה מתבטאת עבודתך ביום יום?
דן: אבא, אמא, ופסיכולוג הלהקה.
איב: מוסיקאים בדרך כלל היום מאבדים את עצמם בתוך עולם המוסיקה, ההתפתחות הטכנולוגית ואתרי השיתוף גרמו לכך שהשוק מוצף בהרבה אמנים שיכולים להוציא שיר לאוויר בכל דקה.
התפקיד של המנהל הוא לכוון את האמן שלו למה שצריך לעשות בטווח הארוך – מרגע שמתחילים לעבוד מתכננים מתי להוציא סינגלים, עם מי לעבוד, איפה להופיע, איזה יחסי ציבור, איך לחסוך כמה שיותר כסף כדי שהאמן יוכל לעשות זאת לאורך זמן וכמובן לנסות להזיז את האמן לכיוון אחד למעלה.
לצערנו, הדרך של כל מוסיקאי היא קשה מאוד היום, לא מתגמלת כמעט בכלל. אבל כמו שאנחנו לא מוותרים, אנחנו דואגים שהאמן לא יוותר.
עבודה קשה ותכנון נכון וקצת מזל, והדרך למעלה היא עניין של זמן (גם אם לפעמים זמן ארוך מאוד).
מה החשיבות של המנהל האישי לקריירה של האמן?
דן: בעיקר טלפונים לבמות, הפקות. בוקינג וקידום הלהקות.
איב: אני גם עושה בוקינג, אבל ביום יום אני מחפש תשובות לכל הבעיות שיש לאמן שלי.
מנסה להתקשר עם חברות לשיתופי פעולה, לספק לאמן את הדברים שהוא צריך כדי שיהיה לו את השקט המרבי לעשות את המוסיקה שלו.
ועובד על חשבונות הפייסבוק והבנדקמפ של הלהקות.
מה מייחד אותך בתור מנהל?
דן: זה מאד תלוי במנהל. הזמנים היום די בעייתיים וכל מנהל הוא יחצ"ן, הוא נגן, הוא צלם, הוא דייג.
ורובם מנהלים 10 להקות במקביל.
אנחנו מאמינים במנהל אולד סקול שפותר כל בעיה שהוא יכול ודואג לתפעול השוטף של הלהקה.
איב: מנהל טוב יכל להרים את הקריירה של האמן לגבהים שהוא לא חלם עליהם. מנהל רע יכול לפגוע באמן לא מעט.
ספר על רגע שיא בקריירה:
דן: "פסטיבל בדרכים"- פסטיבל נודד שאירגנו שלא זכה להצלחה גדולה. אבל ככל שהזמן עובר אני מבין איזה הישג זה היה.
איב: פסטיבל בדרכים בהחלט אחד מרגעי השיא שלנו, נכון שבחלקו לא הצליח, אבל הספיק לי שאחד הימים של הפסטיבל היה מלא לחלוטין, הכרנו להקות חדשות שנתנו הופעות גדולות, הרבה חברים חדשים וטובים.
עוד רגע שיא הייתה הופעה של הלהקה של ישראל וסרמן בדאג וטוני בו אירחנו את דנה עדיני, נועה איילי ומיכל גבע, המקום היה מלא עד אפס מקום, חוויה ענקית.
מהו החלום הכי גדול שלך?
דן: שואוקייס של הלהקות של "און דה רוד" מול 20 אלף איש בבלומפילד.
איב: אני קצת יותר ראלי. שהלהקות שלנו יופיעו מול קהל מלא בבארבי בהשקות האלבום, שהלהקות ירוויחו כסף מהעבודה הרבה שלהם ושתהיה להם הצלחה בינלאומית ולא רק ארצית.
מי או מה הם מקורות ההשראה שלך? והאם יש לך שיטות עבודה מועדפות?
דן: מנהל הלהקה בסרט "כמעט מפורסמים".
איב: מוזיקה ואמנות מכל סוג – אני מקבל חיזוקים ורעיונות מהקשבה לשיר או לראות ציור יפה.
טיפ קטן לאמן המתחיל?
דן: אל תתייאש, יהיה הרבה יותר גרוע
איב: הדרך ארוכה, קשה ומתסכלת. אם תצליח להתגבר על המכשול הפסיכולוגי שיש במקצוע ותעבוד קשה, בסוף זה יצליח.
תעשה מוזיקה, תיצור כל הזמן, שתף פעולה עם אמנים נוספים, תחווה סגנונות חדשים, תתפתח ותתחדש, והכי חשוב – אל תעשה לעצמך הנחות, אתה מוזיקאי 24/7 או שאתה לא תצליח.
אל תשכחו, אחרי כל עלייה יש ירידה, והרבה פעמים יש ירידות גדולות לפני עלייה, אל תתייאש!
On The Road Productions| On The Road Productions Web Site | Wasserman | הברגרז | Noa May