צילום: פזית עוז
להוציא שיר זה מרגש, מאתגר וגם…יכול להיות מבלבל
חשוב לנו בלינקטון שכל אמן ירגיש נינוח, נתמך ומיודע, גם אם זה עוד לפני הצליל הראשון
לשם כך רצוי ליווי של מאמן אישי קשוב ומעודכן
אז פנינו לשירי רווה, מאמנת ואשת יחסי ציבור מובילה, שתעזור ותכוון אתכם לקחת את הצעד הראשון, שירי ידועה בחשיבתה היצירתית הבאה לידי ביטוי גם בקהילת ETUDE, אותה הקימה ומנהלת בפייסבוק עבור אומנים בתחילת הדרך.
התבקשתי מהאנשים היקרים והאהובים בלינקטון לכתוב לכם את הטיפ הכי טוב שיש לי לחלוק לקראת הוצאת שיר חדש. האמת היא, שיש אינספור טיפים לקראת הוצאת שיר ובכלל, אבל לא כל טיפ נכון או רלוונטי לכולכם, לכן ניסיתי לחשוב מה כן יהיה נכון ורלוונטי לכל אומן שיקרא את הדברים וזה מה שבחרתי להעניק לכם היום:
אחת השאלות הכי חשובות שאני נשאלת שוב ושוב היא: מהו הדבר הראשון שאומן צריך לדעת לפני שהוא מוציא שיר חדש?
התשובה בגוף השאלה. אתם חייבים לדעת. אתם חייבים להחזיק במידע שיאפשר לכם לפעול בחופשיות וביצירתיות במרחב בו אתם מבקשים להיות.
כאומנים, אתם חייבים לאמץ ולהחזיק בתפיסה שאתם בעלי עסק ולא רק, אלא שאתם גם העסק עצמו. המותג. התפיסה הרומנטית שהאומן יוצר באולפן ובזכות כך הוא זוכה באהדת הקהל ובחיבוק תקשורתי, היא תפיסה לא ריאלית, שלא נאמר מוטעית ומסוכנת (סליחה על הדרמתיות). אגב, לא רק ולא ספציפית לעידן החדש, אבל אי אפשר שלא להתייחס לשינויים המשמעותיים שהתרחשו וממשיכים להתרחש.
העידן החדש מביא איתו אופציות ואפשרויות רחבות ומבורכות שנפתחו בפניכם לנהל בעצמכם את מערך החשיפה שלכם ובכך לקחת שליטה מלאה לתקשורת ישירה מול הקהל (הצרכן) ולייצר ביקוש ופופולאריות, ובאותה נשימה העידן החדש מביא איתו התמודדויות רבות יותר שמצריכות מכם ניהול מערכתי רחב ועבודה אינטנסיבית בשלל ערוצים במקביל.
כבעלי העסק, אתם חייב קודם כל להכיר את השטח כיום, את הסביבה החיצונית בה אתם מבקשים להתקיים. החל מבירוקרטיות אדמיניסטרטיביות של רישומים בגופים שונים, הכרת הזכויות והאיסורים וצינורות השיווק העומדים לרשותכם, ביניהם הסטרימינג, הרשתות החברתיות והמדיה התקשורתית.
כמותג, עליכם להכיר בעצמכם. בזהות שלכם כאומן, הערכים והמסרים שבזכותם תוכלו לזהות את קהל היעד שאתם פונים אליו, את מבשרי הבשורה שלכם. הכרה בהם תאפשר לכם לדעת למי ואיך לשווק.
אתם חייבים להכיר ביכולות שלכם כמו במגבלות שלכם, הכרה בהם תאפשר לכם לדעת שהמטרה שהצבתם היא ריאלית וברת השגה.
להכיר באיכויות ובכישורים שלכם שמייחדים ומבליטים אתכם, הכרה בהם תאפשר לכם ליצור אסטרטגיה יעילה.
אתם מוכרחים להציב לעצמכם מטרות ברורות, מדידות וריאליות, בהתחשב במשאבים העומדים לרשותכם, האישיים והמקצועיים ולייצר אסטרטגיית שיווק מותאמת ואפקטיבית שתאפשר לכם להתקרב ולהשיג את המטרות שלכם. איך? אם תדעו.
בזכות הידע שתחזיקו בו, תוכלו לצאת לדרך מצוידים בכלים שיאפשרו לכם לקחת החלטות, לנהל פעולות, למדוד תוצאות, למזער תסכול, להתנהל כלכלית באופן מבוקר וכמובן לנטרל הוצאות מיותרות, לחסוך זמן ואנרגיה ולהיות ממוקדים.
אני יודעת, זה נשמע המון, זה נשמע מורכב, זה כנראה מרחיק, מלחיץ ומטריד. ביקשתם להיות אומנים, אתם יוצרים ומבצעים בעלי כישרון בולט, אהבה ותשוקה לעיסוק שאתם מבקשים לעצמכם ולא אנשי עסקים. אבל מי מכם שמבקש לעצמו לחיות מהאומנות שלו והיא לא רק תחביב יקר לצד עבודה יומית מסודרת עם תנאים סוציאליים משתלמים, מוכרח לפעול למען מה שאתם רוצים ויכולים להיות.
אז מה אתם צריכים לדעת לקראת הוצאה של שיר חדש? הכל.
רגע, אני לא עוזבת אתכם בלי שורה תחתונה אופטימית:
הוצאתם שיר חדש? מזל טוב!! זה באמת מעמד מרגש ומיוחד וכדי להצליח לסדר קצת מהבלגן ולסנן ביעילות למי לשלוח את השיר (לא רק בתקשורת, רמז: תחשבו קרוב ותחשבו רחב), תשאלו את עצמכם, מי *צריך* את השיר שלי?
כשתדעו, תדאגו שיגיע אליו.
בהצלחה 😊