מי אתם?
הילה דולגין ואסף כהן מחברת "עלמה מיוזיק" המתעסקת בניהול הפקות, אמנים, תוכן ושיווק מופעים.
אנחנו בני 32 מתל אביב, חברי ילדות ולפני שנתיים החלטנו לפתוח יחדיו את "עלמה מיוזיק" ולאחד את התחומים השונים שעסקנו בהם תחת קורת גג אחת.
כיצד הגעתם לתחום?
הילה: אני הייתי אחראית על מערך ההופעות במועדון הצוללת הצהובה בירושלים ולאחר מכן חברתי למפיק חיים שמש בהפקות שונות.
אסף: אני עבדתי כתחקירן וכעורך משנה בהפקות טלוויזיה. בעיקר בתחום המוסיקה והבידור.
אילו אמנים אתם מייצגים כעת?
אנחנו מייצגים אמנים והפקות מקור יחודיות, כגון – המופע "אינדי ילד" – מופע רוקנ'רול לכל המשפחה אשר רץ בהצלחה כבר מעל לשנה ברחבי הארץ. את המופע מנהל אמנותית חיים שמש ומפיק מוסיקלית חמי רודנר.
המופע "משבר כביסה" – מופע מוסיקלי המשלב תיאטרון ומחול עם הזמרת יעל קידר והשחקנית אפרת כהן.
ChuvA – הרכב אינדי רוק בהנהגת שלום תשובה שבימים אלה משיקים את אלבום הבכורה "Summary".
מיכל פאולינה – זמרת ויוצרת מוכשרת שבימים אלה יצא אלבומה הראשון "פלייליסט".
בנוסף, 'עלמה מיוזיק' אחראית על הפקת מרתון חולון לייב, פסטיבלי הביטלס השנתיים ועוד.
מהם רגעי השיא שחוויתם עם האמנים?
היו המון רגעים כאלה. הראשון היה ממש בתחילת הדרך בפרויקט הראשון של "עלמה" – כששתי הופעות הבכורה של "אינדי ילד" היו סולד אאוט שבועיים לפני.
גם ההפקה של פסטיבל הביטלס האחרון במרכז שטיינברג חולון בו זכינו לעבוד וללוות צמוד את לואיז הריסון, אחותו של ג'ורג' האריסון הגדול.
בנוסף, העבודה במרתונים של חולון לייב בהם היה לנו הכבוד לעבוד עם מיטב האומנים בארץ – אביב גפן, שלום חנוך, ברי סחרוף, אביתר בנאי ועוד.
במה מתבטא התפקיד שלכם בעת שחרור שיר לרדיו?
התפקיד שלנו מתחיל הרבה לפני שחרור השיר לרדיו. בחירת השיר, המראה הוויזואלי של העטיפה, בחירת משרד יחסי הציבור ותכנון הפרוייקט לטווח הארוך.
ספרו לנו קצת על ההבדל בין מנהל ליחצ"ן
המנהל הוא בעצם 'החייט' של הפרוייקט כולו. מנהל אחראי לראות את התמונה המלאה ולתכנן קדימה את הקריירה של האומן על שלל גווניו. היחצ"ן לעומת זאת, אחראי על איך הפרויקט יראה מבחינה תקשורתית ואיך הפרויקט יצליח להגיע לכמה שיותר פלטפורמות. תפקיד שאינו פשוט כלל בימינו כשכל רגע יוצא לעולם שיר חדש שמחפש קהל.
ולסיום, מה אתם ממליצים לאומן צעיר בתחילת דרכו?
בעיקר שיהיה סבלני. אומנים שמסיימים עבודה על אלבום בדרך כלל מאוד רוצים כבר לשחרר הכל וכמה שיותר מהר. חשוב להבין שהדרך חשובה, גם אם היא לוקחת לפעמים המון זמן.
דבר נוסף, היינו ממליצים לאומן צעיר לנהל נכון את התקציב שיש לו ולקחת בחשבון שגם אחרי שהאלבום מודפס, הדרך עוד ארוכה וחשוב להשאיר מימון ליחסי ציבור, ניהול, שיווק, גרפיקה ובוקינג וכך למנוע מצב שאומנם יש לו אלבום מודפס ביד, אבל גם יש לו עוד ארגז של 500 עותקים יתומים ללא אפשרות להפיץ ולשווק אותם לעולם.