היכרות עמוקה עם תוכניות רדיו, מדורי התרבות והבלוגים.
הילה דגן תמיד עם היד על הדופק ע״מ לקדם את אמניה בצורה היעילה והמעודכנת ביותר.
כיצד הגעת לתחום היח"צ?
מאז ומתמיד מוזיקה היא חלק גדול מחיי. במהלך השנים, סביב אהבת המוזיקה ובין השאר גם דרך מפגשים בהופעות, הכרתי אנשים רבים שעיסוקם הוא מוזיקה ותרבות (מוזיקאים, אנשי עיתונות ורדיו). במשך תקופה ארוכה, לא חשבתי שתחום עניין מהותי עבורי יתהווה למקצוע. המפגשים עם מי שמעורבים בתעשיית המוזיקה מאחורי הקלעים, כנראה גרמו לי להבין שזאת אופציה עבורי וברגע שהבשילה בי ההחלטה, פעלתי בנחישות לממש אותה. הכניסה למקצוע הייתה די חלקה ומהירה, כיוון שתמיד קידמתי מוזיקה שאהבתי בקרב הסביבה הקרובה, כך שבעצם עסקתי ביח"צ מבלי שידעתי. בנוסף, ההיכרות רבת השנים עם תוכניות הרדיו השונות ומדורי התרבות עזרה לי מאוד מבחינת הניתוב בשטח חדש וההבנה כיצד אני יכולה לקדם מוזיקה באופן מיטבי. כבר כ-6 שנים (מתוכן 5 שנים כעצמאית) מאז שמצאתי את העיסוק הכי מעניין ומלהיב שהיה לי, שהוא הכי אני
.
אילו זמרים את מייצגת ?
ניר שלמה, ישי קיצ'לס, דן תורן, שחר אבן צור, רוני בר הדס, מאור אלוש, הלל גבעון, שוורצמן, תמר אפק, סטלה גוט, "המצמד", נדב יעיש, נעמי ייבין ועוד רבים. אני מייצגת מוזיקאים ומוזיקאיות במגוון ז'אנרים, כשהמשותף לכולם הוא שהמוזיקה שלהם נוגעת בי, היא מרתקת אותי ואני מאמינה בה. מעבר לכך, חייב להיות גם חיבור אישי, שהוא הכרחי לעבודה משותפת ולהובלת פרויקטים יחד במשך כמה חודשים (פלוס מינוס). בלי טיפה של ציניות, זאת באמת זכות לעבוד עם כשרונות כאלה באופן יום-יומי, זכות שמעניקה לי את המוטיבציה וההשראה לעשות את מה שאני עושה.
מהם רגעי השיא שחווית עם אומן שלך?
יש המון, כל הזמן, כל יום. כמובן קיימת התרגשות גדולה כששיר נכנס לפלייליסט של תחנה ארצית או כשמתפרסמת כתבה גדולה באחד הפרינטים או בחדשות שישי, אבל דווקא יש משהו מאוד מרגש במה שנראה כביכול פשוט. עבור אמן מתחיל מדובר בקסם אמיתי, שאינו מובן מאליו – לשמוע את השיר הראשון שאי פעם הוציאו ברדיו או כשהוזכרו לראשונה בביקורת או מעל גלי האתר, זה רגע שיא חד-פעמי ומאוד מיוחד
.
במה מתבטא התפקיד שלך בעת הוצאת שיר לרדיו?
התפקיד של היח"צ הוא הרבה יותר מורכב ורחב מזה וכולל אסטרטגיה שלמה. לגבי ההיבט הספציפי של הוצאת שיר, אני דואגת שהשיר יגיע לכמה שיותר אוזניים – מהתחנות הגדולות ועד למקומיות, שפוזרות בכל רחבי הארץ, כשאני פונה גם לביקורות, העיתונות והבלוגים השונים. במקביל, מתמקדת לאילו תוכניות רדיו או מבקרים השיר יתאים ספציפית. בכל התהליך הזה, ישנה חשיבות רבה לתקשורת השוטפת ושיתוף הפעולה – אני נגישה למיוצגות ולמיוצגים שלי בכל עניין או שאלה ועובדת בשקיפות מלאה (מעדכנת למי פניתי, מי הגיב לחיוב או לשלילה), כדי שירגישו שאכן יש מישהי שנמצאת יחד איתם ועושה כל מה שניתן על מנת לקדם את המוזיקה שלהם.
טיפ לזמר צעיר בתחילת דרכו:
מומלץ מאוד להיות מוקף בצוות מקצועי טוב בכל פן אפשרי – החל מהנגנים וההפקה ועד לעיצוב הגרפי, ההפצה הדיגיטלית והיח"צ. מוזיקאים בתחילת הדרך לרוב חסרים את המידע לגבי הנעשה בתעשיית המוזיקה ואיך הכל מתנהל, לכן לעיתים המוזיקה, שעבדו עליה כל כך קשה, עלולה להתפספס. צוות מקצועי יכול לתת מענה, לפחות על חלק גדול מכך. כאשר אין אפשרות לקחת ייעוץ מקצועי צמוד, כדאי לשקול לפחות פגישות ייעוץ בודדות, על מנת לקבל כלים בסיסיים להתמודדות עם עולם חדש ולא מוכר
.
העבודה שלך מול לינקטון
העבודה מול לינקטון מתבטאת בעיקר בתיאום יום, תאריך ושעת יציאה של הסינגל, בהתחשב בלו"ז של היח"צ וכל השיקולים הנלווים. אני גם דואגת שהלינקטון יהיה מוכן ומאושר על ידי וע"י האמנים עצמם ואם יש שינויים, לדאוג שיבוצעו לפני שהשיר יוצא. הצוות בלינקטון קשוב בכל עת עבור כל בקשה וזה עוזר ומרגיע במיוחד ברגעי לחץ, לפני שהשיר או האלבום יוצאים. ויקטור ואייל מלינקטון, תמיד זמינים ומוכנים לעזור בכל מה שניתן, גם כשמדובר בשינויים או תוספות של השנייה האחרונה.
ליצירת קשר:
מייל hiladaganpr@gmail.com
נייד 054-5953351